Ga naar inhoud
GENEGEERD

EDC, waar steken jullie het?


Mikali

Aanbevolen berichten

Wel er zijn al veel EDC topics, en het is welbekend.

Wat ik mij altijd afvraag bij het zien van ieders lijstje/foto's van wat er allemaal gedragen word als EDC stel ik mij soms de vraag, waar steken jullie alles?

Ik voel mij soms nu al een muilezel :D

 

Voor mij geldt als jeansbroek drager:

 

- linkerzak: Smartphone en Laguiole pipetool/mes

- rechterzak: sleutels werk/kleingeld/EDC mes met clip aan de rand van de zak

in het kleine "muntzakje": een aansteker

- binnenzak jas: portefeuille (Securid)

- linker jaszak/rechter achterzak: Fenix PD35, 2014 edition

- rechter jaszak: huissleutels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ligt er aan hoe oud je bent en wat je werk is denk ik. Maar denk bv eens aan aktentas, dokterstas, postbodetas(messengerbag) rugtas, heuptasje...

Er zijn ook jacks met vele zakken, die er niet uitzien als militaire kleding, zoals deze met 24 zakken...

 

[video=youtube;x5D-8uBZBVI]

 

De Prepshop heeft een heuse EDC tas, tijdelijk met speciale aanbieding zelfs, nl gratis bij bestelling van 200 euro of meer..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb m´n maxpedition fatty altijd in m´n tas zitten (tas verschilt per dag, maxpedition edc verhuisd altijd mee), en heb op het lijf altijd een mes (Spyderco Tenacious), een zaklamp (Olight 3S EOS), aansteker (True Utility peanut lighter) en een Leatherman Micra. Zou inmiddels ook niet meer anders willen. Vond het in het begin eigenlijk een hele opgave om die hele zooi mee te zeulen, maar zou ze nu missen wanneer ik het spul niet bij/op me heb. De micra is meer voor situaties waarin een mes nodig is, maar geen groot mes zoals de Spyderco. Vinden mensen meestal niet zo leuk wanneer je voor iets heel onbenulligs een behoorlijk groot mes tevoorschijn haalt (Zoals toen ik laatst de veter van een man heb doorgesneden die om de trapper van z'n fiets vast was komen zitten.) Voor dat soort klusjes heb ik gelukkig het mini mesje wat aan de micra zit bij me.

 

Alle edc weegt met elkaar wel wat, en vind het soms ook best irritant om het mee te nemen vanwege het gewicht, maar zou ook niet zonder meer willen. Ben inmiddels al vaak genoeg situaties tegen gekomen waarin het 'best handig' is om even snel dat knoopje er weer aan te naaien, of wanneer ik een snee(tje) heb opgelopen waarbij het handig is om daar een pleister voor te hebben. "In omnia paratus" denk ik dan wel eens met een grinnik. Word ook wel eens oma genoemd omdat ik altijd van alles en nog wat bij me heb. Van zakdoek tot pleister; ik heb het bij me. Het enige wat er dan eigenlijk nog mist zijn de harde snoepjes. ;)

 

Trouwens; mes altijd in m'n rechter broekzak

Rest van het spul aan een carabiner die ik via mn riemlus in m'n linker broekzak laat bungelen. Minder zwaar op die manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, Waar en hoe draag ik m'n shitload aan zooi?

 

Voor het werk:

Portemonnee: rechtervoorzak onder overzak

sleutels met firesteel&olight: linkervoorzak onder overzak

CS Rajah III: links midden aan de clip achter broekrand

Foon: rechtsmidden aan de riem, in hoesje

LM Wave II: achter de foon

Horloge: Linkerpols

Aansteker: naast de sleutels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel er zijn al veel EDC topics, en het is welbekend.

Wat ik mij altijd afvraag bij het zien van ieders lijstje/foto's van wat er allemaal gedragen word als EDC stel ik mij soms de vraag, waar steken jullie alles?

