Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gear uit Amerika kopen?


sormano

Aanbevolen berichten

Heey,

 

Ik ben een groot messenfan maar ik kan me centen ook goed anders gebruiken en een mooi mes kost in NL snel gigantisch veel terwijl het vaak in de US vele malen goedkoper te vinden is...

Dit geld ook voor andere dingen uiteraard...

 

Nu ben ik niet bekend met het bestellen via amazon (of andere sites), maar weet iemand wat hier de verzendkosten zijn en of het allemaal legaal is? (messen verschepen)

 

En bestellen jullie ook wel eens wat uit amerika, zo ja welke sites?

 

Grtz, Sormano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ebay all the way

 

Bijvoorbeeld een Leatherman Surge aan 45 euro, glock 81 voor 20 euro, fallkniven F1 aan 90 euro

 

Momenteel is de wisselkoers tussen de euro en dollar wel iets minder interessant.

Je weet direct wat het kost aan verzending

 

Wil ik iets, kijk ik eerst daar.

 

Gr

Groggy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Ebay koop ik al jaren paracord, messen, multitools, slijpstenen, dat soort dingen. Stukken goedkoper dan hier en nooit iets hoeven te betalen aan invoerrechten en zo. Ik denk omdat het altijd kleine pakjes zijn. Bij grotere pakketten - die soms veel minder waard zijn - moet ik altijd betalen. Blijkbaar vallen die meer op.

 

Amazon wil mij graag en goedkoop boeken verkopen en die krijg ik altijd met een Duits poststempel. Andere dingen leveren ze niet, geen mes of kompas of wat dan ook. Geen idee waarom niet, ze blokkeren het gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel zaken zijn veeel goedkoper in de states, dus aks je eens gaat neem je koffer(s) leeg heen mee en terug....

Pas test alles zo goed mogelijk, haal alle labels eraf en samen met de bonnen weggooien.

Draag alles een dag zeker als het heet is en ren een stukje lekker dat zweet...

Zolang je geen extreem grote hoeveelheid hebt van eenzelfde artikel zal de kans klein zijn, zo wie zo heb ik nog maar weinig mensen gehoord die alles moesten uitladen. En dan zoeken ze naar de nieuwste ipad enz niet snel naar kleren enz.

Kogelwerende vesten zijn soms een factor drie goedkoper, kleding idem enz enz.

Ik reis voor mijn werk, maar als je voor duizend of meer euro gaat uitgeven dan verdien je zo je reis terug en heb je een gratis vakantie......

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amazon wil mij graag en goedkoop boeken verkopen en die krijg ik altijd met een Duits poststempel. Andere dingen leveren ze niet, geen mes of kompas of wat dan ook. Geen idee waarom niet, ze blokkeren het gewoon.

 

Hier een paar links naar http://www.amazon.de en http://www.amazon.fr

 

kompassen:

http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_0_6/280-4720071-0177033?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Dsports&field-keywords=messer&sprefix=messer%2Caps%2C321#/ref=nb_sb_ss_i_0_3?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85Z%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Dsports&field-keywords=kompass&sprefix=kom%2Csports%2C193&rh=n%3A16435051%2Ck%3Akompass

 

messen sport en vrijetijd:

http://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_ss_c_0_6/280-4720071-0177033?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Dsports&field-keywords=messer&sprefix=messer%2Caps%2C321#

http://www.amazon.fr/s/ref=nb_sb_ss_c_0_7?__mk_fr_FR=%C3%85M%C3%85Z%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Dsports&field-keywords=couteau&sprefix=couteau%2Caps%2C245

 

Veel boeken zijn uiteindelijk goedkoper bij amazon.de en fr vanwege het verschil in verzendkosten met die in de VS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een regelrechte ramp is mijn ervaring, heb vorig jaar voor ongeveer 40 euro aan Heater wicks besteld (bij ons heet dat petroleum lonten) en dus 6 weken op zitten wachten, blijkt dat het ongeveer 1 maand bij de douane in Amsterdan heeft gelegen en omdat het blijkbaar erg vreemd was dat iemand er een stuk of 6 besteld is geprobeerd om ze droog aan te steken er zaten zwart geblakerde randjes aan, ja misschien was het wel een explosief als je weinig verstand hebt van petroleumkachels.

 

Endelijk kwam het verfrommelde en opengemaakte doosje aan met de bezorger of ik effe 20 euro kosten wilde bij betalen, dit had ik niet zo snel dus het pakje ging weer mee naar het postkantoor.:(

 

Voor mij nooooooiiiiit meer iets uit de VS de kosten zijn in verhouding door de extra kosten niet interessant en 6 weken wachten toen had ik de wicks deze afgelopen winter niet meer nodig.

