Pagina 6 van de 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 82
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Volgens mij wel zo'n thema dat ieder jaar de kop op steekt (elfsteden tocht anyone?), maar er zijn weer eens berichten die een koude winter suggereren.

Linkje naar de Big Wobble:
    http://www.thebigwobble.org/2015/10/...urce=BP_recent

Nu is net die storm Joachin langs Amerika gegaan (grote overstromingen aan de oostkust) en deze is vervolgens gedraaid richting de westkust van het Europese continent. Het is de afgelopen week dus ook een stuk kouder wat op zich logisch is als je bedenkt dat de storm koude meeneemt van die koude plek in de oceaan.

Laat ik de eerste maar zijn die het onderwerp aansnijd. Hebben we direct weer een draadje om alle relevante info voor dit jaar op te kwakken. Heb er zelf erg weinig verstand van, maar heb wel het idee dat het een zinnig onderwerp is om in de gaten te houden. Waarschijnlijk geen grote SHTF als het ff wat kouder wordt, maar ik kan me voorstellen dat het een versterkend effect kan hebben op een ander mogelijk SHTF. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan verder verslechterende relatie met Rusland (of zelfs oorlog) en het dichtdraaien van de gaskraan. Of persoonlijke SHTF's omdat een sector weer een economische tik krijgt (bijvoorbeeld de bouw met een hele strenge winter).

Zal zelf me ff inlezen op het topic van vorig jaar. Hoeven we niet onnodig in herhaling te vallen.

Any thoughts on the matter?
    Alleen jammer dat er al een draadje bestaat http://preppers.nl/forum/threads/135...ghlight=winter

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Lijkt me ook niet dat een storm uit het westen koude hier veroorzaakt terwijl de wind al geruime tijd uit het noord-oosten komt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Dacht al dat er al wat is over gescheven .

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Nou, hier hebben we een uitzonderlijk grote appeloogst. Maar ja, is cider niet één van de eerste levensbehoeften?

De enige reden waarom een grote of een kleine oogst valt te verwachten is of het een goed of een slecht voorjaar was.
    Bomen kunnen de toekomst niet voorspellen, ze zijn echter wel erg afhankelijk van het weer.
    Verleden jaar was één lullig nachtvorstje er de oorzaak van dat we zo goed als geen appels hadden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik stel mij wat sceptisch op..... zeker na de teleurstelling van vorig jaar.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    De natuur doet wat hij wilt en is erg onvoorspelbaar .Je ziet dit jaar inderdaad dat de vogeltrek hier eerder gestart is, en dat er nog steeds volop vogels naar het zuiden trekken
    (en eerder dan de gebruikelijke tijd van het jaar ) maar op zich zegt dit niets .Maar het is best mogelijk wie weet
    gr will

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Alleen jammer dat er al een draadje bestaat http://preppers.nl/forum/threads/135...ghlight=winter
    Grmbl. En heb nog wel expres ff een paar zoektermen geprobeerd.... . Lijkt me handig het lekker bij dat draadje te houden!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saved Bro Bekijk Berichten
    Grmbl. En heb nog wel expres ff een paar zoektermen geprobeerd.... . Lijkt me handig het lekker bij dat draadje te houden!
    "winter" in alleen titels, eerste hit (nu tweede)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Momenteel in Catalunya ook fris voor de tijd van het jaar. De zomer was uitzonderlijk droog, eigenlijk al 2 jaar achtereen. Nu rond 15-22 graden maar behoorlijk koud. Ze verwachten hier ook een strenge winter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    hier in het noorden van Nederland al een poosje temperaturen boven het gemiddelde. dit weekend voorspellen ze vorst.

de boerenwijsheden over grote oogsten zijn mij ook bekend. de bekendste is nog wel die over een grote eikeloogst.en ja, we hebben idd een grote eikeloogst gehad.
    of we nu écht een strenge winter krijgen tja, dat blijft een kwestie van afwachten.

Nog een aardige boerenwijsheid: als het regent in november valt kerstmis in december
    doe je ding er maar mee ;-)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Vogelgriep in Japan ontdekt, voor het eerst sinds 2011
    Door Charlie in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 01-04-15, 15:17
  2. Vulkanische winter (jaar zonder zomer)
    Door Tom in forum Internationaal
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 06-09-14, 16:50
  3. DNB waarschuwt voor Bitcoins
    Door Keyser Suze in forum Binnenland
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 06-12-13, 20:46
  4. Reacties: 18
    Laatste Bericht: 04-12-13, 09:16
  5. De OECD waarschuwt voor beurzencrash eu
    Door freeprepper in forum Europa
    Reacties: 8