Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2 rembrandts

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012

2 rembrandts

Nederland heeft 2 Rembrandts aangeschaft. Hier is al het nodige om te doen geweest.
    Toch geprobeerd of ik iets meer over Rembrandts kon vinden en jawel.
    Rembrandt is beroemd maar de echte wereldtop zoals van gogh is het net niet.
    De duurste Rembrandt tot nu toe geveild bracht 22m euro op in 2009 en de vraagprijs voor de duurste Rembrandt ooit was 45m. Of dat schilderij voor dat bedrag verkocht is weet ik niet.
    Eenvoudig is het niet om informatie te vinden hierover. In een lijstje met de top 10 werken van Rembrandt komen de aangekochte schilderijen niet voor.
    80m per stuk lijkt in het licht van deze gegevens aan de hoge kant,
    3.5x zoveel als de tot dan toe duurste Rembrandt die openbaar geveild is.
    zoveel geld is er niet voor cultuur,men had dat geld beter kunnen besteden, Ook heb ik zo mijn twijfels bij de prijs die betaald is.
    Een koopje was het zeker niet,
    De overheid zou zich van dit soort frivoliteiten moeten onthouden. Terug naar de oerhollandse zuinigheid.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    idd dit is geen taak voor de overheid. Maar ja, ze wilden Pechtold niet teleurstellen blijkbaar...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rassy Bekijk Berichten
    Rembrandt is beroemd maar de echte wereldtop zoals van gogh is het net niet.
    Lol, zei de kunst kenner.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2014
    Ik word hier zo moe van.
    Soldaten moeten pangpang roepen omdat de munitie te duur is, en zitten met die eigenlijk niet leverbare JSF.
    Oude mensen worden te weinig verzorgd, er is te weinig geld zegt men.
    Belastingen gaan omhoog, ipv besparen op de juiste punten.
    En nu kopen we voor dat bedrag 2 Rembrands?
    (fantastische schilder hoor)
    Mijn god waar liggen de prioriteiten?

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Misschien ligt het aan de huidige eigenaar van deze werken?
    De hier wel bekende familie Rothschield?

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...or-160-miljoen

Nu betaald de staat de helft, en het Rijksmuseum de andere helft.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Mondriaans 'Victory Boogie Woogie', het duurste schilderij dat ooit door de Nederlandse staat is aangekocht.

En ik heb er nog nooit 1 verfspat van gezien, maar kosten in 1998 even ( 83 miljoen keiharde guldens ) circa 34 miljoen euro

Vroeger had je een programma geld over de balk veronica

Waar in ze lieten zien dat gemeentes fietspaden, of een brug aanlegde waar nooit een fiets over heen gereden heeft of niet af werd gemaakt. Ik denk dat we niet eens het topje weten van wat er aan geld uitgeven wordt en dat we ons kapot zouden schikken als we dat als burgers zouden horen.
    Laatst gewijzigd door JD81; 23-09-15 om 22:38.
    Quia Opportet

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Lieve mensen, ik begrijp volkomen dat dergelijke bedragen voor kunstwerken ongelooflijk lijken in het licht van de financiŽle uitdagingen waar we voor staan. Ik zou jullie echter op het hart willen drukken om te begrijpen dat het leven uit meer bestaat dan alleen praktische zaken. Het zijn ook de culturele (historische) uitingen die verlichting hebben gebracht, inzichten, progressie, cultuur, beschaving, gemeenschap, verbondenheid, verbazing, inspiratie, verwondering, geluk, schoonheid en ga zo maar door. Het behoud hiervan is niet alleen belangrijk voor nu maar ook voor toekomstige generaties. Op een (dan toch) meer praktisch niveau: de exploitatie van kunst brengt ook geld in het laatje door toerisme en uitleningen. Of dat voldoende is om het terug te verdienen valt te bediscussiŽren maar soms kosten dingen geld en is het rendement minder tastbaar maar desalniettemin niet te verwaarlozen. Zoiets als een mooi meisje mee uit eten nemen op jouw kosten en toch geen seks hebben de eerste avond. Het diner kan je voldoening geven, of het tafelgesprek, of wellicht vind je jezelf terug door de verlorenheid van een afwijzing. Wie weet waar ontastbare zaken soms toe leiden? Misschien trouw je haar uiteindelijk wel.

