Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Roma in Zweden

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Helaas zat die Roma hier in 't dorp vorige winter ook gewoon voor de supermarkt, al zijn er in de regio de laatste weken wel een aantal verdwenen. Ik hoop dat de rest snel volgt, crimineel klote tuig is het, stuk voor stuk. Hoog tijd om dat volk het land uit te jagen...

En thanks!!! Ik ben Roma.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Piroska Bekijk Berichten
    Je snapt toch zeker wel dat dat helemaal niets zegt hŤ
    Een moordlustig individu is representatief voor een complete bevolkingsgroep, een vreedzaam individu is, tja, niets eigenlijk.

Ook hier lijkt het weer moeilijk te zijn om onderscheid te maken tussen de georganiseerde misdaad die inderdaad zeer zeker aanwezig is onder de Roma, en Roma als mensen.
    Dat ik dit zeg zal vast wel weer betekenen dat ik mijn ogen sluit voor de waarheid en er om vraag verkracht te worden en "dat mijn blonde vlechtje straks over straat rolt", maar goed.

Volgens mij is het een feit dat er een probleem is wat criminele Roma betreft. De bedelaars die gewoon deel uitmaken van een groep criminelen. Het gebrek aan respect voor andermans eigendom.
    In mijn ogen is het die criminaliteit die aangepakt moet worden, niet in de laatste plaats de mensen die aan het hoofd van die bendes staan. "Het land uit" is altijd zo'n lekker vage kreet voor mensen waarvan je niet eens weet waar ze vandaan komen, maar mij lijkt een mooi begin om misdaden te bestraffen. Op veel plaatsen is bedelen verboden, toch wordt het vaak oogluikend toegestaan. Dat toestaan en het daadwerkelijk geven van geld is wat deze criminaliteit in stand houdt. Het is lonend om te doen, en DAT is de reden dat ze er mee doorgaan.
    Kan je wel moord en brand gaan roepen, maar volgens mij schiet je daar vrij weinig mee op.
    Kan je wel doen alsof iedere Roma een stuk tuig is, kon er nog wel bovenop. Alle vluchtelingen zijn tuig, alle Noord-Afrikanen zijn tuig, alle Roma zijn tuig. Ja, want zelf maken we de samenleving zo ontzettend mooi op deze manier!
    no matter how cold the winter there's a springtime ahead

Toef
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Je snapt toch zeker wel dat dat helemaal niets zegt hŤ
    Een moordlustig individu is representatief voor een complete bevolkingsgroep, een vreedzaam individu is, tja, niets eigenlijk.
    En dat is waar de massa media op in speelt, velen nemen het aan en komt er angst...geloven alles, blind geworden voor het wezenlijke.
    Bezorgdheid is wat mensen aan het denken moet zetten, daardoor gaat men denken in juiste oplossingen en gevoel.

1 iemand fout,1 ervaring.. iedereen van het soort mensen fout, kom op please... open ogen , over goede ervaringen en belevenissen van die mensen wordt niet geschreven, ze zijn bijvoorbaat al fout.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Weer jammer dat alleen de negatieve kanten er weer uit komen.
    Ieder land heeft wel weer iets waar je het niet mee eens bent of potentieel gevaarlijk is.
    Natuurlijk ben ik me er zeer van bewust dat ik altijd het positieve in mensen wil blijven zien en daar ook echt in wil geloven, dat betekent niet dat ik naÔef ben of wereldvreemd en heb ik ondertussen wel redelijk wat mensenkennis gekregen.
    Vaak komen de aangename verrassingen uit de meest onverwachte hoeken.
    En hoewel het natuurlijk voor mij ook maar een persoonlijke ervaring is van een aantal mensen die een gehele groep zouden moeten vertegenwoordigen, zijn de dagen dat ik bij een zeer arm Roma-dorp geholpen heb om een speeltuin voor de kinderen te bouwen me toch het meest dierbaar.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Je moet het niet persoonlijk opvatten, denk ik. Dat een bepaalde bevolkingsgroep zich niet aan wetten en regels houdt, wil niet zeggen dat al deze mensen slecht zijn. Hoewel dat wel vaak gezegd wordt als de percentages criminelen oploopt..

Ik moet persoonlijk ook niets van de Roma waar [MENTION=812]Enki[/MENTION] op doelt hebben, maar er zullen er ook zijn die zich wel aan de regels en wetten van het land houden. In Spanje zie ik regelmatig Roma's op de markten of kermissen werken. Dit zijn in mijn ogen harde werkers die niets fout doen. Maar helaas is er een grote groep wat op een andere manier de centen verdiend en hierdoor worden [er definitie alle Roma's op een hoop gegooid. Wij weten allemaal hoe hard jullie in Hongarije werken, je eigen manier van leven leiden en het hoofd boven water proberen te houden. Respect daarvoor.

