Ga naar inhoud
GENEGEERD

Alles brander voor in de werkplaats


Flos

Aanbevolen berichten

De zomer is voorbij de herfst toont zijn kuren . De winter gaat niet lang op zich laten wachten . Waar een vriend van mij woont is vannacht de eerste sneeuw gevallen . :cool:

Nu was ik al lang van plan een kachel te bouwen voor in mijn loods dat ook mijn werkplaats is .

Ongeveer een jaar geleden had mijn buurman een waterreservoir van een waterpomp belooft.

Screenshot_2015-09-24-17-46-02-1-.png.6cb4d8cd647cb7215ad319238f981cd7.png

Zo iets .

Nu mijn buurman is nogal vergeetachtig of hij lijd aan alsheimer licht . Want na een jaar wachten heb ik nog niets gekregen .

Vorige week zaterdag zag ik toevallig zo een reservoir liggen op een schroot hoop bij een boertje .

Dus heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en gaan vragen of ik hem mocht hebben . Voor 2.5€ mocht ik hem hebben .

20150919_122701.jpg.34bd66a8f227504d9059275f0c1f9e6d.jpg

Nu 5 dagen verder wat slijpen zagen boren branden en lassen . Is dit het resultaat.

20150924_173941.jpg.4f7288609ee122c81d3373f7aea0fa77.jpg

Het rookkanaal zat al voor een stuk klaar .

Het deurtje komt van een mazoutkachel .

Er zit een rooster in zodat ik zowel kolen als hout kan branden . Gekregen van een vriend .

De asbak ook gekregen ( van de zelfde vriend ) . Daar heb ik een beetje moeten aan verbouwen .

Ook de aansluiting tussen verbrandings kamer en kacherpijp is een onderdeel van de mazoutkachel.

Dus laat de winter maar komen . Ik heb sloophout in overvloed. Tijdens het klussen ga ik geen kou meer hebben.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Altijd lekker zo'n kachel. Mooi werk @Geert .

 

Is dat verzinkt ijzer?

Dan komen daar de eerste tijd behoorlijk giftige dampen vanaf, houd je daar rekening mee?

 

Vraag maar aan @vheeswijk .

 

Nou idd, toen ik nog lasser was ..vroegah.. werd ik altijd misselijk op maandag morgen van gegalvaniseerd staal waarvan de laag niet goed weg geslepen was, de rest van de week ging het wel weer.

Veiligheid en milieu eisen kwamen later pas... zeg maar. :p

 

Mooi gedaan @Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd lekker zo'n kachel. Mooi werk @Geert .

 

Is dat verzinkt ijzer?

Dan komen daar de eerste tijd behoorlijk giftige dampen vanaf, houd je daar rekening mee?

 

Vraag maar aan @vheeswijk .

Ja klopt . Dat ondervindt je als je er op last al .

Zoals @Toef zegt . Het moet daarom nog geen maandag te zijn hoor . Het is hier vol op kermis . Dat kan dan op andere dagen ook voor komen . @FincaInSpanje . De korte broek ligt de kast nu het herfst is tot volgend jaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt . Dat ondervindt je als je er op last al .

Zoals @Toef zegt . Het moet daarom nog geen maandag te zijn hoor . Het is hier vol op kermis . Dat kan dan op andere dagen ook voor komen . @FincaInSpanje . De korte broek ligt de kast nu het herfst is tot volgend jaar .

 

Gewoon even flink in de fik zetten buiten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is werk voor deze winter .

 

:) Belgische logica, een kachel maken zodat je in de winter comfortabel een kachel kan maken :) Wel mooi gedaan overigens, en als je van deze kachel de bovenkant plat maakt kan je daar ook op koken (en hoef je de 2e kachel niet eens meer te maken, kan je weer iets anders doen in de winter ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

kachels! Yeaah! En zo leuk dat Geert dat gewoon effe doet! Geweldig hoor! Hoeveel kachels heb je nou al niet gemaakt?

 

Moeilijk te zeggen ik heb in mijn jonge leven 2 jaar gewerkt in een bedrijf dat industriële verwarming deed . Daar zijn er honderden gebouwd. Grote en hele grote .

Link naar reactie
Delen op andere sites

kachels! Yeaah! En zo leuk dat Geert dat gewoon effe doet! Geweldig hoor! Hoeveel kachels heb je nou al niet gemaakt?

 

Volgens mij wordt @Geert elke ochtend wakker met een brandend verlangen om iets in elkaar te lassen.

 

Hoe is het eigenlijk met de voet en project windmolen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt @Geert elke ochtend wakker met een brandend verlangen om iets in elkaar te lassen.

 

Hoe is het eigenlijk met de voet en project windmolen ?

Dat zijn 2 zwakke punten .

Mijn voet doet nog steeds pijn .

De windmolen draaid ( soms ) maar heeft niet de kracht om stroom te leveren .

Maar het is zoals jij schijft op een morgen ga ik opstaan en een uitvoerbaar idee uitwerken en ik zal stroom hebben . Al is het maar om de achterlicht van mijn fiets te doen branden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zit het met die van jou? Heb je de verjaardag gevierd?

 

De afgelopen 2 weken heb ik 6x hardgelopen, dat is het meeste keer achter elkaar sinds ik m brak. Ben ik dus erg blij mee! Het blijft wel gevoelig en pijnlijk, maar ik doe nu heel rustig aan. Tussen de 2 a 3 km, en niet op verharde wegen.

Nu maar hopen dat het dit keer wel goed blijft gaan :)

 

Ik heb wel een feestje gevierd overigens, maar dat was de verjaardag van mijn dochter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen 2 weken heb ik 6x hardgelopen, dat is het meeste keer achter elkaar sinds ik m brak. Ben ik dus erg blij mee! Het blijft wel gevoelig en pijnlijk, maar ik doe nu heel rustig aan. Tussen de 2 a 3 km, en niet op verharde wegen.

Nu maar hopen dat het dit keer wel goed blijft gaan :)

 

Ik heb wel een feestje gevierd overigens, maar dat was de verjaardag van mijn dochter ;)

Ik was stik jaloers op jou tocht in Zweden. Ik zou het nog geen dag volhouden . Al leg ik ook veel km af in en rond mijn huis en loods .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...