Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 35
    Waterval
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    [MENTION=5268]Waterval[/MENTION] het zou fijn zijn als je daar het bijbehorende linkje bij plaatst
    Wil niet al te veel in detail treden, maar taaltechnisch komt t goed
    Ik heb het artikel meer dan een jaar geleden gelezen, weet ook niet meer op welke site of forum ik dit heb gezien, vandaar helaas geen link.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deadpool Bekijk Berichten
    Hoewel Duitsers niet graag Engels praten kunnen een groot aantal van hen dit wel begrijpen/spreken. Dit probleem heb je ook in Frankrijk waar die kikkervreters dan alleen nog net gaan doen alsof ze geen zak verstaan..
    Buiten dit feit is het altijd wel handig iemand nabij je te hebben waar je vragen bij kan stellen of zelfs misschien de taal van zou kunnen leren. Nu denk ik vrij hard zeker te weten dat er iemand in je directe omgeving dit zou kunnen doen .
    Een wat ouder school/leerboek zou zelfs een leuke opfrisser kunnen zijn. Mijn vrouw heeft meerdere taalcursusjes ter beschikking maar doet hier jammer genoeg nog niets mee.

Iets meer info over het AOW:
    https://www.svb.nl/Images/0914NX.pdf
    Andere volken afzeiken omdat zij geen andere talen beheersen en je eigen vrouw heeft taalcursussen waar zij zelf niets mee doet?
    Een beter milieu begint bij jezelf.
    ("Kikkervreters" krijgen pas de laatste paar jaar Engels op school, neem het ze eens kwalijk dat ze het niet kunnen...)

Welkom trouwens.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Adventurer
    Ingeschreven
    Aug 2014
    in NL boodschappen te blijven doen indien nodig

Mijn bescheiden advies: niet doen. Erg belangrijke redenen om makkelijk geaccepteerd te worden zijn naast de taal goed beheersen, ook bv je boodschappen bij de locale bakker of kruidenier te halen. Zo bouw je contacten op.
    Daarnaast is het in DL erg belangrijk om een actief lid te worden van de "nachbarschaft". Een soort van buurtcontact, maar dan anders. Ze organiseren bv gezamelijke BBQ's, beurtelings, om een goed sociaal netwerk op te bouwen.
    Mocht er dan iets voorvallen dan helpt men elkaar binnen zo'n groep dan ook.
    Dit heb je overal in DL.
    Oh ja, hou er rekening mee dat in veel gebieden op het Duitse platteland, de Zondagsrust bijzonder gerespecteerd word. Afhankelijk van waar je bent worden bv kettingzagen op Zondag niet zo gewaardeerd, en op sommige plaatsen zelfs buiten hangend wasgoed al niet.
    Spreek je de taal niet, en ga je in NL boodschappen doen, en ben je extreem op jezelf dan heb je best veel kans dat men je met de nek aankijkt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Even oftopic.
    Recente vondsten in de buurt van Stonehenge leren dat kikkerbillen al 10.000 jaar voor Chistus op de menu stonden . Ze waren snel klaar te maken en zaten vol ewitten.
    Dus de eerste kikker vreters woonden in UK .
    Ketting zagen gras maaiers was uithangen al die dingen mogen in vlaanderen ook niet op zondag . En dat heeft niets met geloof te maken . Maar met GAS
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ketting zagen gras maaiers was uithangen al die dingen mogen in vlaanderen ook niet op zondag . En dat heeft niets met geloof te maken . Maar met GAS
    Hoezo GAS?
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Zondag's ben ik sowieso meestal meer zombie dan mensch :P
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    GAS is de Belgische APV.
    De Algemene Politie Verordening dus, tnx [MENTION=805]Stuudje[/MENTION]! Daar had ik niet aan gedacht.
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Oct 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Andere volken afzeiken omdat zij geen andere talen beheersen en je eigen vrouw heeft taalcursussen waar zij zelf niets mee doet?
    Een beter milieu begint bij jezelf.
    ("Kikkervreters" krijgen pas de laatste paar jaar Engels op school, neem het ze eens kwalijk dat ze het niet kunnen...)

Welkom trouwens.

Greener
    Ah maar kijk daar gaat het al fout.. dat wil niet zeggen dat mijn vrouw zich niet in Duits of Engels weet uit te drukken. Ze heeft de cursussen om vloeiender te worden in de talen. De basis heeft ze al.
    Assumption is the mother of all f*** ups.

Bedankt voor de welkom

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    misschien kun je eens lezen op wegnaarzelfvoorziening.blogspot.nl
    en dan met name de blogjes met het label emigreren

Maia, 31 jaar.
    Maarten, 38 jaar.

Al jaren dromen wij van financiŽle onafhankelijkheid en zelfvoorziening, van wonen in een huis op het platteland en genieten van het leven in vrijheid.

Omdat wij het niet bij dromen willen laten hebben wij in de zomer van 2013 een vrijstaand huis gekocht, net over de grens in het noorden van Duitsland. Wij willen de hypotheek zo snel mogelijk aflossen en daarnaast ons huis zelf duurzaam verbeteren.

Gelukkig heeft Maarten twee rechterhanden want er liggen plannen voor een rocketstove, een zonnepanelen installatie, een zonnecollector, verbeterde isolatie en nog vele andere dingen. Hij zal het grootste deel van deze technische projecten voor zijn rekening nemen.

Ik, Maia ben ondertussen druk in de (moes)tuin en keuken. Omdat wij nu eindelijk een grote tuin hebben kan ik mij uitleven met het verbouwen van groente en fruit en natuurlijk het verwerken van de opbrengst. Wij hebben al een hugelkultur en kippen, en hopelijk hebben wij voor volgende zomer een kas. Er blijft altijd wat te dromen!
    Laatst gewijzigd door Loesje1980; 07-10-15 om 18:28.
    liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Hoezo GAS?
    Gemeentelijke Administratieve Sanctie
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wonen en werken in Hongarije
    Door HongLL in forum Huisvesting