Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 48
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=4626]Trooper[/MENTION], misschien ben jij wel onwijs stoer en heb je het niet nodig, maar ik mis nog een slaapzak (i.o.d.) en iets om droog op te slapen.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Geen water filter? Alle water moet je dan koken, of accepteren dat je dood gaat aan diarree. En met kruisboog pistolen jagen? Al eens geprobeerd om een duif te raken op 10 meter? Als je mis schiet ben je die pijl ook kwijt hŤ.

Probeer eens drie dagen alleen water uit de natuur te drinken en uit de natuur te eten. Succes.......
    Als je uit de natuur eet zal je alles toch moeten koken, en met twee pannetjes en een RVS drinkfles is water zuiveren logistiek ook geen probleem.

Er wordt hier wel eens gedaan alsof een waterfilter het belangrijkste prep-item ooit is maar als ik moet kiezen heb ik liever een pannetje + aansteker ipv een filter.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Als je uit de natuur eet zal je alles toch moeten koken, en met twee pannetjes en een RVS drinkfles is water zuiveren logistiek ook geen probleem.

Er wordt hier wel eens gedaan alsof een waterfilter het belangrijkste prep-item ooit is maar als ik moet kiezen heb ik liever een pannetje + aansteker ipv een filter.
    Ik kook mijn hazelnoten, bramen, miereneitjes, beukennootjes, en ook bepaald groenvoer (bv vogelmuur en diverse soorten voor de 'sla') niet, maar zeker bij dierlijke voedselbronnen is dit idd wel aan te raden.
    Alleen voor drinkwater een vuurtje bouwen is wat zonde van de brandstof, ook nog kans op geur, rook en sporen en je bent op dat moment niet zo mobiel.

Zoveel mensen, zoveel manieren , ik gebruik zo'n filter zelfs op dagtripjes omdat ik geen zin heb twee liter water mee te sjouwen.
    Naast super zuinige ledlampjes vind ik zo'n filter een van de belangrijkste innovaties van de afgelopen 30 jaar voor buitensporters.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=4626]Trooper[/MENTION] . Leven uit de natuur ? In de lagelanden ? Ik moet er om lachen. Deze morgen nog stond ik voor dag en dauw in jagers uitfit met een cal. 12 jacht geweer in vlaams velden . Niet elk wild soort is momenteel bejaagbaar . Maar als je elke dag 3a4 uur moet uitsteken om jou portie vlees op de plank te krijgen ben je tendode opgescheven op het moment dat je jou BIL verlaat.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Ik kook mijn hazelnoten, bramen, miereneitjes, beukennootjes, en ook bepaald groenvoer (bv vogelmuur en diverse soorten voor de 'sla') niet, maar zeker bij dierlijke voedselbronnen is dit idd wel aan te raden.
    Alleen voor drinkwater een vuurtje bouwen is wat zonde van de brandstof, ook nog kans op geur, rook en sporen en je bent op dat moment niet zo mobiel.

Zoveel mensen, zoveel manieren , ik gebruik zo'n filter zelfs op dagtripjes omdat ik geen zin heb twee liter water mee te sjouwen.
    Naast super zuinige ledlampjes vind ik zo'n filter een van de belangrijkste innovaties van de afgelopen 30 jaar voor buitensporters.
    '
    Probleem wat ik heb met rauw eten uit de natuur is dat ik geen idee heb wat er allemaal overheen gezeken of eitjes in gelegd heeft, cq voor de zekerheid kook ik het en dan zeker alles wat op een meter of minder van de grond hangt/groeit.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    '
    Probleem wat ik heb met rauw eten uit de natuur is dat ik geen idee heb wat er allemaal overheen gezeken of eitjes in gelegd heeft, cq voor de zekerheid kook ik het en dan zeker alles wat op een meter of minder van de grond hangt/groeit.
    Goede aanvulling, vooral vossenpis moet je mee uitkijken, daar kunnen erg vervelende ziektes in meekomen. Meter is een hele ruime veiligheidsmarge.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik heb in me BOB een zootje spijkers gedaan het lijkt in eerste instantie onnodig maar je zal het maar nodig hebben.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2014
    [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] ik ben me bewust van de kans op diarree maar denk dat het risico een stuk kleiner wordt als je de boel eerst filtert met een eigen gemaakt filter uit de natuur (want die mogelijkheid is er ook nog) en uiteraard zal alles eerst gekookt worden. [MENTION=1469]Geert[/MENTION] ik ga er ook niet vanuit dat ik ff wat wild zomaar ga vangen maar richt me met name op vissen en hoop daarnaast af en toe een vogel hoop te schieten/vangen en hopen dat er af en toe wat in mijn opgezette vallen loopt. [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION] het schieten met zowel de buks als kruisboogpistolen wordt veel geoefend thuis op een doelpak (ik test zelf niet op dieren maar weet wel dat 1 van de mensen die meegaat in het plan het meermaals is gelukt om vanaf ca 30 meter een vogel af te schieten). Tuurlijk raakt munitie op den duur op (bedankt voor het wijzen daarop) maar mogelijkheid is er om zelf nieuwe pijlen te maken. Dit moet en zal ik mezelf gaan aanleren om me hier in te bekwamen. Weet dat er voorbeelden zijn bij pijl en boog en zal eens kijken of het voor een kruisboogpistool eender werkt of het veel aanpassingen vereist (tips zijn welkom als er iemand ervaring mee heeft). [MENTION=3437]Shush[/MENTION] heb gekozen voor een wollen deken ipv slaapzak. Daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden om te zorgen dat je droog ligt waarbij de hangmat ook al helpt. Ook kun je met de vuilniszakken vol bladeren bijvoorbeeld al veel doen om maar wat te noemen.

Op veel dingen is een oplossing uit de natuur te vinden, de grootste vraag die ik mezelf stel is hoe groot is je denkvermogen nog in zo'n situatie als je minder voedsel etc binnen krijgt. Ik hoor vaak bij mensen die een tijd in de natuur leven dat je na een tijdje vaak geen goede beslissingen meer gaat nemen omdat je niet goed meer kunt denken. Dat lijkt mij het allergrootste gevaar. Ik denk wel dat het makkelijker is om met deze opgedane skills etc om te schakelen is naar een ander plan en toch de bewoonde wereld op te gaan zoeken dan de omgekeerde versie.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ik mis een zaklamp.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Ehm, veel gereedschap. Ga eens met de hele pukkel lopen en dan kijken wat jd eruit wilt gooien. Reken dan ook puur vanuit je backpack. Dat is je basis. Vergeet ff je huisvoorraad.

-Waterzak en filter/of koken op esbitbrander
    -Food, mooooore food. Chocoladereep of iets vergelijkbaars.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Mis ik iets?
    Door Novitamya in forum Koffiecorner
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 24-01-15, 18:27
  2. [Dick Berts] Niet vergeten!
    Door DickBerts in forum Survival Algemeen
    Reacties: 104
    Laatste Bericht: 20-05-14, 23:34
  3. Calimero wil jullie iets mededelen....
    Door calimero in forum Koffiecorner
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 14-03-13, 17:22
  4. verwarmen niets iets wat
    Door Adrie in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 26-12-12, 20:57

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten