Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maak een geheime deur (ruimte) in je woning


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Een instructiefilmpje hoe je redelijk eenvoudig een geheime deur kunt maken.

 

 

Dat is leuk zeg. Handige kloot, die gast. Maar hij had zich toch verkeken op de diagonale lengte van de kast. Zulke foutjes zou ik ook makkelijk kunnen maken. :p Hoewel ik doorgaans wel een tekening maak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er wel mooi uit maar echt 'geheim' vindt ik het niet in de zin van verborgen en (bijna)niet te ontdekken.

Maar wel mooier dan de doorgang in het Anne Frank huis, hoewel die wel effectief was :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt leuk in Amerikaanse (spaanplaat-) huizen, maar niet echt in NL.

 

Wat ik ooit gedaan heb : Een blinde muur maken.

Tegen een bestaande (gipsen) binnenmuur, op 50cm afstand een tweede gipsen muur maken. Met grote gipsblokken.

Je laat één gipsblok weg, aan de onderzijde (ingang). Daarna het geheel weer mooi glad stuccen.

Voor de opening schuif je een kast.

 

Die 50cm in diepte merkt niemand, als je het op een goede locatie doet.

Zelfs niet als je er naar zou zoeken.

 

Je wilt niet weten wat je daar allemaal in kwijt kunt.

En als je niet al te dik bent, kun je er gewoon zelf in lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Wat ik wel zou doen de kast aan de achterkant van geluiddempend materiaal voorzien, maar ook de ruimte zelf, en er voor zorgen dat er totaal geen licht door de keren heen kan komen.

Ook moet je rekening houden dat je geen sporen krijgt door de wieltjes, loopsporen en slijtage.

 

Het boek als handel is ook te algemeen, zie je nog wel eens in films.

Ook de sluiting aan de andere kant vind ik te ruim druk je wat tegen de kast merk je dat er beweging in zit, en dat verraad het dat het geen onwrikbaar geheel is.

Nee wil je echt een geheime deur/ruimte maken, moet het wel wat ingenieuzer zijn, heel goed doordacht.

 

Bouwt men zo'n kast in een massieve muur kan je op je vingers na tellen dat er een groot gat in de muur zit waar een ruimte achter kan zit.

Dan is het nog beter een stevige kast voor de muur te maken, die onwrikbaar vast lijkt te zitten, maar wel met een kier achterlangs, een tweede deur in de muur die er gelijk uitziet als de muur, zodat het een geheel lijkt, dan zelf met huiszoeking ziet men dat daar geen opening en ruimte achter zit door de kier van een plint dikte.

 

Als men om het huis heel loopt moet het ook niet lijken als of er een drie meter dikke muur is dan weet men daar moet nog een ruimte zitten.

 

Heb jij nog goede ideeën zet het er bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Misschien kan ik je verrassen @FincaInSpanje

 

Geheime ruimten, best verrassend te lezen als je even tijd genoeg hebt.

https://www.learnitwise.com/worldwide/suitca-ob-du/66

 

Een paar voorbeelden,

Eindeloos geld

Ze waren opgewonden om alle andere bundels uit te pakken. Gingen ze hetzelfde laten zien, of hadden ze iets dat nog waardevollers was dan dat? De man en vrouw staarden verwonderd naar deze bundels.

1988951760_Eindeloosveelgeld..thumb.jpg.5aceb829e47739606a4b1fbe3536cdc2.jpg

 

Geheime bunker

Het verkrijgen van allerlei spannende dingen in oudere huizen is verre van nieuw. Veel mensen die naar nieuwe plaatsen zijn verhuisd, hebben zelf ongebruikelijke en soms verontrustende bevindingen gedaan. Een voorbeeld daarvan is deze man die een huis heeft gekocht. De oorspronkelijke huiseigenaar is overleden en de makelaar heeft het huis verkocht zoals het was.

Secret-Bunker.thumb.jpg.46bf64d5f049ec0754d3df14f03b7afb.jpgScreenshot_134.thumb.jpg.084135195a8923bbe4f9b8569620b62e.jpg

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...