Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 25 van de 25
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik prep voor 9 . Dochters hun vriend mijn klein zoon schoonouders mijn vrouw en mij zelf . Dan heb ik nog mijn moeder maar dat is veel meer dan een gemiddelde prepper.
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Soep uit blik opleuken. Veel soepen uit blik zijn niet gevuld en meer veredelde bouillons dan soep te noemen. Wat ik regelmatig doen is extra vermicelli toevoegen, soepballetjes of stukjes kip. Verder wat peper toevoegen naar smaak en klaar is klara. Eigenlijk kun je met soep alle kanten op. Denk bijvoorbeeld als je nog wat gekookte rijst over hebt, groenten of wat ouder brood. Je kunt er gemakkelijk een goedgevulde maaltijd van maken.

Bijlage 20976

PS bouillon of bouillonpoeder is ook handig in je voorraad te hebben.
    Blikken (kippen-, groente-, en dergelijke-)soep prep ik eigenlijk niet, want eigenlijk ben je dan bouillon aan het preppen. Bouillonblokjes nemen veel minder ruimte in. Een uitzondering maak ik voor een paar blikken stevige (bruine bonen- of erwten)soep. Soep is echt zo makkelijk zelf te maken, zelfs met restjes, en het belangrijkste bestanddeel is water.
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Blikken (kippen-, groente-, en dergelijke-)soep prep ik eigenlijk niet, want eigenlijk ben je dan bouillon aan het preppen. Bouillonblokjes nemen veel minder ruimte in. Een uitzondering maak ik voor een paar blikken stevige (bruine bonen- of erwten)soep. Soep is echt zo makkelijk zelf te maken, zelfs met restjes, en het belangrijkste bestanddeel is water.
    Beetje off-topic maar sluit prima aan op het bouillon gedeelte:
    Zelf bouillonpoeder maken:
    https://www.youtube.com/watch?v=Iq3x-cf59nQ
    Kijk ook de rest van haar filmpjes. Zitten veel leuke en interessante tussen!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ik snap persoonlijk dit topic niet zo goed? Als je moet leven van je voorraad, hoe groot is dan de kans dat je de benodigdheden hebt die hier genoemd worden om de blikken op te leuken?
    En als je die dingen om de voorraad op te leuken wel hebt, waarom zou je dan Łberhaupt die blikken open maken en niet gewoon een leuke (lekkere, gezonde) maaltijd maken?
    Bedoeld als serieuze vraag, niet als sneer oid

Ter illustratie, ik zal niet alle posts doornemen want dat wordt een beetje suf, maar neem bijvoorbeeld deze:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Soep uit blik opleuken. Veel soepen uit blik zijn niet gevuld en meer veredelde bouillons dan soep te noemen. Wat ik regelmatig doen is extra vermicelli toevoegen, soepballetjes of stukjes kip. Verder wat peper toevoegen naar smaak en klaar is klara. Eigenlijk kun je met soep alle kanten op. Denk bijvoorbeeld als je nog wat gekookte rijst over hebt, groenten of wat ouder brood. Je kunt er gemakkelijk een goedgevulde maaltijd van maken.

PS bouillon of bouillonpoeder is ook handig in je voorraad te hebben.
    Als je dan toch extra vermicelli, soepballetjes of stukjes kip, peper, wat gekookte rijst, groenten, wat ouder brood en/of bouillon of bouillonpoeder over hebt, waarom zou je dan niet gewoon daar een soep van maken? Kun je die blikken soep bewaren tot je echt geen eten meer hebt

Overigens is dit de reden dat ik een paar kilo-verpakkingen gedroogde kruiden en specerijen en daarnaast pakken gewoon gezeefde tomaat bij m'n preps heb. Daar kan je de meest afgezaagde saaie dingen toch mee op smaak brengen
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=3965]Loreen[/MENTION], dit topic gaat er over om eenvoudig wat blikvoer op te leuken met eenvoudige middelen.

Nu denken de meeste mensen hier op het forum dat je al je voer in een BOB moet zien te krijgen, maar gelukkig zijn er ook mensen die een BIL of BOL voorbereiden. Dan kun je dus bergen voedsel verzamelen voor enige jaren. Wie destijds gekeken heeft naar Keuringsdienst van waarde en Vara Kassa (ik heb de links al een paar keer geplaatst), weten dat blikken en potten, mits niet ingedeukt 20-30-40 jaar houdbaar blijven. Nu kun je zoveel mogelijk wecken zoals [MENTION=1469]Geert[/MENTION], maar de meeste mensen hebben geen 1500 geweckte potten voer op voorraad staan. Blikken en potten kopen is dus handig voor deze mensen, ook gezien de houdbaarheid. Kruiden en specerijen kun je mits droog bewaard ook jarenlang mee vooruit, dus hiermee kun je makkelijk en snel een maaltijd opleuken. Dat is waar dit topic over gaat, meer smaak geven aan makkelijke maaltijden.

Mensen die denken met hun BOB en een paar pakken crackers langdurig in NL te kunnen kamperen, wens ik alle succes. Ik denk dat 90% binnen een maand dood of ziek is. Binnen 2 weken zal alles wat vers is, groeit en bloeit weg zijn. De Bob met zakjes en pakjes en verse spullen (naar ieders gelang) is voor 72u, daarna zal je een tijdje van je voorraad moeten leven en deze aan blijven vullen.

Als je nog verder nadenkt en je kunt voor 1,75€ een blik Kungfu Nasi\Bami kopen waarmee je je gezin een dag langer in leven kunt houden, dan zijn blikken een prima alternatief. Potten groenten en fruit kosten soms nog geen 50 cent, dus waar praat je dan over. Is zeker niet gezonder dan vers voer, maar wel beter dan geen voer. De blikken die ik koop zijn over het algemeen al goed te nassen, maar voor meer smaak kun je deze dus opleuken. Daar gaat dit topic dus over.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Campina ELK magere melkpoeder (4 zakjes per doos)
    Door Kickmaster in forum Koffiecorner
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 23-09-15, 14:45
  2. Blikvoer receptjes
    Door phaelin in forum Koffiecorner
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-07-15, 11:30
  3. [TIP] Voedselverspilling en houdbaarheid blikvoer
    Door phtvs in forum Eten en drinken
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 26-06-14, 15:56
  4. Onderzoeken blikvoer