Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Kookset zweeds leger


Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden kocht ik een kookset van het zweeds leger, de versie in inox, ze zijn ook in aluminium te krijgen.

Origineel zat er een dikke kaki verflaag op, heb deze er volledig afgeschuurd .

 

De set bestaat uit een windscherm, de kookpot met deksel , en een trangia alcohol brander.

De brander bij deze set is iets groter dan de modellen van nu.

 

PICT9213.jpg.ce3b1942cc5e40b6a21440c74a1c9b8d.jpg

 

PICT9216.jpg.c54972766f9658df70ab57227b78bbf4.jpg

 

Het deksel kan tevens als pannetje gebruikt worden, er zijn in het metalen steeltje 2 ringen voorzien waar men een houten stokje kan insteken , om een langere steel te hebben en zijn vingers niet te verbranden,

Ook zeer handig in gebruik zijn deze flessen van trangia, met zeer handige vuldop

 

PICT9215.jpg.36d48b4cfab774eb78c6b8ccba1513c1.jpg

 

Ik heb de set enkele dagen op camping getest, en was aangenaam verrast.

Door het eenvoudige concept is de set uiterst betrouwbaar.

ik gebruikte de set 2 maal per dag

's morgens duurde het een 8 tal minuten om water voor koffie te koken (+- 400 ml),

's avonds maakte ik telkens een mini stoofpot van verse groenten (paprika, tomaat, pepers), en voegde daar wat vlees aan toe,

Dit ging uitstekend, natuurlijk duurt dit langer dan enkel snel iets opwarmen, en ligt het verbruik aan alcohol hoger.

 

Met het gebruik op deze manier kon ik met de trangia fles van 500 ml, 3 dagen koken,

Al bij al, ben ik zeer tevreden met deze set !

 

IMG_20150905_190517.jpg.c6bd0ea29be3303d21c1eb651c8aeca4.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gave combi..zelf gebruik ik een bushcooker vingerdik hout als brandstof. En een primus pannensetje.

In geval van hout te kort, een tangria spiritus brander...helemáál top

En het leuke is ...alles past glad inelkaar..

Máár deze combi is zeer praktisch en een leuke review.!!

 

Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- , is natuurlijk een kwestie van keuze, maar op de foto te zien van de link, betreft het hier de aluminium versie,

je kan het het herkennen aan de , hoe moet ik het omschrijven, boorden, gleuven aan de bovenkant van de kookpot,

bij de aluminium versie zijn er 2 gleuven bovenaan,

bij de inox versie slechts 1

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- , is natuurlijk een kwestie van keuze, maar op de foto te zien van de link, betreft het hier de aluminium versie,

je kan het het herkennen aan de , hoe moet ik het omschrijven, boorden, gleuven aan de bovenkant van de kookpot,

bij de aluminium versie zijn er 2 gleuven bovenaan,

bij de inox versie slechts 1

 

Tuurlijk, maar staat er ook bij : "Alles nieuw en ongebruikt, ketel en deksel zijn van aluminium"

Er zal ook een gewichtsverschil zijn, schat ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...