[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 14 van de 14
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Zowel campinggas (met name de winter variant) en LPG bestaat uit een deel propaan en een deel butaan, het verschil is vrij klein. Het werkt dus zonder aanpassingen op de meeste gasapparaten.
    Oude toestellen uitsluitend geschikt voor butaan geldt dat niet. Daar pure propaan op aansluiten kan leuke steekvlammen geven weet ik uit de praktijk, helemaal met de verkeerde drukregelaar. Het aansluiten van propaanfles van een teer stoker (met bijbehorende drukregelaar) op een oud kooksetje was dus geen succes in het verleden.

Zelf prefereer ik propaan, geen gezeik in de winter en meer energiewaarde per liter/kg.

dank voor je antwoord, ik kan dus wel LPG gebruiken maar vooral als het weer goed is. aan LPG kan ik gratis komen, dus ik ga 2 tanks opslaan en alvast uitproberen met mijn kooktoestel / BBQ / gaskachel. in het voorjaar ga ik een "plofhok" maken waar ik de gasflessen en stookolie (petroleum) in ga stallen, dit lijkt me toch een stuk veilligger bij groteren voorraden.
    als prepper geboren

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door startmotortje Bekijk Berichten
    dank voor je antwoord, ik kan dus wel LPG gebruiken maar vooral als het weer goed is. aan LPG kan ik gratis komen, dus ik ga 2 tanks opslaan en alvast uitproberen met mijn kooktoestel / BBQ / gaskachel. in het voorjaar ga ik een "plofhok" maken waar ik de gasflessen en stookolie (petroleum) in ga stallen, dit lijkt me toch een stuk veilligger bij groteren voorraden.
    Geen idee waar je woont maar als het in een woonwijk is zou ik toch effe een paar keer nadenken. En dan goed nadenken.
    ook als je niet in een woonwijk woont overigens.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door startmotortje Bekijk Berichten
    Vergeet je niet om een vergunning aan te vragen voor het opslaan van die stoffen?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Maak een geheime deur (ruimte) in je woning
    Door FincaInSpanje in forum Huisvesting
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 04-10-15, 20:10
  2. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 02-05-15, 08:53
  3. Explosie in noord Iran
    Door phaelin in forum Azie
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 07-05-14, 15:35
  4. Reacties: 22