Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27
    Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013

Azijn voor brandwonden

Ja, je hebt de titel juist gelezen. Nieuw onderzoek toont verassend aan dat sterk verdunde azijn heel goed werkt in het voorkomen van infecties in patiŽnten met brandwonden.

Het gebruik van verbanden gedrenkt in azijn met een concentratie tussen 0.16-0.3% (huishoud azijn heeft een concentratie van ongeveer 7%) voorkwam de groei van bacteriŽn in de wonden en de vorming van biofilms, en zelfs verwijderde biobilms in 3h na het aanbrengen van de verbanden.

http://www.sciencedaily.com/releases...0915105208.htm

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Wij deden als kind al azijn op blaasjes van brandnetel . Dat zal dan wel de zelfde reden hebben .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Azijn wordt ook gebruikt tegen schimmelvoeten ... is gewoon te zuur voor bacteriŽn en schimmels.
    Ik zou wel eens zo'n onderzoek willen zien naar Dakins solution.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Eigenlijk wel grappig dat nieuw onderzoek altijd bevestigd wat generaties lang al werkt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik dwing mensen het te drinken als ze erg aangebrand doen, daar werkt het ook bij.

Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Ik dwing mensen het te drinken als ze erg aangebrand doen, daar werkt het ook bij.

Krijg je daar geen azijnpissers van?

Maar even serieus, dat is heel handig om te weten.
    Sowieso is azijn voor meerdere dingen nuttig, zoals Stuudje al zegt wordt het ook voor schimmelvoeten gebruikt, maar ook bijv om schoon te maken natuurlijk.
    Ook handig om te weten is dat azijn super makkelijk zelf te maken is.
    Je kan bijv wijnazijn maken, maar aangezien ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat er tijdens een SHTF restjes wijn over zullen blijven is het misschien ook handig om te weten hoe je appelazijn maakt

Daarnaast schijnt het ook erg gezond te zijn, het zou stress verminderen, en er voor zorgen dat je lijf beter vitamines op kan nemen Er wordt ook een hele rits goede eigenschappen toegedicht aan appelazijn.

Als klap op de vuurpijl kan je de azijn natuurlijk ook gebruiken in de keuken. Als je je verbrandt tijdens het koken kan je meteen je brandwonden verzorgen

Handig joh!
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Wij deden als kind al azijn op blaasjes van brandnetel . Dat zal dan wel de zelfde reden hebben .
    Tegen de brandnetelprikken gebruik ik sinds de kinderjaren de blaadjes van de brandnetel.
    Je plukt ze , wrijft ze tussen de vingers en dan op de plaats van de prik. SUPER effectief en mijn kinderen weten dit ook al. Fight fire with fire.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Bij brandnetels pisten we erg gewoon over.

Voor brandwonden wist ik het nog niet, maar azijn is inderdaad tegen meerdere kwaaltjes en goed voor de schoonmaak. Zelfs de Musca negras (zwarte steekvlieg) zou bij je wegblijven wanneer je je insmeert met azijn.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Azijn voor de echte preppert koop je bij de toko: http://www.onlinetoko.eu/a-21849788/...inhoud-150-ml/

Naam:     full11196604.jpg
Bekeken:  574
Groote:   55,9 KB
    Survival is no picnic

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crafts Bekijk Berichten
    Azijn voor de echte preppert koop je bij de toko: http://www.onlinetoko.eu/a-21849788/...inhoud-150-ml/
    Ik koop dat echt niet...dit flesje is vergelijkbaar met een liter azijn. Kost 1,85
    Een liter azijn kost rond de vijftig cent per liter, iets sterkere azijn, niet voor inwendig gebruik, de schoonmaakazijn, kost 33 cent per liter.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 15-07-14, 23:57
  2. Brandwonden
    Door Vempain in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 21-12-13, 02:33
  3. Azijn !
    Door Chinaka in forum Tuinieren
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 28-08-13, 19:32