Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yarrnick Bekijk Berichten
    Hoe weet u dat zo zeker?
    Niemand is op dit moment geÔnteresseerd om hier eerlijk over te zijn tegen het publiek
    Ah je denkt dat het een complot is. Ik dacht dat het een misverstand over berichtgeving was

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apex Bekijk Berichten
    Ah je denkt dat het een complot is. Ik dacht dat het een misverstand over berichtgeving was
    :'( sinds ik preppers heb ontdek geloof ik bijna niemand meer.
    Zwijgen is goud, duct tape is Silver.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Sinds de goudenstandaard is afgeschaft staat er toch niets meer tegenover. Als het systeem klapt dan is het toch oorlog en weg.

Ik zeg dus op een hoogtepunt verkopen en verminderen op de staatschuld en ook lekker gaan leunen op de reserves van andere EU landen.

PS niet zo dus als in eerdere jaren toen we tonnen goud hebben verkocht tegen een belachelijke koers.
    Maar Finca toch, hoe kan jij als vermeend PM adept nu adviseren om PM op het prijshoogtepunt te verkopen, omdat de waarde toch nihil wordt als het systeem klapt?
    Heb je te lang in de zon op je dak in Spanje geklust?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ET phone home Bekijk Berichten
    Maar Finca toch, hoe kan jij als vermeend PM adept nu adviseren om PM op het prijshoogtepunt te verkopen, omdat de waarde toch nihil wordt als het systeem klapt?
    Heb je te lang in de zon op je dak in Spanje geklust?
    Ik zeg niet dat ik mijn goudreserve verkoop, maar we hebben het over de NL voorraad. Zolang je een grote staatsschuld hebt zou ik regelmatig goud verkopen op een hoge koers en deze aflossen. Eventueel op laag moment weer wat inkopen etc. de staatsschuld moet omlaag als we de VS niet achterna willen gaan.

PS beschikking over kernwapens hebben lijkt momenteel de beste verzekering\bedreiging.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    . Zolang je een grote staatsschuld hebt zou ik regelmatig goud verkopen op een hoge koers en deze aflossen. Eventueel op laag moment weer wat inkopen etc. de staatsschuld moet omlaag als we de VS niet achterna willen gaan.

.
    Wat mij dan weer op een idee brengt: haal het goud uit het buitenland niet terug, verkoop het als de prijs hoog is, en koop terug (wat dan natuurlijk wel gelijk in Nl opgeslagen wordt) als de prijs lager is.
    Ok fort knox, dus jullie hebben ons goud nog?, dan verkoop ik bij deze X ton, maak het geld maar over dus. Zal eens een mailtje naar Rutte en de min. fin. sturen met dit idee.

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Wat mij dan weer op een idee brengt: haal het goud uit het buitenland niet terug, verkoop het als de prijs hoog is, en koop terug (wat dan natuurlijk wel gelijk in Nl opgeslagen wordt) als de prijs lager is.
    Ok fort knox, dus jullie hebben ons goud nog?, dan verkoop ik bij deze X ton, maak het geld maar over dus. Zal eens een mailtje naar Rutte en de min. fin. sturen met dit idee.
    Goud verkopen in wat? Euros? Dollars? Yuan?

Enige vormen van geld is Goud of Zilver en het zal zijn geloofwaardigheid behouden in financiŽle chaos, deze middelen zijn immuun voor inflatie. Wat de "global reset" inhoud is waarschijnlijk de verdubbeling van de goudprijs en zilverprijs tegenover alle andere valuta's.
    Zwijgen is goud, duct tape is Silver.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Dat is een prima idee in mijn ogen, zo komen we van de staatsschuld af ....eh wordt deze lager. Nogmaals vanuit overheidswege gezien zou ik het zo aanpakken, die veel tonnen heeft liggen. De afweging is dus de kosten die je betaalt over de staatsschuld en het rendement wat goud oplevert. De overheid heeft ook de tijd dus wanneer de koers relatief laag staat kun je wat inkopen (alleen als er meevallers zijn) en bij een piek kunnen ze een paar ton goud verkopen.Zo kun je op een relatief veilige manier speculeren en toch de staatsschuld omlaag krijgen,

Vanuit persoonlijk oogpunt koop je natuurlijk edelmetalen om je te beschermen wanneer de financiŽle markten het begeven en het systeem klapt. Waarmee je dan tijdelijk gaat betalen, bijv edelmetalen, edelstenen, ruilgoederen, grondstoffen, BTC weet niemand. Maar uiteindelijk zal er weer een anders systeem komen om met elkaar te kunnen handelen (@Yarrnick). En wat je goud op dat moment waard is, is ook lastig te zeggen.

Goud is iets wat niet van de een op de andere dag verdubbeld of halveert, daar gaat een periode overheen. Het is dus vrij stabiel en ook wel een veilige haven genoemd. Zo verkocht ik 3 jaar geleden een deel van mijn goud en ik kocht er een Finca mee. Daar wil ik mijn BOL van maken dus er moet flink verbouwd worden. Inmiddels kocht ik steeds weer wat terug. Later dit jaar op een hopelijk zo gunstig mogelijk tijdstip MOET ik helaas weer wat verkopen om de verbouwing te bekostigen. Helaas staat de koers momenteel niet gunstig om te verkopen, maar ik moet ook door. Dus soms moet je gewoon verkopen om je doel te bereiken. Ik hoopte dus deze week op een renteverhoging van de FED om de goudprijs weer een zetje omhoog te geven, maar dat is niet gebeurd. Je moet dus een lange adem hebben met edelmetalen.

