Ga naar inhoud
GENEGEERD

Antibacteriële zeep niet effectiever dan normale zeep


Gast

Aanbevolen berichten

Antibacteriële zeep niet effectiever dan normale zeep

De triclosan bleek pas effectief als de bacteriën en microben negen uur in de stof hebben gelegen. Bij een periode korter dan zes uur was er amper verschil in werking in vergelijking met normale zeep. Triclosan is een veelbesproken stof die veel wordt gebruikt in antibacteriële zeep, waar miljoenen mensen miljarden euro's per jaar aan uitgeven. Studies hebben uitgewezen dat de stof (triclosan) gelinkt kan worden aan hormonale problemen en antibioticaresistentie.

http://www.nu.nl/gezondheid/4127393/antibacteriele-zeep-niet-effectiever-dan-normale-zeep.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Herinner mij een onderzoek in sloppenwijk India? handen wassen na toilet bezoek. Met alleen water t.o.v. water en zeep groot verschil, tussen gewone zeep en antibacteriële zeep nauwelijks.

 

Ik ben al een maand of 5-6 terug naar echt basic zeep (aleppo met laurier) en zo te zien (winter moet nog komen) van de bloedende kloven, etc. af, wat met normale zeep + allerlei handcremes niet wilde lukken. Back to basics is zo slecht nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het dan zo maf dat men daar dan zo veel later pas achter komt.

Je zou toch denken dat als je zoiets maakt, je zelf uitgebreid de effectiviteit test? Of is dit dan weer zo'n geval van "Oke, we weten dat het niet werkt, maar kunnen er wel grof geld mee verdienen dus verkopen maar die zooi"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een maand of 5-6 terug naar echt basic zeep (aleppo met laurier) en zo te zien (winter moet nog komen) van de bloedende kloven, etc. af, wat met normale zeep + allerlei handcremes niet wilde lukken. Back to basics is zo slecht nog niet.
Aleppo werkt, marseillezeep werkt ook...en is stuk goedkoper dan aleppozeep.

Vergeet ook niet de enorme hoeveelheid troep die er aan verzorgingsproducten wordt toegevoegd.

Ik maak mijn tandpasta zelf en deo ook zelf (naar recept van Omron) Alleen in de toilettas zitten nog kant en klaar verzorgingsproducten omdat ik nog geen goede blikjes ofzo gevonden heb om mijn eigengemaakt spul in te doen. Glazen potjes (zoals thuis) wil ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aleppo werkt, marseillezeep werkt ook...en is stuk goedkoper dan aleppozeep.

Vergeet ook niet de enorme hoeveelheid troep die er aan verzorgingsproducten wordt toegevoegd.

Ik maak mijn tandpasta zelf en deo ook zelf (naar recept van Omron) Alleen in de toilettas zitten nog kant en klaar verzorgingsproducten omdat ik nog geen goede blikjes ofzo gevonden heb om mijn eigengemaakt spul in te doen. Glazen potjes (zoals thuis) wil ik niet.

Xenos en de HEMA hebben meestal van die reissetjes met lege potjes en flesjes om kleine beetjes mee te nemen van je eigen spul ipv gehele standaard maat container.

 

Marseille zeep zal ook werken, ligt hier ook en als ik dit blok zeep zie, dan gaat er 1 stuk per jaar door. Pak dus gewoon die als deze op is, dan weet ik snel genoeg of ik daar net zo tevreden over ben. Qua kosten ben ik, schat ik zo nog steeds goedkoper uit met de dure zeep tov goedkope zeep met troep + smeersels. Daarnaast ook minder plek nodig en minder afval. Maakt luxe waar ik wat aan heb geheel verantwoord voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd weer vreemd als ik op een zeep verpakking zie staan dat het antibacteriële zeep is. Ik denk altijd bij mijzelf alle zeep gaat toch bacteriën tegen? Ik snap wel dat er in het geval van antibacteriële zeep iets aan toe gevoegd is om de bacteriën ook echt te doden, maar in mijn ervaring werkt gewone zeep goed genoeg. Nu dus een onderzoek dat aantoont dat die toevoeging niet eens echt werkt. Ja, na 9 uur. Dan moet je dus 9 uur voor het eten je handen wassen en vervolgens helemaal niks doen waardoor er weer bacteriën aan je handen kunnen komen... Niet echt heel erg praktisch. Bedankt voor het delen @phtvs

 

Ik ben al een maand of 5-6 terug naar echt basic zeep (aleppo met laurier) en zo te zien (winter moet nog komen) van de bloedende kloven, etc. af, wat met normale zeep + allerlei handcremes niet wilde lukken. Back to basics is zo slecht nog niet.

 

Mijn zus heeft al jaren kapotte handen en ze gebruikt altijd goedkope vloeibare zeep. Ik zal haar eens een stuk Marseille zeep geven, hopelijk werkt dat voor haar ook.

 

Ik vind het dan zo maf dat men daar dan zo veel later pas achter komt.

Je zou toch denken dat als je zoiets maakt, je zelf uitgebreid de effectiviteit test? Of is dit dan weer zo'n geval van "Oke, we weten dat het niet werkt, maar kunnen er wel grof geld mee verdienen dus verkopen maar die zooi"?

 

Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft: als ze het al echt getest hebben dan kan het ze weinig schelen dat het niet goed werkt. Zolang ze er maar geld aan kunnen verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...