Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Zelf ben ik altijd juist blij als mensen buiten roken. Nu als ex-roker, maar ook al toen ik zelf nog wel rookte.
    Zelf rookte ik ook niet in huis, maar alleen buiten in de tuin. Echt niet omdat ik het leuk vond om midden in de nacht in de stromende regen, of bij -15 buiten te staan, maar omdat het mijn keuze was om te roken en niet die van mijn kinderen. Het huis was dan ook rook-vrij.
    Als ik ergens met mijn kinderen op visite ga, vind ik het ook fijn als ze niet in de rook zitten. Let wel, ik verplicht of verbied niemand iets, maar persoonlijk vind ik dat fijn.

Toen ik zelf nog rookte probeerde ik overigens wel altijd zo veel mogelijk rekening met anderen te houden, ook als ik gewoon buiten was. Vroeg altijd of anderen er last van hadden, en zo ja ging ik ergens anders staan. Dat kan natuurlijk ook andersom, iemand die last heeft van mijn gerook kan ook ergens anders staan, maar goed, ik was nou eenmaal degene die zo nodig moest gaan roken.

Wat horeca betreft vind ik het ontzettend dubbel. Ik vind het fijn om na een avond stappen thuis te kunnen komen, zonder het gevoel te hebben dat ik onderweg mijn longen vergeten ben. Ik vind het fijn dat ik thuis kan komen zonder dat mijn haren en kleding een uur in de wind stinken. Ik vind het fijn dat ik tijdens het stappen zelf niet de hele tijd prikkende ogen en zware longen heb. Ik vind het echter behoorlijk vervelend dat ik steeds om het half uur in mijn eentje aan de bar zit, aangezien ik de enige van mijn vrienden ben die niet (meer) rookt (en dus ook weinig zin heb om steeds buiten in de kou te gaan staan tussen de rokers)
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Volgens mij is dt de schuld van VW . Nederland gaat daar nog niets aan doen dus moeten ze efn andere zondebok hebben voor de vervuilde lucht .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2014
    zuidwest nederland .... maar liever ergens anders...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard434 Bekijk Berichten
    Ik zou er bijna om gaan roken!
    Nou daar zeg je me wat .... het is dat het zo idioot veel geld kost en ik geen zin meer heb érgens verslaafd aan te zijn, maar anders was ik weer begonnen.
    Wat een onwijs zielig geneuzel omtrend dat roken en dat hypocriete en schijnheilige gerekening hou met allerlei zwakke schaapjes .... bah.
    Vind het initiatief "FUCKTOBER" wel een hele goeie anti campagne op dat stoptober en nog meer van dat gelul ..... fucktober, iedereen bemoeit zich een keer met zichzelf ipv met anderen waar die wel allemaal niet mee moeten stoppen....
    .... of nog beter elke roker steekt er in oktober een op en blaast het recht in de muil van zo'n weerzinwekkende anti-rookzeikerd ...... echt, soms wou ik dat ik nooit gestopt was.

....sow, dat lucht op 'k zat me er al vanaf het ochtendnieuws aan te ergeren maar ben het nu kwijt, had dit veel eerder moeten ventileren

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ik rook altijd in mijn tuin en de eerste de beste buurman/vrouw die mij gaat verbieden in de tuin te roken, rook ik voortaan elke dag uit met mijn BBQ.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Doet me denken aan een zeer bekende uitspraak van een niet prepper tijdens een SC, namelijk: IK HEB ASTMA LUL..

De vraag is hoe denken ze dit te kunnen gaan handhaven? Een boa op ieder balkon of in iedere tuin...?
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik denk wel dat het echt gaat klappen tegen de tijd dat het "verboden wordt" wat ik niet verwacht, ik zie het al voor me al die ongeveer 100000 den mensen als het er niet meer zijn die in 1 keer moeten stoppen.
    Over shtf gesproken, dan lopen er heeel veel met een kort lontje rond.
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Als er ook wat gedaan wordt aan alcohol, zou ik eventueel, misschien, niet meer of minder gaan roken. Ik weet dat roken slecht is maar het gebruik van alcohol is net zo'n killer maar algemeen geaccepteerd. Daar hoor je verder (haast) niemand over. Ja ik rook maar drink geen alcohol. Smaakt niet en daarom mijn hele leven al lid van de blauwe knoop. Nadeel: Dag en nacht, altijd de BOB

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Longmen Bekijk Berichten
    Als er ook wat gedaan wordt aan alcohol, zou ik eventueel, misschien, niet meer of minder gaan roken. Ik weet dat roken slecht is maar het gebruik van alcohol is net zo'n killer maar algemeen geaccepteerd. Daar hoor je verder (haast) niemand over. Ja ik rook maar drink geen alcohol. Smaakt niet en daarom mijn hele leven al lid van de blauwe knoop. Nadeel: Dag en nacht, altijd de BOB
    Zuiptaks om schade alcohol te vergoeden
    Het kabinet moet meer accijns heffen op alcoholhoudende drank. Dat stelt Dick Trubendorffer, directeur bij GGZ Trubendorffer en verslavingsdeskundige
    http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2...goeden___.html

Ik begrijp alleen de link niet zo tussen de aanpak van alcohol en of je al dan niet minder zou gaan roken. Minder roken doe je voor je zelf en uit jezelf. Niet omdat anderen het willen en jou willen verplichten te stoppen met roken.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Zuiptaks om schade alcohol te vergoeden
    Het kabinet moet meer accijns heffen op alcoholhoudende drank. Dat stelt Dick Trubendorffer, directeur bij GGZ Trubendorffer en verslavingsdeskundige
    http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2...goeden___.html

Ik begrijp alleen de link niet zo tussen de aanpak van alcohol en of je al dan niet minder zou gaan roken. Minder roken doe je voor je zelf en uit jezelf. Niet omdat anderen het willen en jou willen verplichten te stoppen met roken.
    Dat is zo. Daar heb je wel gelijk in. Al rook ik niet veel, ca. 4 per dag, toch zijn er momenten dat ik ermee wil stoppen. Mijn punt is dat ik vind dat er zoveel over roken gepraat wordt, wetje hier, wetje daar, verbod hier, verbod daar maar dat men over alcohol zo vaak zwijgt terwijl dat net zo'n killer is. Vaak heb ik het gevoel alsof alcohol algemeen geaccepteerd wordt.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    We kunnen geen rekening houden met iedereen en ookal wil ik 10 pakjes per dag roken in mijn eigen tuin terwijl ik in een tutu rondloop en mijn vriendin op dr kont sla moet ik dat helemaal lekker zelf weten.
    Jij hebt nogal wat met in tutu's lopen en op de kont van je vriendin slaan he :P?

Maar je hebt gelijk, we kunnen niet rekening met iedereen houden. In de Gelderlander gaven ze het voorbeeld dat een oudere dik in de 70 die niet zo mobiel meer wast, hele rookwalmen mee kreeg van de onderburen op het balkon.

Echt typisch een stadsprobleem, als we nou wat ruimer van elkaar wonen is er niks aan de hand.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Vergelijkbare onderwerpen

1. Huis, tuin & keuken MacGyver tips
    Door Dr.Prepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 25-03-15, 15:22
  2. Genieten (uit eigen tuin)
    Door Kans in forum Tuinieren
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 14-09-14, 19:10
  3. Super-Condensators van Huis, Tuin en Keukenspullen
    Door Sacredless in forum Vuur, verwarming en energie