Ga naar inhoud
GENEGEERD

ESEE 6 maken van oude vijl


dutch survival

Aanbevolen berichten

Beste medepreppers,

Ik heb vandaag voor €2.50 2 oude veilen op de rommelmarkt gekocht, ik wil hiervan een mes gaan maken, in de vorm van een esee 6, helaas heb ik er zelf geen, en hem na tekenen word denk ik vrij moeilijk, dus heb ik bij deze de vraag of iemand met een esee 6 deze even om zou willen trekken, en er vervolgens recht van boven een foto zou willen maken, het is belangrijk dat dit recht van boven is zodat ik hem even in word kan zetten, uitprinten en uitknippen.

 

Ik heb vandaag een van de vijlen al onthard door hem in het vuur te leggen, en daarna rustig af te laten koelen. Volgend weekend waarschijnlijk weer verder werken, vervolgens zullen er hier ook nog foto's verschijnen.

 

image.jpg.026aea2436f67c07bbf71879997d2c83.jpg

 

image.jpg.d051d77f32136ae8d4993c60be1936c8.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Volgens mij heeft @Heksenboot het model van de esee 6 digitaal laten maken

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 

Klopt bijna. :

Zelf ontwerp gemaakt, geïnspireerd door ESEE.

Zelf uitgewerkt en als digitaal bestand naar @Nickx gestuurd.

Hij heeft dat bestand aan een machine gevoerd, die er netjes een laser-uitsnede van heeft gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet eens zelf met haakse slijper en vijl aan de slag geweest? Luie donder ;)

 

:p Erg he? :o

 

Haakse slijper - Vijl - Bandschuurmachine heb ik al op oude vijl uitgeprobeerd hoor. En daar ga ik ook mee door.

Als zo'n laser-gelegenheid zich voordoet laat ik hem niet liggen. :)

Zo heb ik geleerd een bestand te maken die je gelijk aan een CAD/CAM machine kan voeren. Leuk voor massa productie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk man. Met uitgloeien bedoel je ontharden neem ik aan? Leuke toepassing van vermiculiet. (Ik gebruik dit om plantjes in te zaaien in mijn kasje).

Maarruh...jij hebt de bedoeling om ze in massa te gaan produceren?

 

Ja ontharden.

Met vermuciliet kan je ook vuurvast cement maken, voor kachels of voor een smidse.

"Massa"-productie heeft door mijn hoofd gespeeld. Dit mes als blank zonder snede, voor de knutsel-preppers, voor een klein bedragje. :)

Gewoon deel van het bezig zijn met ontwerpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...