Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] F-100 COMPRI - READY-TO-USE THERAPEUTIC FOOD


Maan

Aanbevolen berichten

Zoekende naar een reep/noodvoeding die mijn opstandige darmen kunnen verdragen, kwam ik deze tegen.

F100_Compri.jpg.71530d6d6985fa145f78ca18db7ffd1c.jpg

Ik was opzoek naar een voeding/reep zonder granen en zetmeel waarbij het grootste energie deel uit vet zou komen en niet uit suikers. Dit komt aardig in de buurt.

 

Ik bestelde het bij http://www.countrystore.nl/bushcraft/shop/drinken-toebehoren/melkpoeder-geconcentreerd-f-100-therapeutisch.html en had het met een paar dagen in huis.

 

DSC_0740.jpg.4994faf097090fee22d3717f70af2635.jpg

De doos bevat 8 apart verpakte repen, die samen in een stevige aluminium vacuüm verpakking zitten. Het totaal weegt 500 gram en levert 2685 kcal.

 

DSC_0741.jpg.f927c7e09633a44debbad15a00d6d62a.jpg

De repen zijn zo uit de hand te eten. De smaak doet mij denken aan Completa, iets minder zoet en wat zoutig. Niet vies. Een reep levert 336 kcal.

 

DSC_0743.jpg.b53ce3d805595b2103f4fc45e69259af.jpg

De blokken zijn ook op te lossen in water. Ik nam een half blok en goot daar 150 ml heet water bij (het schijnt ook met koud water te kunnen)

Het oplossen duurde even maar uit eindelijk waren de brokken geheel verdwenen.

 

DSC_0745.jpg.7d1c95b5f46514c958997fd93971bb0f.jpg

Het zo verkregen glas warme melk deed mij terug denken aan mijn kindertijd, toen we poedermelk kregen. Ik vond de smaak goed, maar zeker afwijkend van verse melk. Met wat cacao zal er goede chocolademelk van te brouwen zijn.

 

DSC_0742.jpg.dd155e250a4f2a4516e6f58138673a9f.jpg

Mijn doos is nog 2,5 jaar houdbaar en bij goede opslag zeker nog langer.

 

Conclusie;

Voor mij een goed noodrantsoen voor in de BOB, auto etc. Maar ook voor de huisvoorraad en mee op vakantie.

 

Ik denk dat dit een goed item is voor mensen met kinderen en mensen met gluten/graan problemen.

 

Ik ga er meer van aanschaffen en in de vriezer bewaren. Op het moment dat ik ze er uit zal halen hebben ze dan nog een houdbaarheid van een jaar of twee.

 

Prijs;

Ik vind €9,- voor een dag aan kcal en voedingsstoffen met een houdbaarheid van minimaal 2,5 jaar een nette prijs.

Ik zag dat in Duitsland deze pakken goedkoper verkocht worden. Daar ga ik eens naar kijken.

 

Extra;

De kat lust het ook!

  • Leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor mijn dochter met coeliakie maakte ik noten/bessen repen, noten/ijnzaad-crackers, noten/zaden-crackers.

Er zwerven diverse recepten op het forum rond.

Ook het toerbrood is te maken, maar dan bv met glutenvrije melen zoals amandelmeel,rijstmeel, kokosmeel of het dure meel uit het zonder-gluten-schap van de winkel.

Wil je deze producten heel lang bewaren dan zou ik ze na bereiden invriezen, hoewel ze zo lekker zijn dat je ze net zo goed regelmatig kan maken en nuttigen.

 

Verder kan je pannenkoeken maken van glutenvrije melen, zelf deed ik dat met half rijstmeel en half boekweitmeel, of je kan brood maken zoals je anders ook brood maakt, maar dan in een weckpot en wecken. Dit blijft ook bijna oneindig goed. Geldt ook voor geweckte cake.

 

Provena heeft glutenvrije havermout, ook een bijzonder goed en voedzaam product en lang te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smaak doet mij denken aan Completa

Misschien is het wel gewoon Completa? :rolleyes:

 

De kat lust het ook!

Ik hou heel veel van mijn katten, maar als kattenvoer vind ik wel erg duur.

 

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe met de foto's? ze zijn te groot en staan op hun kant :confused:

Je kunt met, bijvoorbeeld Paint (standaard op iedere Windows PC), een plaatje verkleinen en kantelen.

 

Bedankt voor de review: ik heb zelf geen voedselallergie, maar voor diegenen die wél op hun eten

moeten letten een mooi alternatief voor een vergelijkbare prijs met "Normaal" noodvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou heel veel van mijn katten, maar als kattenvoer vind ik wel erg duur.

 

Er van uitgande dat een volwassen kat 210kcal per dag nodig heeft bron zou je er ruim 12 dagen mee toe kunnen. Kosten per dag €0,75

Volgens de zelfde bron heeft een kat 3 zakjes nat voer nodig dat zou neer komen op €0,97 per dag. Bron Prijs

 

Natuurlijk zijn er goedkopere soorten kattevoer en ik denk dat f-100 niet goed voor katten is, te zout en te veel lactose.

Maar ik ben een meten is weten mens. Ik dacht het zelfde; het is duur, Dan gaat er iets knagen in mij en moet ik het uitrekenen. Nee dus, het is niet duur. ;)

 

Misschien is het wel gewoon Completa?

 

http://www.ah.nl/producten/product/wi207022/completa-koffiecreamer

 

Completa bevat meer kcal, maar Minder eiwitten en vetten en meer suikers.

 

Als het puur om de kcal gaat zou het wel een goedkope bulk kunnen zijn.

 

Die foto's probeer ik de volgende keer weer. Op mn pc staan ze gewoon recht op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Mooie review! Ik had dit spul zelf ook al eens gezien en het overwogen. Maar ik ben al jaren niet zo'n fan meer van melk (en dat terwijl ik het vroeger dagelijks dronk) daarom heb ik het nog niet geprobeerd. Misschien toch maar eens doen en dan meteen een pak cacao er bij inslaan want chocolademelk vind ik dan weer wel erg lekker :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...