Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2014
    Laten we eens kijken.

Omdat de virusen zeer oud zijn kunnen ze inzicht bieden in de evolutie ervan. En is de aarde niet aan het opwarmen? Misschien is het beter om ze nu veilig (!) te onderzoeken en misschien zelfs een geneesmiddel te vinden, dan dat het binnen 500 jaar door gesmolten ijs naar boven komt, dodelijk blijkt te zijn, en een ware ravage aanricht.

No offence meant, maar het is makkelijk om uitspraken te doen obv films. Hoe besmettelijk materiaal behandeld werd 40 jaar geleden en nu, is enorm veranderd. Nu moet je binnen met een overdrukpak, in een hermetisch afgesloten lab, om daarna in een bleekwaterdouche terecht te komen. Dit is hoe Ebola het eerst werd geÔdentificeerd: 'De blauwe thermos uit Kinshasa waaruit we het ebolavirus isoleerden, was routinewerk. We zaten aan een gewone tafel met rubberhandschoenen aan en een laboratoriumschort om.'
    Winter is coming. -Eddard Stark
    If you chop your own wood it will warm you twice.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dauntless Bekijk Berichten
    Laten we eens kijken.

Omdat de virusen zeer oud zijn kunnen ze inzicht bieden in de evolutie ervan. En is de aarde niet aan het opwarmen? Misschien is het beter om ze nu veilig (!) te onderzoeken en misschien zelfs een geneesmiddel te vinden, dan dat het binnen 500 jaar door gesmolten ijs naar boven komt, dodelijk blijkt te zijn, en een ware ravage aanricht.
    [/I]'
    Als ik effe de Viroloog mag uithangen,

Het virus is 30.000 jaar oud. Dat wil zeggen dat de dieren waarin het virus toen leefde al zijn uitgestorven. Dus is de kans groot dat het virus geen vectoren vind en zich dus niet kan verspreiden.
    Bovendien stel dat het een soort gelijkend die vind hoe groot is de kans dat het weefsel van dat dier niet ver genoeg geŽvolueerd is ? Virussen kunnen zich niet in eender wel weefsel voortplanten.
    en mischien nog het belangrijkste de kans dat het niet eens meer leeft is enorm
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjo1998 Bekijk Berichten
    Het virus is 30.000 jaar oud. Dat wil zeggen dat de dieren waarin het virus toen leefde al zijn uitgestorven.
    Say what??
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Toef
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Say what??
    *Hahaaatjsoe.....snif*

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Say what??
    hey Ik ben wel de eerste die er lijkt op te komen
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Dat wetenschappers geacht worden te weten waar ze mee bezig zijn, lijkt mij logisch maar is geen feit. Verschillende keren is het al mis gegaan met dit soort wetenschap met al dan niet grote gevolgen. De vragen die iedereen zou moeten stellen zijn, wat is het nut en het doel ervan om zoiets tot leven te wekken en wat gebeurd er als er iets mis gaat....... (tekst wat ingekort)

Niet zo lang geleden mochten Nederlandse wetenschappers een gevaarlijk virus gaan manipuleren zodat het imuum zou worden voor alle bestaande medicatie. Nadat er veel ophef over werd gemaakt, moesten ze daar weer snel mee stoppen, mochten later toch doorgaan en inmiddels is het verboden op dringend verzoek van de VS. Ik snap best dat het voor bepaalde wetenschappers uitermate spannend en interessant zal zijn om dit soort ongein uit te proberen, maar ik ben blij dat het uiteindelijk verboden is. Al denk ik ook dat zulke onderzoeken evenwel toch gedaan worden zonder dat het breeduit uitgemeten wordt in de media....
    Volgens mij is het eenvoudig: koppel het gegeven 'nieuwsgierig' aan het gegeven 'naam willen maken', en rationeel denken wordt al snel verdrongen door enthousiasme. Met zo'n mindset kan wel eens voorbij worden gegaan aan het gegeven 'veiligheid'. Zoals een Oscar de ultieme erkenning is voor een acteur, zo is een ontdekking op zijn/haar naam kunnen schrijven (en misschien wel de Nobelprijs) de ultieme erkenning voor wetenschappers. En dan lijkt veiligheid toch niet veel prioriteit te krijgen.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten