Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015

Bebouwen van grond die verkocht wordt als 'absoluut geen bouwgrond'

Als je naar een lapje grond hebt gezocht voor een BOL dan ken je het wel. Perfecte locatie, alles wat je zoekt, maarrrrr je mag er niet bouwen. Geen haar op hun hoofd. Geen denken aan.

Zijn er manieren om toch je idyllische vakantiehuisje/atoombunker te realiseren?

Gewoon beginnen met een overkapping voor je hout en uitbouwen naar een illegaal hutje? Staatsbosbeheer aan je kant krijgen? Shawshank Redemption style bestoken met aanvragen?

Wie moet je allemaal overtuigen dat een hutje bouwen op die grond best ok is en niemand er last van heeft?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Er was eens een boer die zijn paarden beschutting wilde geven.
    Een stal bouwen mocht niet van de gemeente, meubilair plaatsen mocht wel.
    Zo gezegd, zo gedaan. Het werd een tafel maar dan zo groot dat de paarden eronder kunnen schuilen. Een oplossing die getuigt van creativiteit en laat zien hoe je regels omzeilt die innovatie helaas vaak blokkeren. Maar bovenal een geweldige vondst die zorgt voor innovatie met een glimlach.

So Long, and Thanks for All the Fish

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Je begint met je bedoelingen op een openbaar forum te zetten!
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Je begint met je bedoelingen op een openbaar forum te zetten!
    Nee hoor, puur hypothetisch, uit academisch oogpunt, en voor een vriend van me

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Er zijn wel een paar trucs:

1. de juiste mensen kennen in de gemeente
    2. Als je bijv. bosgrond hebt eerst toestemming zien te krijgen om er te recreŽren.
    3. Projectontwikkelaarsmethode, wachten en met plannen komen waarbij de grond een aanzienlijke "verbetering" krijgt.
    4. Werken met lokale architect\bouwer met connecties in de gemeente
    5. Termen gebruiken als perma cultuur, ecologisch, milieubewust .... dus dat wat men graag wil horen
    6. Stiekem en onopvallend bouwen, uitbreiden en iets neerzetten en jaren wachten als er geen bouwstop voor is gekomen.
    7. Prefab of niet permanente materialen gebruiken.
    8. Natuurlijke materialen gebruiken.
    etc.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apex Bekijk Berichten
    Nee hoor, puur hypothetisch, uit academisch oogpunt, en voor een vriend van me
    Even hypothetisch: wat zijn jullie ideŽn ?

Je noemt ook wel twee uitersten op een bunker en vakantiehuis. Beide onrealistisch als je niet mag bouwen.
    Stel, hypothetisch, dat je iets wilt gaan kopen dan zorg je vooraf (preppen) dat je wel kan en mag bouwen.

Maar kinderen mogen (?) in het bos vaak wele en boshut bouwen. Dus misshcien dat pa en oom een handje kunnen helpen met een veilige (stevige) speelhut.
    Of een boomhut.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik dacht nog aan een toercaravan. Is geen vaste bebouwing. Een stacaravan trouwens ook niet, maar is toch wat kostbaarder. En dan wat struiken ofzo erom heen zetten en dan zoals [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] verder werken? Het ligt er denk ik ook aan waar dat stuk grond is. Is dat in een wat bosrijker gebied, dan lijkt het me een stuk makkelijker dan wanneer je grond hebt in de Flevopolder op de grote, kale prairie. Of je zou mazzel hebben en in de buurt van de Oostvaarders Plassen zitten.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mar Miet Bekijk Berichten
    Ik dacht nog aan een toercaravan. Is geen vaste bebouwing. Een stacaravan trouwens ook niet, maar is toch wat kostbaarder. En dan wat struiken ofzo erom heen zetten en dan zoals @FincaInSpanje verder werken? Het ligt er denk ik ook aan waar dat stuk grond is. Is dat in een wat bosrijker gebied, dan lijkt het me een stuk makkelijker dan wanneer je grond hebt in de Flevopolder op de grote, kale prairie. Of je zou mazzel hebben en in de buurt van de Oostvaarders Plassen zitten.
    is helaas ook niet toegestaan. ze komen er misschien niet achter tenzij je nieuwsgierige buren hebt dan kunnen ze er wel eens achter komen ja.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apex Bekijk Berichten
    Als je naar een lapje grond hebt gezocht voor een BOL dan ken je het wel. Perfecte locatie, alles wat je zoekt, maarrrrr je mag er niet bouwen. Geen haar op hun hoofd. Geen denken aan.

Zijn er manieren om toch je idyllische vakantiehuisje/atoombunker te realiseren?

Gewoon beginnen met een overkapping voor je hout en uitbouwen naar een illegaal hutje? Staatsbosbeheer aan je kant krijgen? Shawshank Redemption style bestoken met aanvragen?

Wie moet je allemaal overtuigen dat een hutje bouwen op die grond best ok is en niemand er last van heeft?
    Ten eerste je vraagt hoe je illegale praktijken goed te praten.
    Ten tweede : Iedereen is voor corruptie als het hem goed uitkomt, maar ertegen als het zich tegen hem keert.
    Iets van twee maten en twee gewichten.

Verder het vooral goed rondbazuinen dat iedereen het zeker weet.

En vergeet niet dat we in een periode van google maps leven, je denkt misschien dat ze het niet zien, maar ze zien het wel.

Ik heb ook een stukje grond waar mijn bestelbus geparkeerd staat, je kan die op google earth zo zien staan. En als ik dat kan, kan iemand anders dat ook.
    En dat is de gratis versie, de vrij op het internet te raadplegen is, met een betaalversie kunnen ze zo zien wat jij daar aan het uitspoken bent.
    En een klein tuinhuisje of caravannetje wordt misschien nog getolereerd, als je begint met betonmixers voor een bunker ben ik vrij zeker dat je problemen gaat krijgen.

Weet maar dat als je gepakt wordt, dat je alles kan afbreken, en er nog een stevige boete bovenop zult krijgen. Ik heb hier in de buurt al zo enkele voorbeelden gezien.
    Maar goed jou keuze natuurlijk.

Ik zou wachten tot je in een wrol situatie beland, kan je doen wat je wil, maar zal wel tegenvallen dan om je materialen bij elkaar te sprokkelen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spechtje Bekijk Berichten
    Ik heb ook een stukje grond waar mijn bestelbus geparkeerd staat, je kan die op google earth zo zien staan. En als ik dat kan, kan iemand anders dat ook.
    En dat is de gratis versie, de vrij op het internet te raadplegen is, met een betaalversie kunnen ze zo zien wat jij daar aan het uitspoken bent.
    Die ken ik nog niet: met de betaal versie zie je meer ?
    Ik heb dat ooit uitgezocht maar verder dan: je mag dan je plaatje in officiele rapportages gebruiken ben ik niet gekomen. Ja en je kan hogere resoluties screendumpen. Maar daar heb ik niets van gezien.

Dit is ook een leuke link: Map5 hoogte/reliefkaart het is zo goed dat (op een ander forum) dit gebruikt wordt voor het traceren van 70 jaar oude loopgraven.
    En sterker ik vond zlefs de omtrekken van het Belgische vluchtelingenkamp uit de eerste wereldoorlog terug op de heide bij Ede.

Naam:     B_heide.jpg
Bekeken:  730
Groote:   196,8 KB
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 12
    Laatste Bericht: 16-11-13, 19:43
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 09-03-13, 19:07
  3. Absoluut geen reden voor zorgen :o(