Terugkomend op het topic. De ECB heeft zelf weinig of geen goud en bepaald wel het financiŽle systeem binnen de EU. Ze leunen dus op het goud van de EU landen zou je kunnen zeggen en op "vertrouwen". Dat laatste is meer waard dan goud kennelijk, want ze hebben de gouden standaard losgelaten. Ons goud ligt vooral in landen die ons in en na de WOII hebben geholpen en we noemen het onze bondgenoten. Tegelijkertijd zitten we aan het infuus en moeten we ons afvragen in hoeverre zij nog steeds het beste met ons voor hebben. Suggestie om binnen NL op 3 plekken de voorraad neer te leggen vind ik zo gek nog niet. Dan kun je er tenminste zelf over beschikken wanneer jij dat wilt en bij een conflict met ťťn van die landen ben je het goud niet direct kwijt. De beste verzekering voor je veiligheid zijn momenteel kernwapens (helaas maar dat is wel zo) en niet de hoeveelheid goud die je hebt liggen.

De papieren goudhandel verneugt momenteel de goudprijs en manipulatie door grote partijen is orde van de dag. Het zou een godsgeschenk zijn als de fysieke en papieren goudprijs gescheiden zouden worden. Dan weet je echt wat de prijs van goud is.

Mijn mening natuurlijk.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Wij hebben wat PM en ik zie het als een vorm van risicospreiding. Mocht de prijs van PM sterk stijgen dan zal ik er zeker over nadenken om dit aan te wenden om bv vastgoed te kopen of ander investeringen te doen. Mocht shtf nu toch nog langer op zich laten wachten dan is het later voor onze kinderen. Die trouwens toch al op de hoogte zijn waar het spul ligt.

Mij lijkt het wijzer dat Nederland zijn eigen goud weer op eigen bodem heeft. Niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat we het ooit nog terug krijgen. Maar mocht het financiele stelsel in elkaar klappen dan lijkt het mij waarschijnlijk dat we terug gaan naar de goudstandaard. Krijgen we nog bijzondere verrassingen want in sommige landen bezitten inwoners relatief veel goud. Zo had ik vroeger een Turkse vriendin die meerdere keren getrouwd was (en helaas gescheiden was en ook nog weduwe was geworden). Zij had van haar mannen een bruidsschat gekregen in de vorm van zware gouden armbanden. Ik heb ze eens om mijn armen gehad. Vreemde gewaarwording, zoveel goud. Nee, ik werd er niet hebberig van ;-P Maar vind het voor haar en haar gezin fijn dat ze dit in hun bezit hebben. Die bruidschat is ook een vorm van sociale voorzieningen vanuit de Islam.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar Miet Bekijk Berichten
    Wij hebben wat PM en ik zie het als een vorm van risicospreiding. Mocht de prijs van PM sterk stijgen dan zal ik er zeker over nadenken om dit aan te wenden om bv vastgoed te kopen of ander investeringen te doen. Mocht shtf nu toch nog langer op zich laten wachten dan is het later voor onze kinderen. Die trouwens toch al op de hoogte zijn waar het spul ligt.

Mij lijkt het wijzer dat Nederland zijn eigen goud weer op eigen bodem heeft. Niet dat ik er veel vertrouwen in heb dat we het ooit nog terug krijgen. Maar mocht het financiele stelsel in elkaar klappen dan lijkt het mij waarschijnlijk dat we terug gaan naar de goudstandaard. Krijgen we nog bijzondere verrassingen want in sommige landen bezitten inwoners relatief veel goud. Zo had ik vroeger een Turkse vriendin die meerdere keren getrouwd was (en helaas gescheiden was en ook nog weduwe was geworden). Zij had van haar mannen een bruidsschat gekregen in de vorm van zware gouden armbanden. Ik heb ze eens om mijn armen gehad. Vreemde gewaarwording, zoveel goud. Nee, ik werd er niet hebberig van ;-P Maar vind het voor haar en haar gezin fijn dat ze dit in hun bezit hebben. Die bruidschat is ook een vorm van sociale voorzieningen vanuit de Islam.
    In landen als SyriŽ waar nu oorlog en ellende heerst hebben de meeste families hun goud/schat verstopt. Mede omdat hun munt erg onstabiel was, maar ook omdat goud het enige echte geld is. Wanneer de ellende daar voorbij is, ook al duurt het nog jaren. Dan graven ze het gewoon weer op. Bovendien lopen ze geen risico door Isis of mensensmokkelaars te worden beroofd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vergelijkbare onderwerpen

1. Moet er over Religie discussie kunnen worden gevoerd op Preppers.nl?
    Door Kungfufox in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 136
    Laatste Bericht: 30-08-15, 12:59
  2. Waar moet ik mee beginnen? Wat is belangrijk?
    Door Longmen in forum Survival Algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 30-06-15, 13:45
  3. HELP waar moet ik beginnen
    Door berry in forum Survival Algemeen
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 16-09-13, 12:30
  4. Het moet niet gekker worden!
    Door Johnny BravoNL in forum Preppers in de Media
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 17-07-13, 13:33
  5. Overstroming, waar moet je heen?