Het lijkt me lastig om nog als echte Roma door het leven te gaan en de eigen cultuur voort te zetten. Daarnaast zijn de meesten laag opgeleid, trouwen jong en vers bloed om daar maar verder over te zwijgen. Zo wordt het dus lastig om je verder door te ontwikkelen in een sterk veranderende maatschappij.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ik had 't over het werkschuwe tuig wat in geheel Zweden voor elke supermarkt en pompstation zit te bedelen en 's nachts inbreekt en huizen plundert.

Aangezien jij alles behalve werkschuw bent en niet hier in 't land zit te bedelen, had ik 't zeer zeker niet over jou; voel je dus ook vooral niet aangesproken.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    [MENTION=812]Enki[/MENTION], en toch is ,voel je niet aangesproken niet genoeg.
    Je heb haar aangesproken, mischien niet zo bedoel maar toch gedaan.
    Dat is het grote problem van dit soort stuken. Ja ,er zijn problem met georganiseerde criminaliteit bij Romas, het gedwongen bedellen van jonge kinderen is een crime.maar dat is niet het enige ,en voor de rest is heel weinig oog na.
    Je niet houden aan wetten en regels, mwa ,volgens mij zijn preppers mensen die op zijn minste sterk twijfellen over de nut van flink wat wetten en regels.

De Romas zijn een volk die zelfstandig opereeren hoog in de wandel heeft.hun eigen plannen trekken zonder al te veel aandacht te besteden aan de waan van de dag.
    Proud member of MAG

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mrsjones Bekijk Berichten
    [MENTION=812]Enki[/MENTION], en toch is ,voel je niet aangesproken niet genoeg.
    Je heb haar aangesproken, mischien niet zo bedoel maar toch gedaan.
    Jammer dan. Ik heb haar NIET aangesproken; dat zei dat anders ziet is niet mijn probleem.

Ik heb 't heel duidelijk over de roma's hier in Zweden die aan 't bedelen en inbreken zijn. Dat vind ik klotevolk en dat moet gewoon oprotten, heel simpel. Als iemand dat verkeerd op wil vatten is dat haar keus.

Als ik nou had gezegd "alle roma's overal zijn kutmensen" dan had ik je gelijk gegeven, maar dat heb ik niet gezegd, niet eens in de buurt.

Ik heb 't over de combinatie Roma in Zweden + Bedelaar en/of Dief.

Aangezien zij voor zover ik weet aan geen van de 3 voorwaarden voldoet, is het gewoon pure onzin om je aangesproken te voelen.

Het is net zo onzinnig als dat ik hier vertel "Die klote Nederlandse toeristen hier in Zweden die door de supermarkt heen naar elkaar brullen wat ze vanavond zullen eten, mogen van mij oprotten" en dat er dan iemand uit Nederland (die dus niet in Zweden is en niet door de supermarkt heen brult) gaat huilen dat ik Nederlanders haat.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Sorry [MENTION=812]Enki[/MENTION] Ik huil niet, ik zeg alleen maar "thanks" thats it. Als je je zo uit laat over Roma dat het crimineel klotetuig is, stuk voor stuk, dan klinkt dat nogal algemeen. Dat je het ALLEEN maar over het tuig voor jouw supermarkt hebt is niet duidelijk. Dus het zou handig zijn als je je volgende keer wat genuanceerder uitdrukt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Wanneer in Belgie zo een groep neerstrijkt (Een veld van een boer annexeert) dan ineens, oh toeval, nemen inbraken,
    diefstallen en gauwdiefstallen spectaculair toe en eenmaal van pure miserie weggejaagd, dalen die plots weer...

Eigenaardig toch?

Recent nog had iemand dmv trackingsoftware op zijn gestolen smartphone kunnen lokaliseren waar die was,
    maar de Politie vond het geen bewijs genoeg (lees en versta, het was niet politiek correct en men was bang) om
    het zigeuner kamp binnen te gaan om de gestolen telefoon terug te halen.
    Hier bij mij in een kleine stad bevestigt de wijkagent dat er onwil is om er iets aan te doen. Na klachten werd hij met 1 collega naar de Roma gestuurd om het probleem op te lossen. Wat hij zelf zou willen is een ploeg oproereenheden om op te ruimen. In plaats daarvan stond hij daar alleen met zijn partner, omringd door 40 laaiende Roma. Hij voelde zich -begrijpelijk- bedreigd.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Vergelijkbare onderwerpen

1. Betaalbare BOL in Zweden pt. 2
    Door Loreen in forum Huisvesting
    Reacties: 83
    Laatste Bericht: 08-09-15, 13:14
  2. Vanuit Zweden
    Door MZweden in forum Voorstelronde
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 12-08-15, 14:49
  3. Hallo uit Zweden :-)