Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013

Exclamation Bom onder cloud VS, Internetgebruikers hebben heel groot probleem

Bom onder cloud VS,Internetgebruikers hebben heel groot probleem
    Europese internetgebruikers hebben sinds dinsdag een heel groot probleem. Hun persoonlijke gegevens mogen niet zomaar meer naar Amerikaanse servers. Maar daar draait vrijwel het hele internet op. Denk aan de clouds van Facebook, Amazon, Microsoft, Apple en Google. "Het Europees Hof van Justitie heeft een bom gelegd onder het gebruik van de Amerikaanse cloud. Straks is het misschien einde oefening. En dat zou een behoorlijke economische klap geven", zegt internetjurist Arnoud Engelfriet.
    Engelfriet: "Er loopt een rechtszaak in de VS, waarbij justitie heeft gezegd: 'als wij Europese gegevens van Microsoft willen, moeten ze die maar ophalen bij Microsoft Europa. Europese regels boeien niet, want je bent Amerikaans.' De eerste rechter heeft dat toegewezen. Het hoger beroep loopt momenteel."
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...oud_VS___.html

Erg interessant artikel. Als klopt wat hier beweert wordt, dan vraag ik me af hoelang de uitspraak van het Europese hof stand zal houden. Bovendien laat dit maar weer eens zien hoe slecht onze privacy beschermd wordt, of liever gezegd, dat er helemaal geen bescherming is......

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Dit vind ik hoe gek het ook klinkt, een goed teken voor Europa!

De vraag voor cloud oplossingen etc. gaat niet weg. Dat betekent server ruimtes in Europa, en veel! En dat is werkgelegenheid, holadijee!

Ik zeg, investeer in Europese server ruimtes, je wordt straks in één klap rijk als 'Europe certified cloud hoster'.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Wanneer is een server amerikaans ?
    Als ie op amerikaans grondgebied staat > ambassade, legerbasis of
    wanneer eigenaar amerikaanse roots heeft > google server in België, Delfzijl of
    eindafnemer is amerika zit ?
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petroman Bekijk Berichten
    Wanneer is een server amerikaans ?
    Als ie op amerikaans grondgebied staat > ambassade, legerbasis of
    wanneer eigenaar amerikaanse roots heeft > google server in België, Delfzijl of
    eindafnemer is amerika zit ?
    Voor zover ik begrepen heb gaat het om servers die fysiek in de VS staan. Omdat ambassades en vs legerbasissen in principe worden beschouwd als amerikaans grondgebied, zullen die er ook wel onder vallen. Maar de kans dat jou data op één van de servers van een ambassade of legerbasis staat, lijkt mij uitgesloten. Tenzij je al in de picture bent van de NSA natuurlijk ;-)
    Servers die op Nederlands grondgebied staan vallen onder de Nederlandse wetgeving,

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Voor zover ik begrepen heb gaat het om servers die fysiek in de VS staan. Omdat ambassades en vs legerbasissen in principe worden beschouwd als amerikaans grondgebied, zullen die er ook wel onder vallen. Maar de kans dat jou data op één van de servers van een ambassade of legerbasis staat, lijkt mij uitgesloten. Tenzij je al in de picture bent van de NSA natuurlijk ;-)
    Servers die op Nederlands grondgebied staan vallen onder de Nederlandse wetgeving,
    Dus mijn europeese gegevens staan bv op een niet amerikaanse google server in België of elders.
    Dus veranderd er niets.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ik heb afgelopen weekend via de nieuwsgroepen een aantal Amerikaanse tijdschriften gedownload en opgeslagen op mijn Dropbox. Het speelde nog wel even door mijn hoofd of ik dit nu wel moest doen. Copyright beschermd materiaal op een Amerikaanse server zetten. Maar ik dacht, ach fuck it...
    I prefer dangerous freedom over peaceful slavery.
    Si vis pacem, para bellum

Vergelijkbare onderwerpen

1. Probleem leatherman
    Door brandhout in forum Voorstelronde
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 29-06-15, 15:13
  2. Heel handige Tasjes
    Door frans81 in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 17-10-14, 10:35
  3. Antibiotica resistentie groot probleem
    Door Charlie in forum Gezondheid, medisch en verzorging