Dan meer iets meer betalen en geen lijdensweg ook de leverancier had dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet in de meest dictatoriale landen.

(Deze zaak levert over de gehele wereld oil wicks, allen in NL zijn ze zo gek om dit een maand in onderzoek te nemen, hoe gek kun je zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel zelf regelmatig iets in Amerika. Wel even met de leverancier afstemmen welke waarde hij op het pakket zet i.v.m. invoerrechten. Zelf heb ik diverse dingen toch wel aardig goedkoper gekocht. Momenteel is het iets minder interessant, maar mocht de euro weer op 1,40 komen of hoger dan loont het wel. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee als ik een paar weken moet wachten. Dat is een kwestie van tijdig bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een regelrechte ramp is mijn ervaring, heb vorig jaar voor ongeveer 40 euro aan Heater wicks besteld (bij ons heet dat petroleum lonten) en dus 6 weken op zitten wachten, blijkt dat het ongeveer 1 maand bij de douane in Amsterdan heeft gelegen en omdat het blijkbaar erg vreemd was dat iemand er een stuk of 6 besteld is geprobeerd om ze droog aan te steken er zaten zwart geblakerde randjes aan, ja misschien was het wel een explosief als je weinig verstand hebt van petroleumkachels.

 

Endelijk kwam het verfrommelde en opengemaakte doosje aan met de bezorger of ik effe 20 euro kosten wilde bij betalen, dit had ik niet zo snel dus het pakje ging weer mee naar het postkantoor.:(

 

Voor mij nooooooiiiiit meer iets uit de VS de kosten zijn in verhouding door de extra kosten niet interessant en 6 weken wachten toen had ik de wicks deze afgelopen winter niet meer nodig.

Dan meer iets meer betalen en geen lijdensweg ook de leverancier had dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet in de meest dictatoriale landen.

(Deze zaak levert over de gehele wereld oil wicks, allen in NL zijn ze zo gek om dit een maand in onderzoek te nemen, hoe gek kun je zijn.

Een aantal jaren terug ( ik vlieg nogal over en weer en verblijf soms voor langere tijd in Europa) vond mij man het een leuk idee om een cadeau op te sturen. Niks speciaals, gewoon een eenvoudige sjaal die hij ooit voor mij gekocht had en die ik toen niet had meegenomen. Hij steek die in een mooie doos en doet die op de post. Wauw ik mocht even 10€ extra betalen voor ontvangst. Toen ik om uitleg vroeg was het antwoordt " Dat is de douane" Nooit maar dan ook nooit mag hij nog iets opsturen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, de meningen en vooral de ervaringen verschillen du nogal. De een moet wel (veel) bijbetalen, de andere niet of weinig. Mijn ervaring is - nogmaals - goed maar je moet wel goed onderzoeken wat je koopt en waar dat het goedkoopste is. Soms tikken de verzendkosten enorm aan en kun je je spullen beter in Duitsland of de UK bestellen, het laatste ook weer afhankelijk van de hoogte van het Britse Pond.

 

Toch: kijken en vergelijken, ook internationaal, loont vaak de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, de meningen en vooral de ervaringen verschillen du nogal. De een moet wel (veel) bijbetalen, de andere niet of weinig. Mijn ervaring is - nogmaals - goed maar je moet wel goed onderzoeken wat je koopt en waar dat het goedkoopste is. Soms tikken de verzendkosten enorm aan en kun je je spullen beter in Duitsland of de UK bestellen, het laatste ook weer afhankelijk van de hoogte van het Britse Pond.

 

Toch: kijken en vergelijken, ook internationaal, loont vaak de moeite!

Als je koopt via Ebay zijn de verzendingskosten opmerkelijk lager via de UK.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Is er hier op het forum iemand die binnenkort een bestelling gaat plaatsen op de amerikaanse amazon of amerikaanse knive webshops zoals kniveconnection.com of bladehq.com? Ik ben namelijk op zoek naar de zwarte g10 handvaten / scales voor de esee izula. Zelf heb ik totaal geen ervaring met kopen in het buitenland en heb ook geen paypal.

 

Gr, Sqeaky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als ik in de USA Ben, Koop ik ook regelmatig in pawnshop. 3 weken geleden nog een mooi mes gekocht. Ook voor wapen, mog je in Nederland of Belgae een vergunning hebben ,is dat het goedkoopste plek. Voor goud en silver vindt je daar ook soms goede deals.

Ik Koop ook veel via amazon,met mijn tante als adress ,zij pakt over en stuur het door. ik heb regelmatig vrienden die langs komen,ik gebruik hun als pak ezels.

Met een VPN kun je ieder boek of film online kopen.voor je ereader of tablet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...