Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

NL Commandant Landstrijdkrachten: We're close to a third World War

"War is hell. And I think that hell is closing in on our paradise".

De Nederlandse Commandant Landstrijdkrachten Mart de Kruif windt er geen doekjes om in zijn TED-talk 'Your Call' een maand geleden in Arnhem. Tevens een mooie en hoopvolle talk. Maar het gemak waarmee hij tot 2 keer toe waarschuwd voor een derde wereldoorlog, is opvallend. Ik kreeg kippenvel toen ik het hem hoorde uitspreken.

Het hoeft niet per se als zekerheid of voorspelling te worden geinterpreteerd, het kan ook als uitgelegd worden als: als we zo doorgaan. Ofzo. Maar ja, alles lijkt erop alsof we zo doorgaan. En het gelazer in de wereld is er niet minder op geworden, sinds deze talk op 17 september jl. Eerder het tegenovergestelde.

Hoe letterlijk denk je dat we deze opmerking over WWIII moeten nemen?
    Ik zal het hem zelf ook even vragen: https://twitter.com/preppersnl/statu...34548899221505
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Tsja, als de "balance of power" zoek is, en die is zoek nu de VS haar positie als hegemon kwijtraakt, dan wordt er meestal een nieuwe balance of power gezocht en dat gaat meestal, zo niet altijd, met geweld gepaard omdat de zittende hegemon (of coalitie die daaraan verbonden is) niet bereid is om de macht zonder slag of stoot uit handen te geven. Daarbij komt nu dat de partijen die de status quo willen veranderen geen partijen zijn die bekend staan om het gebruik van diplomatie en soft power, maar juist van dwang d.m.v. hard power.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2014
    mooi gesproken

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Zonder cynisch te willen zijn en vooropgesteld dat deze meneer veel liefde voor de medemens lijkt te hebben en zijn betoog niet erg militaristisch is, vroeg ik mij toch ook steeds af of een wat meer verborgen agenda kan zijn dat er weer meer geld naar defensie moet. Dat is toch ook waar hij belang bij heeft wil hij vanuit zijn rol een bijdrage kunnen leveren aan veiligheid, bescherming en preventie. Neemt niet weg dat hij een mooie boodschap aflevert!
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Zonder cynisch te willen zijn en vooropgesteld dat deze meneer veel liefde voor de medemens lijkt te hebben en zijn betoog niet erg militaristisch is, vroeg ik mij toch ook steeds af of een wat meer verborgen agenda kan zijn dat er weer meer geld naar defensie moet. Dat is toch ook waar hij belang bij heeft wil hij vanuit zijn rol een bijdrage kunnen leveren aan veiligheid, bescherming en preventie. Neemt niet weg dat hij een mooie boodschap aflevert!
    In mijn optiek moet er ook meer geld naar Defensie, juist omdat Defensie momenteel niet de rol kan vervullen die het moet vervullen. Van een verborgen agenda is in die context geen sprake. De meeste hooggeplaatste militairen alsmede de MinDef maken er geen geheim van dat er meer geld nodig omdat Defensie zijn taken niet goed kan uitvoeren. Als er niet jaren lang stelselmatig bezuinigd was en ze zouden nu om nog meer geld vragen, ja, dan kan ik mij voorstellen dat er vraagtekens rijzen over de noodzaak van het opschroeven van het budget. De wens die er nu ligt is om de budgetten weer enigszins op een redelijk niveau te brengen en verdere afbreuk te voorkomen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    En dan hebben wij een leger zonder tanks, nog maar een paar helikopters en vliegtuigen die vliegen en besteden nog maar 1% van het BNP aan defensie. Wat bij ieder zichzelf respecterend land minimaal 2% is.

Gelukkig zijn we lid van de Navo voor wat dat nog waard is en hebben we een goede verzekering (kernwapens).

[MENTION=5356]Supervivere[/MENTION], je hebt helemaal gelijk wat betreft defensie. Waarom wij de tijdelijke zetel van de veiligheidsraad niet zullen krijgen ligt aan 2 zaken.

1. we hebben nee gezegd tegen Obama om een paar mensen uit guantanamo bay. op te nemen.
    2. we besteden geen 2% aan defensie.

Speech van Wil-Lex was dus kansloos.
    Laatst gewijzigd door FincaInSpanje; 15-10-15 om 14:21.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    En dan hebben wij een leger zonder tanks, nog maar een paar helikopters en vliegtuigen die vliegen en besteden nog maar 1% van het BNP aan defensie. Wat bij ieder zichzelf respecterend land minimaal 2% is.

Gelukkig zijn we lid van de Navo voor wat dat nog waard is en hebben we een goede verzekering (kernwapens).

[MENTION=5356]Supervivere[/MENTION], je hebt helemaal gelijk wat betreft defensie. Waarom wij de tijdelijke zetel van de veiligheidsraad niet zullen krijgen ligt aan 2 zaken.

1. we hebben nee gezegd tegen Obama om een paar mensen uit guantanamo bay. op te nemen.
    2. we besteden geen 2% aan defensie.

Speech van Wil-Lex was dus kansloos.
    3 zaken --> MH17. Rusland zal er ook niet mee instemmen. ;-)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Supervivere Bekijk Berichten
    3 zaken --> MH17. Rusland zal er ook niet mee instemmen. ;-)
    Nee maar formeel heeft ieder lid in deze ťťn stem. Dus ook de VS en Rusland. Toch denk ik dat het een kansloze missie is.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Mooi, weten we dit ook weer!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Een duidelijke boodschap. Of er echt een derde wereld oorlog is die naderd dat is natuurlijk de vraag. Daarom zijn wij natuurlijk ook preppers voorbereid op wat kan gebeuren. Zoals Door anderen al wordt gezegd is de defensie van ons land niet toereikend. Hoe moet defensie met het schamele budget, te weinig personeel en zonder kogels Nederland beschermen tegen een mogelijke aanval. Net als de bezetting van Nederland in de tweede wereld oorlog toen de Nederlandse strijdkrachten op de fiets met kanonnen uit 1800 zich moest verdedigen tegen de tanks en bommenwerpers van de Duitse bezetters. Ik denk dat mocht deze situatie zich weer voordoen de verdediging van Nederland op een zelfde manier zou verlopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vergelijkbare onderwerpen

1. Why I think the world should end
    Door Bijenman in forum Koffiecorner
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 15-09-14, 09:53
  2. World War Z al gezien?
    Door Paratoi in forum Koffiecorner
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 03-08-13, 14:33
  3. End of the world prank
    Door Secret Prepper in forum Koffiecorner