Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke zaklamp is geschikt als EDC?


fightermo

Aanbevolen berichten

Beste medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een zaklamp die ik altijd bij me kan dragen. Totale lengte dus tussen de 8 en 14 cm. Hij moet tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. Ik wil der best wel rond de 60 euro voor uit geven.

 

De Olight in de prepshop spreekt mij zeer aan. Maar daar zit een magneet achterop. En dat wil ik absoluut NIET.

 

Iemand een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Beste medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een zaklamp die ik altijd bij me kan dragen. Totale lengte dus tussen de 8 en 14 cm. Hij moet tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. Ik wil der best wel rond de 60 euro voor uit geven.

 

De Olight in de prepshop spreekt mij zeer aan. Maar daar zit een magneet achterop. En dat wil ik absoluut NIET.

 

Iemand een suggestie?

 

Beste, de magneet is te verwijderen als je die niet wilt.

Zie hier mijn review van de Olight S15 Baton: http://preppers.nl/forum/threads/8687-Review-Olight-S15-Baton-%281xAA-LED-zaklamp%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een zaklamp die ik altijd bij me kan dragen. Totale lengte dus tussen de 8 en 14 cm. Hij moet tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. Ik wil der best wel rond de 60 euro voor uit geven.

 

De Olight in de prepshop spreekt mij zeer aan. Maar daar zit een magneet achterop. En dat wil ik absoluut NIET.

 

Iemand een suggestie?

 

Fenix E11 hele fijne lamp. Ben er zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medepreppers,

 

Ik ben op zoek naar een zaklamp die ik altijd bij me kan dragen. Totale lengte dus tussen de 8 en 14 cm. Hij moet tegen een stootje kunnen en waterdicht zijn. Ik wil der best wel rond de 60 euro voor uit geven.

 

De Olight in de prepshop spreekt mij zeer aan. Maar daar zit een magneet achterop. En dat wil ik absoluut NIET.

 

Iemand een suggestie?

 

Wat vind je belangrijk aan een zaklamp.

Keuze van batterij? maanstand? heel heel veel licht? kop aan achterzijde? stroboscoop? kleurenfilter? Merk? Hoe groot? Waar wil je hem dragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

FENIX LD11 LED ZAKLAMP

http://www.zaklampwinkel.com/fenix-ld11?search=fenix&page=5

 

Ik denk dat deze hem het toch maar gaat worden.

Bedankt voor alle tips!

 

Leuke lamp maar je bent je er voldoende van bewust dat dit primair een 14500 lamp is? Alleen met een dergelijke batterij haal je die 300 lumen (maar niet erg lang waarschijnlijk).

Met een AA is max vermogen 130 lumen (voldoende hoor voor EDC)

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff moeilijke keuze. heb nog even verder gezocht en zit nu naar deze lamp te kijken

FENIX PD22 ULTIMATE EDITION LED ZAKLAMP

http://www.zaklampwinkel.com/fenix-pd22-ultimate-edition?search=FENIX&page=5

 

denk toch dat deze het gaat worden. net even iets meer licht voor iets meer geld. En ja moet wel apart even wat batterijen bestellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff moeilijke keuze. heb nog even verder gezocht en zit nu naar deze lamp te kijken

FENIX PD22 ULTIMATE EDITION LED ZAKLAMP

http://www.zaklampwinkel.com/fenix-pd22-ultimate-edition?search=FENIX&page=5

 

denk toch dat deze het gaat worden. net even iets meer licht voor iets meer geld. En ja moet wel apart even wat batterijen bestellen...

 

Als het alleen voor EDC is prima, als ook voor SHTF zou ik altijd voor een gangbare AA gaan. Maar dat is mijn stokpaardje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk ben ik al een aantal jaren zee tevreden met een fenix LD10, wekt op 1 AA. en geef voldoende licht maar is ook voldoende te dempen. Heb er ook nog een witte en oranje "cone" een roodfilter en een diffusor bij. Die gaan mee op uitstapjes. Bij dagelijks gebruik in mijn zak of aan de riem gewoon de kale zaklamp. Speciaal voor dit model gekozen vanwege brede beschikbaarheid AA batterijen (standaard veel beschikbaar op het werk die aar heel even gebruikt zijn) en compact formaat en lichtopbrengst. Mogelijk inmiddels vervangen door ander mode als LD 11.