Zonder kunst als muziek, toneel, dans, beeldhouwwerk, schilderkunst, architectuur en ga zo maar door zou de wereld een stuk saaier zijn om in te leven. Lossen deze dingen de problemen van de wereld op en zorgen zij er voor dat je dorst gelest wordt? Nee, niet direct in ieder geval. Zij maken de wereld wel een stuk aardiger om in te leven, inspireren nieuwe generaties en de lange termijn voordelen voor een ontwikkelde maatschappij zijn niet te onderschatten.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Lieve mensen, ik begrijp volkomen dat dergelijke bedragen voor kunstwerken ongelooflijk lijken in het licht van de financiŽle uitdagingen waar we voor staan. Ik zou jullie echter op het hart willen drukken om te begrijpen dat het leven uit meer bestaat dan alleen praktische zaken. Het zijn ook de culturele (historische) uitingen die verlichting hebben gebracht, inzichten, progressie, cultuur, beschaving, gemeenschap, verbondenheid, verbazing, inspiratie, verwondering, geluk, schoonheid en ga zo maar door. Het behoud hiervan is niet alleen belangrijk voor nu maar ook voor toekomstige generaties. Op een (dan toch) meer praktisch niveau: de exploitatie van kunst brengt ook geld in het laatje door toerisme en uitleningen. Of dat voldoende is om het terug te verdienen valt te bediscussiŽren maar soms kosten dingen geld en is het rendement minder tastbaar maar desalniettemin niet te verwaarlozen. Zoiets als een mooi meisje mee uit eten nemen op jouw kosten en toch geen seks hebben de eerste avond. Het diner kan je voldoening geven, of het tafelgesprek, of wellicht vind je jezelf terug door de verlorenheid van een afwijzing. Wie weet waar ontastbare zaken soms toe leiden? Misschien trouw je haar uiteindelijk wel.

Zonder kunst als muziek, toneel, dans, beeldhouwwerk, schilderkunst, architectuur en ga zo maar door zou de wereld een stuk saaier zijn om in te leven. Lossen deze dingen de problemen van de wereld op en zorgen zij er voor dat je dorst gelest wordt? Nee, niet direct in ieder geval. Zij maken de wereld wel een stuk aardiger om in te leven, inspireren nieuwe generaties en de lange termijn voordelen voor een ontwikkelde maatschappij zijn niet te onderschatten.
    Zelfs de overheid is aan het preppen!
    "Waardeloze euro's" voor waardevaste kunst!
    We moeten het toejuichen

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten

Natuurlijk is kunst en cultuur belangrijk,en juist daarom vind ik deze aankoop zo twijfelachtig. voor dit bedrag kan zoveel meer gedaan worden dan het aankopen van 2 schilderijen. Programmas op scholen,orkesten,wat al niet meer.
    Wat mij echter het meeste stoort is de prijs die betaald is. Waarom niet bieden op een veiling ipv onderhands de hoofdprijs betalen?
    Met alle informatie die ik gevonden heb kan ik 80m per stuk op geen enkele manier rechtvaardigen. Het lijkt minstens 2 keer te veel en misschien wel 4 keer teveel.
    Maar goed,dit gaat natuurlijk nooit uitgezocht worden.

Pechtold heb ik als mens en politicus redelijk hoog zitten dus het zal allemaal wel,toch hoop ik niet meer van dergelijke aankopen te zien.
    Laatst gewijzigd door rassy; 24-09-15 om 07:35.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten