Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Ik ga hier niemand beschuldigen, maar je bent niet bekend met het fenomeen: "Even bandjes van mijn buurman lenen, auto laten keuren, bandjes weer teruggeven"?
    Ja zeker ken ik het fenomeen en lees ook af en toe over de slachtoffers die zo'n stupide actie veroorzaken kan.......
    Dan zijn die bekeuringen wat mij betreft nog erg aan de lage kant ;-)

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Tip van mij zou zijn om naast de banden zelf ook regelmatig je ventielen te controleren op scheuren / uitdroging.
    Vorige zomer reed ik in de auto van mijn moeder. Van tevoren de banden op de juiste spanning gebracht en de banden zelf hadden maar iets van 7000 km gereden in 2 jaar of zo.
    Na anderhalf uur rijden opeens een klapband rechts voor, auto bleef gelukkig rustig en ik kon veilig naar de vluchtstrook. De band was volkomen gedesintegreerd. Wat over was was zeer heet.
    Achteraf bleek dat het ventiel had gelekt, de band te zacht was geworden en daardoor te heet tot het moment van compleet falen. Het is mij een raadsel hoe ik het niet gemerkt heb, waarschijnlijk omdat we vrijwel continu op hogere snelheid rechtdoor gingen en weinig bochten hadden.

Ik heb bij mij eigen auto ook al twee keer gehad dat na oppompen het ventiel beschadigd bleek. Bij het wisselen van banden zetten ze er standaard een nieuw ventiel in maar als jij jaren doet met je banden dan kan het ventiel ook achteruit gaan.
    Mijn moeder laat nu, bij iedere keer wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa de ventielen vernieuwen, dat kost niet veel extra.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Op de heenweg naar Spanje hadden we een klapband met de aanhanger. Veel ellende gehad om het te herstellen en ze hadden gelukkig 1 band beschikbaar bij een bandenshop. De reserveband is ook niet veel meer, dus die gaan we ook vervangen voordat we weer de weg op gaan.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Heb ik ook eens gehad, mijn bestel autotje reed al 2 weken een beetje raar rond de 150 , bleek er geen lucht meer op 1 achterwiel te zitten haha.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    tja, zie hier de rede waarom bij mij nieuwe banden altijd voor gaan, en de banden met wat meer levenservaring de tweede helft van hun leven op de achteras mogen slijten. Niet dat dat een garantie is op geen klapbanden voor, maar het verminderd het risico wel.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Daarom dus meteen kijken als je verschil merkt in rijgedrag (naar rechts trekken), tenzij je houdt van extra risico of meer schade aan je voertuig en medeweggebruikers.
    Beste Raycoupe

Er was door de garage een nieuwe aandrijf set onder de T5 gezet ik dacht eerst dat het daar mee te maken had, en toen toch maar even terug gegaan, voor de zekerheid we hadden plannen om met vakantie te gaan.
    K'ben altijd heel pressies op onze voertuigen, de vorige T3-camper heb ik ook totaal gerestoreerd, hebben er mee in een betere tijd 8 Ton mee gereden in achttien jaar, dat zegt toch wat over de nauwkeurigheid, toen we het weg deden was hij nog steeds in de beste staat, uitgerust met een rvs uitlaat, en rondom nieuw plaatwerk.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de één is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Hoeveel KM mee gereden en hoe lang stil gestaan?
    Profiel?
    Apk keuring was net een paar maanden geleden gedaan ruim voldoende profiel geen scheurtjes in de banden, het busje staat nog geen week op een plaats.
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    [MENTION=3986]JJ&A[/MENTION] of goede gebruikte met nog genoeg profiel.
    Genoeg profiel zegt dus niet alles ze kunnen dan best toch heel wat jaren oud zijn.
    J.J

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Ik ga hier niemand beschuldigen, maar je bent niet bekend met het fenomeen: "Even bandjes van mijn buurman lenen, auto laten keuren, bandjes weer teruggeven"?
    Van beide kanten zijn we niet zo gek, zou zoiets zelfs niet op een forum zetten andere kunnen misschien het idee gebruiken.
    En reken maar niet dat mijn maatje dat zou goed keuren, die is ook heel pressies

Als jullie zouden vragen aan het bedrijf Carfit in Groningen de baas heet Taco hoe nauwkeurig de persoon met het vw busje is ga je wat horen.
    Ze kennen geen persoon die zo pressies is.
    Eerst dus het T3-campertje nu het T5-campertje.
    J.J

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Tip van mij zou zijn om naast de banden zelf ook regelmatig je ventielen te controleren op scheuren / uitdroging.
    Vorige zomer reed ik in de auto van mijn moeder. Van tevoren de banden op de juiste spanning gebracht en de banden zelf hadden maar iets van 7000 km gereden in 2 jaar of zo.
    Na anderhalf uur rijden opeens een klapband rechts voor, auto bleef gelukkig rustig en ik kon veilig naar de vluchtstrook. De band was volkomen gedesintegreerd. Wat over was was zeer heet.
    Achteraf bleek dat het ventiel had gelekt, de band te zacht was geworden en daardoor te heet tot het moment van compleet falen. Het is mij een raadsel hoe ik het niet gemerkt heb, waarschijnlijk omdat we vrijwel continu op hogere snelheid rechtdoor gingen en weinig bochten hadden.

Ik heb bij mij eigen auto ook al twee keer gehad dat na oppompen het ventiel beschadigd bleek. Bij het wisselen van banden zetten ze er standaard een nieuw ventiel in maar als jij jaren doet met je banden dan kan het ventiel ook achteruit gaan.
    Mijn moeder laat nu, bij iedere keer wisselen van zomer- naar winterbanden en vice versa de ventielen vernieuwen, dat kost niet veel extra.
    Dit vind ik een een zeer goede tip,
    Ver spuit ik de banden vaak in met siliconen spray de banden drogen dan niet uit.
    Alle rubber spuit ik er regelmatig mee in, de oude T3-campertje had nog tot op het laats rubbers die als nieuw aan deden, zo soepen en veerkrachtig.
    Van de T5 zijn alle rubbers ook als nieuw.
    J.J

Vergelijkbare onderwerpen

1. Aangevallen door Berlya!
    Door Bunkerprepper in forum Internationaal
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 30-04-15, 13:39
  2. Uitleg door Peter
    Door jobs in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 12-12-14, 18:58
  3. Amerikanen breken door de deur van winkel voor schoenen
    Door underground in forum Internationaal
    Reacties: 8