 

Ik ben het wat dat betreft eens met @AWOL een EDC-lamp gebruik je veel en dan moeten dus batterijen makkelijk, snel en goedkoop kunnen verkrijgen. Zeker in een SHTF zal je eerder een paar AA of AAA batterijen ergens uit kunnen halen dan een CR123 of iets dergelijks. (kijk even in huis om me heen, telefoon, babyfoon, klokje, afstands bediening allemaal AA/AAA alleen in een heel oud analoog fototoestel een CR123 Iets om in je overweging mee te nemen.

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tjeemig... @MyronPrps wat een kanon!

 

Maar dat kan ook kleiner... :) Gister kwam vrind van mij langs en die is helemaal verslaafd aan (het bestellen van) ledlampjes, zaklantaarns van klein tot groot maar vooral erg fel, met oplaadbare accu's. Ik ben dan ook goed voorzien en dwing respect af als ik door de stad fiets. :cool: (En zo niet dan schijn ik die auto's recht in de snufferd... zal ze leren om mij te verblinden met hun groot licht of af te snijden... )

 

Gisteren had hij zn nieuwe SkyRay bij zich... Alle mensen wát een licht!!! Echt niet normáál meer. Geweldig!!

 

http://www.lightmalls.com/sky-ray-7t6-bike-light-7-cree-xm-l-t6-3-modes-max6000-lumen-front-bicycle-light-with-6-18650-battery-set

 

Staat natuurlijk nog veel meer moois op die site. ;)

Ook Headlights bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjeemig... @MyronPrps wat een kanon!

 

Maar dat kan ook kleiner... :) Gister kwam vrind van mij langs en die is helemaal verslaafd aan (het bestellen van) ledlampjes, zaklantaarns van klein tot groot maar vooral erg fel, met oplaadbare accu's. Ik ben dan ook goed voorzien en dwing respect af als ik door de stad fiets. :cool: (En zo niet dan schijn ik die auto's recht in de snufferd... zal ze leren om mij te verblinden met hun groot licht of af te snijden... )

 

Gisteren had hij zn nieuwe SkyRay bij zich... Alle mensen wát een licht!!! Echt niet normáál meer. Geweldig!!

 

http://www.lightmalls.com/sky-ray-7t6-bike-light-7-cree-xm-l-t6-3-modes-max6000-lumen-front-bicycle-light-with-6-18650-battery-set

 

Staat natuurlijk nog veel meer moois op die site. ;)

Ook Headlights bijvoorbeeld.

 

Haha leuk he:)

 

Die skyray is ook een joekel inderdaad! best zwaar ook maar ook een zee van licht!

 

Zulke sites zijn niet goed voor je, eem snuustern en hoppa winkelmandje weer vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is maar een heel kleintje hoor @MyronPrps, past in je hand, lijkt op een cameralens... vond die van mn vrind gister niet echt zwaar. Met accu aan snoertje erbij... Waar heb je het vermelden van het gewicht gevonden trouwens? Zie het niet zo snel staan...

Het is maar goed dat mijn portemonnee leeg is dus de winkelmandjes moeten ook leeg blijven... (das lastig, ook bij de messenshops... ben zoekende).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast mijn Olight S10 baton, heb ik mezelf blijgemaakt met de aanschaf van het iets grotere broertje in de reeks van de Batons: De Olight S15R Baton. Deze is op te laden op een docking station. Uiteraard is ook gewoon de batterij te verwijderen, op te laten of een nieuwe heroplaadbare batterij te plaatsen. Multifunctionaliteit is voor de EDC van een prepper nooit weg;).

 

Ik hou de standaard S10 Baton aan de sleutelbos (Mijn echte EDC, aangezien ik ook een sub-EDC hanteer) vanwege de compacte vorm, gewicht en uiteraard kwaliteit;).

 

Hieronder een review van de oplaadbare zaklampen van Olight

 

Hopen dat dit mensen kan helpen aan een kwalitatief lampje voor de day-to-day dingetjes:)

 

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...