Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ontdooid eten mag je wél opnieuw invriezen (onder een voorwaarde) ...


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb echt zo ontzettend veel te weinig kennis hierover om te kunnen beoordelen of ik die uitspraak wel of niet geloven. Het is een beetje "He said -She said" en ik heb geen idee wie in dit geval gelijk heeft.

Wél denk ik dat we al veel vaker iets opnieuw invriezen dan we denken, aangezien volgens mij een behoorlijk groot deel van de "verse producten" uit de supermarkt al ingevroren en ontdooit is geweest? Ik heb tenminste al regelmatig gehad dat ik iets kocht, en dat het nog niet helemaal ontdooit was. Voor mij geen punt aangezien ik toch geen vriezer heb, maar goed. Volgens mij gaan er niet stiekem ieder jaar duizenden mensen dood daardoor?

 

Ook denk ik dat als je het product daarna bij bereiden verhit, het sowieso geen kwaad kan als het twee keer ingevroren en ontdooit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel meer keren invriezen kan inderdaad onder de juiste omstandigheden.. Het is daarna nog wel eetbaar, maar de voedingswaarde holt dan wel rap achteruit. Dus daar zou ik ook over nadenken als je dit toch meent te moeten doen. Bij voedsel crisis is het natuurlijk slimmer dan weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt zo ontzettend veel te weinig kennis hierover om te kunnen beoordelen of ik die uitspraak wel of niet geloven. Het is een beetje "He said -She said" en ik heb geen idee wie in dit geval gelijk heeft.

Wél denk ik dat we al veel vaker iets opnieuw invriezen dan we denken, aangezien volgens mij een behoorlijk groot deel van de "verse producten" uit de supermarkt al ingevroren en ontdooit is geweest? Ik heb tenminste al regelmatig gehad dat ik iets kocht, en dat het nog niet helemaal ontdooit was. Voor mij geen punt aangezien ik toch geen vriezer heb, maar goed. Volgens mij gaan er niet stiekem ieder jaar duizenden mensen dood daardoor?

 

Ook denk ik dat als je het product daarna bij bereiden verhit, het sowieso geen kwaad kan als het twee keer ingevroren en ontdooit is?

 

Van de winter uitproberen, stuk vlees buiten invriezen en in koelkast ontdooien en weer buiten zetten ;) :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel meer keren invriezen kan inderdaad onder de juiste omstandigheden.. Het is daarna nog wel eetbaar, maar de voedingswaarde holt dan wel rap achteruit. Dus daar zou ik ook over nadenken als je dit toch meent te moeten doen. Bij voedsel crisis is het natuurlijk slimmer dan weggooien.

Ik weet niet of de voedingswaarde echt zoveel achteruit gaat. Voor zover ik meegekregen heb, is het opnieuw invriezen af te raden omdat de bacterien groei doorgaat als je het opnieuw invriest. Bij het ontdooien gaan bacterien groeien en dat stopt niet als je het opnieuw invriest. Ontdooien in de koelkast heb ik nog nooit gedaan, gewoon bij kamer temperatuur. Daarna braden en opeten :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat veel Nederlanders niet weten is dat wij al jaren ontdooide Pangasius en Tilapia (en in sommige gevallen Zalm) eten dat als "verse vis" verkocht wordt in de supermarkt. Tevens en mooie truc om deze vis naast de "echte" verse vis te verkopen voor een hogere prijs. Dit is geheel volgens de wet.

En ja, je mag die vis ook gewoon weer invriezen. Dus als je geld wilt besparen dan koop je die vissoorten gewoon bevroren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat veel Nederlanders niet weten is dat wij al jaren ontdooide Pangasius en Tilapia (en in sommige gevallen Zalm) eten dat als "verse vis" verkocht wordt in de supermarkt. Tevens en mooie truc om deze vis naast de "echte" verse vis te verkopen voor een hogere prijs. Dit is geheel volgens de wet.

En ja, je mag die vis ook gewoon weer invriezen. Dus als je geld wilt besparen dan koop je die vissoorten gewoon bevroren.

Ik heb ooit één keer vis gekocht in een supermarkt en dat was eens maar nooit meer. Dat mag de naam vis niet eens dragen. Vis koop je bij een goede visboer of gewoon bij de visafslag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...