Ik voel mij soms nu al een muilezel :D

 

Voor mij geldt als jeansbroek drager:

 

- linkerzak: Smartphone en Laguiole pipetool/mes

- rechterzak: sleutels werk/kleingeld/EDC mes met clip aan de rand van de zak

in het kleine "muntzakje": een aansteker

- binnenzak jas: portefeuille (Securid)

- linker jaszak/rechter achterzak: Fenix PD35, 2014 edition

- rechter jaszak: huissleutels

 

Ik heb een aantal verborgen manieren ontdekt. Zo heb ik twee klim haken in de oksels van mijn jas bevestigd, waar mijn handschoenen aan bungelen. En een extra mes en lampje. Neemt geen ruimte in in mijn jas zakken. Verder is de jas met zo'n uitneembaar voering. Daar heb ik een extra jasje tussen geknoopt. Met extra zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat ik als EDC bij me heb zie deze post.

 

De meeste dingen draag ik aan mijn riem. In mijn rechter broekzak heb ik mijn sleutelbos en werk telefoon, in mijn linker broekzak mijn portemonneetje en mijn smartphone.

Wanneer ik een jas draag heb ik daar nog een regenponcho (zo'n wegwerp ding), spaceblanket, aansteker en handschoenen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer mijn sleutelbos en smartphone in mijn broekzakken te houden, maar dat lukt niet altijd (qua outfit).

Het voordeel van vrouw zijn is dat niemand opkijkt als je altijd een (wat grotere) schoudertas bij je hebt. :D

Wel ben ik langzamerhand de inhoud van mijn handtas aan het aanpassen/uitbreiden en beter organiseren.

 

Een rugtas (een beginnende BOB) met o.a. wandelschoenen, reservekleding, water, EHBO kit etc. staat standaard in de kofferbak van mijn auto.

Ook de inhoud van die rugtas wordt langzamerhand uitgebreid/verbeterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast mijn (hand)tas heb ik altijd een Hippers heuptasje aan mijn broek hangen. http://www.hippers.nl/ Bij het gebrek aan riemlussen of een bij een jurkje heb ik er een losse riem bij. Daar zit mijn telefoon en een epipen in . Soms gebruik ik er twee omdat sleutels, pillen, zakmes/gereedschap op het lijf gedragen moet worden en ik niet met een tas rond kan lopen. Dames kleding heeft altijd een gebrek aan zakken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit EDC-tasje altijd bij me (aan mijn riem) en hij heeft een flapje waar mijn telefoon in past.

 

EDC_Tassie.jpg.661d70a44f79812479941e7ee25307a9.jpg

 

Het tasje met rits is groot genoeg om een boel spul in kwijt te kunnen (Altoids-blikje met inhoud,

wegwerp-poncho, nooddeken, etc.) en na ruim een jaar ziet hij er nog hetzelfde uit als toen hij

nieuw uit de verpakking kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal een spijkerbroek:

 

- Linker voorzak: telefoon, bandanna,balpen

- links achter: wisselend een benchmade of spyderco mes

- rechts voor: portemonnee, olight I1 EOS zaklamp

- zakhorlogevakje: leatherman juice s2 multitool

- sleutelbos aan de riem met res-q-me en extra zaklampje

 

En als ik een jas bij heb:

 

- linkerzak: aansteker, plastic zakjes, vochtige doekjes

- rechterzak: AMK 2 persoons heatsheet (reddingsdeken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een balpen in je broekzak? Dat zou ik nooit doen ivm lekken.

 

 

vivere, aut mori

 

YMMV maar heb er nog nooit problemen mee gehad. Heb wel een kleine balpen, dus misschien maakt dat nog verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm ff kijken .....

aan een stuk paracord om mijn nek een firesteel en striker,

aan mijn sleutelbos nog een firesteel en mini mesje flijmscherp linker jaszak

in mijn rechter jaszak een eenhands mes tanto en een fenix zaklamp

in mijn binnenzak portemonnee en usb stick,

rechter broekzak handvol kleingeld en een fluitje

linker broekzak shag aansteker film kokertje strike anywhere matches

 

in mijn rugzak (fostex)

2 space dekens

S.a.s survival kitje

watertabs en literfles

bandana 2x

kompas en kaart van directe omgeving

3 thee lichtjes

3 tampons (tinder)

ehbo setje en potje vaseline

vuur kit flint en steel

droge sokken

rol staaldraad

lunch

tablet

powerbank

 

dat was het wel zo,n beetje .....

 

 

 

 

i

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...