Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zebra Billycan aanpassing


Floshtf

Aanbevolen berichten

Als Prepper hou ik er van om verschillende opties voorhanden te hebben. Een aardig tijdje geleden heb ik dan ook de woodgass stove + de 14cm Zebra Billycan aangeschaft. Werkt allemaal prima en tevreden met het gebruik.

Dat er geen tasje / hoesje bij zit, dat heb ik opgelost door van een oude slaapzak zak te verkleinen. Ik kijk meestal ook wel van hoe kan ik mijn gear minder gewicht / volume kan geven.

 

In dit geval sprong het hendel van de Billycan er nog uit. Ik had al een idee wat weer ondersteund werd door een internetpost.

Iemand had het hendel vervangen door staaldraad. Ik dacht...hup doen...& ik deel hem hier.

 

Billymod1.JPG.ecb39594b0a45da468bb072d575235b9.jpg

 

Benodigdheden die ik gebruik heb:

  • gevlochten staaldraad 2mm, te koop bij elke bouwmarkt.
  • twee klemmetjes, 2mm, ook in de bouwmarkt, hangen als het goed is bij de draad in het schap. (Ik had liever druk/pers klemmetjes gehad maar deze kon ik niet zo snel vinden)
  • ijzerzaag
  • moersleuteltje
  • zeer sterke schaar (of goede zijkniptang)

 

 

Neem de Billycan zo ter handen dat je de ijzerzaag op het popnageltje kan zetten waar, de originele hendel mee vast zit. Zet de ijzerzaag tussen popnagel uiteinde en hendel, helemaal aan de buitenkant. Er is net genoeg ruimte om te zagen.

Zaag vervolgens het popnageltje door of af. Dit gaat redelijk makkelijk.

Wanneer de popnageltjes door zijn hou je een mooi bevestigingspunt voor het draad over.

Ik heb +-71 cm draad gebruikt. Deze zet je vast met de klemmetjes. Zorg dat het draad netjes is doorgeknipt + dat de afzonderlijke mini draadjes, aan de uiteinden, in het klemmetje komen. Dit omdat ze anders vervelend kunnen doen met wondjes etc.

Wanneer je de goede lengte vind, dan kun je de draad door het hendel van de deksel halen, en ombuigen zodat deze zichzelf vastzet aan de zijkant.

 

Billymod4.JPG.77d4856b0980f2234d1294aa8dc79bda.jpg

Billymod2.JPG.be7f1e852e612bc25f318f1057fb43bf.jpg

Billymod5a.JPG.ac46b5db0341385c93900f793b2c460b.jpg

Billymod3.JPG.9b41ddc5d145af0d8879d89f8eca7138.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@buurmeisje

Ja, het draadje wat onder het deksel-handvat door loopt, klemt het deksel op de can. Dit bij het vervoeren of evt. direct op een brander.

 

Bij ophangen zit het deksel op deze manier los. De originele plastic klemmetjes passen dan niet meer. Dit plastic was bij mij toch al aan zijn einde door de hitte.

(Bij het draad hengsel maken, de juiste maat draad afmeten)

 

Leerzaam om de andere tips en ideeën te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...