Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf broodje kip maken duurt 6 maand zonder de voedselindustrie


Tom

Aanbevolen berichten

Een humoristische video is onlangs op YouTube geplaatst en is niet alleen leuk om te zien, maar dient ook ter illustratie om zelf voedsel te bereiden zonder gebruik te maken van de bestaande voedselindustrie.

 

Het is niet zo gemakkelijk als sommige mensen misschien denken.

In de video zie je Taylor Lewin met succes een broodje kip maken met eigen middelen, maar het kost hem zes maanden en kost rond de $ 1500 om dit te produceren. Wel een luxe broodje met sla en kaas e.d.

Wel wordt er hele kip geslacht, dus voor meerdere personen een maaltijd te maken.

 

Wat opvalt dat hij nog gebruik maakt van moderne middelen zoals gas om te koken, een keukenmachine een boot om zeewater te halen om zout te winnen uit het zeewater.

 

 

 

Learn more: http://www.naturalnews.com/051557_self-reliance_chicken_sandwich_food_supply.html#ixzz3oX wM4nzs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zag zojuist dit filmpje, en daarin een voor mij onbekende techniek om de kip te slachten.

 

(kijk het filmpje om de techniek te zien)

 

Wat vinden jullie daar van? (vanuit preppertechnisch oogpunt dan he).

 

Ik persoonlijk was er wel door verrast. Hmm... idd, zo kan het ook. handig!

 

Niemand een uitgesproken mening hierover? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand een uitgesproken mening hierover? :)

 

Een vriend die zelf kippen slacht, heeft gewoon een bijl en een hakblok. Wel snel en diervriendelijk. Hakka!

 

En nu dit topic op SHTFPLAN http://www.shtfplan.com/emergency-preparedness/why-most-people-will-die-in-a-food-collapse-6-months-to-make-a-chicken-sandwich-from-scratch_10152015#

 

Wel weer mooi uitgelegd, het gaat om vaardigheden en voorbereiding om de 181 dagen op te vullen voordat er zelf verbouwd kan worden en men zelfredzaam is

 

Zeer weinig mensen hebben middelen of de kennis die nodig is om te overleven meer dan een paar weken, of de 72 uur die meer gangbaar is, ook als BOB voorraad.

 

En hoewel er meer mensen zijn die gaan preppen en voorraden aanleggen doet de overgrote meerderheid van de mensen hier niet aan mee.

En hebben weinig of helemaal niets gedaan om zich voor te bereiden op een onvoorspelbare, mogelijk catastrofale gebeurtenis die veel experts voorspellen en die zou kunnen gebeuren in de nabije toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja eigenlijk wel, wat een verschrikkelijk geflapper, is niet nodig, kan met veel minder drama

Ben het wel met je eens, dat zou wel minder kunnen ja, maar aan de andere kant... als dit kipje nr 2034 is die de vrouw des huizes richting de soep heeft gestuurd, kan ik me wel voorstellen dat het je allemaal niet zoveel meer doet.

Ik ben een grote dierenvriend, maar ook een realist...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degenen die meer willen weten over kippenslachterijen, kijk volgende week donderdag NPO3 20.30 Keuringsdienst van waarde.

 

Dank voor de tip! Staat in de agenda!

@Communicator, het is ook niet mijn favoriete vorm van slachten, maar je moet toch wat als je geen bijl of hakblok hebt. Hoewel het in hun situatie wel diervriendelijker had gekund. Maarja, wij zijn Europeanen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel met je eens, dat zou wel minder kunnen ja, maar aan de andere kant... als dit kipje nr 2034 is die de vrouw des huizes richting de soep heeft gestuurd, kan ik me wel voorstellen dat het je allemaal niet zoveel meer doet.

Ik ben een grote dierenvriend, maar ook een realist...

Persoonlijk gun ik mijn dieren een beter einde dan dit. Het gaat niet om het geflapper an sich, maar dat het sneller en dier vriendelijker kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...