Ga naar inhoud
GENEGEERD

Stappenplan


Mikali

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nieuw in het prepperwereldje, en hier op het forum.

Aangezien water zowat het belangrijkste is wil ik hiermee als eerste van start gaan, en zo geleidelijk opbouwen.

 

Na al wat info te hebben ingewonnen via het www ben ik begonnen aan een stappen-plan voor wateropslag.

Mijn bedoeling is als volgt:

 

- flessenwater opslaan om genoeg te hebben voor 3 dagen (kleine "ramp" zeg maar)

- 300 ltr kraanwater opslaan in de garage in een ton(nen) (geschikt voor voeding)

- zorgen voor een waterfilter zoals de Katadyn pocket en enkele lifestraws

- niet ver van huis hebben we een bos met daar een grote vijver, dit zou dan de laatste back-up zijn

 

Wat is jullie mening vwbt bovenstaande, is dit een goede basis om mee van start te gaan?

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hoi,

 

Ik ben nieuw in het prepperwereldje, en hier op het forum.

Aangezien water zowat het belangrijkste is wil ik hiermee als eerste van start gaan, en zo geleidelijk opbouwen.

 

Na al wat info te hebben ingewonnen via het www ben ik begonnen aan een stappen-plan voor wateropslag.

Mijn bedoeling is als volgt:

 

- flessenwater opslaan om genoeg te hebben voor 3 dagen (kleine "ramp" zeg maar)

- 300 ltr kraanwater opslaan in de garage in een ton(nen) (geschikt voor voeding)

- zorgen voor een waterfilter zoals de Katadyn pocket en enkele lifestraws

- niet ver van huis hebben we een bos met daar een grote vijver, dit zou dan de laatste back-up zijn

 

Wat is jullie mening vwbt bovenstaande, is dit een goede basis om mee van start te gaan?

 

groeten

 

Welkom Mikali, ik weet niet hoe je situatie is bij een overstroming en of je überhaupt daar last van kan hebben.

Dan valt een backup als vijver al snel weg en dan weet ik ook niet of je 300lt water hoog genoeg heb gestaan en/of bereikbaar is. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardige opsomming.

In plaats van ton, denk aan 20L jerrycans. Kijk eens op jerrycanshop.nl, daar is al eerder gekocht door mensen die hier lezen.

 

Bij overstroming:

- water putten

- laten bezinken

- filteren door spijkerbroek/o.i.d.

- desinfecteren met bleek c.q. koken

- door 'echt' waterfilter halen

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zal géén last hebben van een eventuele overstroming (woon op de 2de verdieping, hoogste).

De wateropslag jammer genoeg wel, die staat op de begane grond in de garage.

 

Bij een overstroming is er natuurlijk water in overvloed.

Dat kan dan inderdaad worden voorgefilterd (koffiefilters, kleding, ...) vervolgens gekookt/bleekmiddel en uiteindelijk nog eens door de waterfilter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom mikali

Je kun een filter kopen,kijk rond wat er is.ik ben heel blij met de sawyer gravity ,4 l. Je kun via markplaats veel 2de hand watertonnen vinden. Als je veel ruimte heb in je garage kun je ook zon 1000 l water cube kopen,scheutje cloor erin en lang te bewaren.En kijk of je regen water kan opvangen,schoner dan een vijver en dichterbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel aangezien ik op een appartement woon zal dat moeilijk zijn om een permanente regenton ter beschikking te hebben.

Echter als er zich echt een SHTF scenario voordoet kan ik altijd het dak op, om daar bv. een kinderzwembadje oid. op te zetten, om zo regenwater te hebben.

Dat komt dan weer makkelijk naar beneden met een darm en de zwaartekracht ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zal géén last hebben van een eventuele overstroming (woon op de 2de verdieping, hoogste).

De wateropslag jammer genoeg wel, die staat op de begane grond in de garage.

 

Bij een overstroming is er natuurlijk water in overvloed.

Dat kan dan inderdaad worden voorgefilterd (koffiefilters, kleding, ...) vervolgens gekookt/bleekmiddel en uiteindelijk nog eens door de waterfilter.

 

Dat water in de straat is weinig mee te beginnen hoor, lijkt mij dat je je nog even goed in moet lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zal géén last hebben van een eventuele overstroming (woon op de 2de verdieping, hoogste).

De wateropslag jammer genoeg wel, die staat op de begane grond in de garage.

 

Bij een overstroming is er natuurlijk water in overvloed.

Dat kan dan inderdaad worden voorgefilterd (koffiefilters, kleding, ...) vervolgens gekookt/bleekmiddel en uiteindelijk nog eens door de waterfilter.

Bij overstroming, én dus water in overvloed, werken ook de riolen niet, en met een beetje pech komt zelfs het rioolwater(en alles wat erin zit) je tweede verdieping binnen stromen via de wc en afvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zal géén last hebben van een eventuele overstroming (woon op de 2de verdieping, hoogste).

De wateropslag jammer genoeg wel, die staat op de begane grond in de garage.

 

Bij een overstroming is er natuurlijk water in overvloed.

Dat kan dan inderdaad worden voorgefilterd (koffiefilters, kleding, ...) vervolgens gekookt/bleekmiddel en uiteindelijk nog eens door de waterfilter.

 

Dan ligt het er erg aan wat voor overstroming..... zoet of zout water. Bij zout water kan je je mooie waterfilter in de verpakking laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

Wat is jullie mening vwbt bovenstaande, is dit een goede basis om mee van start te gaan?

 

groeten

 

Bij de Emte supermarkt is de Bar-le-duc in de aanbieding. Begin om voor 3 dagen 2 liter water per persoon te halen. Als je huisdieren hebt moet je daar ook water voor preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Emte supermarkt is de Bar-le-duc in de aanbieding. Begin om voor 3 dagen 2 liter water per persoon te halen. Als je huisdieren hebt moet je daar ook water voor preppen.

hoi Tanfana, bedankt voor de tip.

Ik ben echter woonachtig in Belgie en hier hebben we geen Bar-le-duc.

Is er iets specifiek "speciaal" aan dit merk water?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Tanfana, bedankt voor de tip.

Ik ben echter woonachtig in Belgie en hier hebben we geen Bar-le-duc.

Is er iets specifiek "speciaal" aan dit merk water?

 

De pakken zijn uitermate geschikt om langere tijd op te slaan. De buitenkant is karton en aan de binnenkant een isolatielaagje. Er staat ongeveer een jaar aan houdbaarheidsdatum op de pakken, maar is makkelijk nog 5 jaar na die datum te drinken. Ze zijn compact, makkelijk te stapelen en niet duur. Dus om een basis aan te leggen, ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mikali Ik weet niet waar je precies woont in Vlaanderen, maar in de buurt van Antwerpen zitten 2 albert heijn filialen (supermarkten) die verkopen die pakken Bar le Duc over het algemeen.

 

Is het te ver weg voor je, zou ik het niet proberen en is elke vorm van bronwater goed om op te slaan, zoals eerder vermeld is de vorm en verpakking ideaal van boven genoemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...