Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gestrand met de trein


Maritimesurvival

Aanbevolen berichten

Over een aantal dagen moet ik met mijn school voor een uitwisseling naar Keulen met de trein.

Als prepper bereid je je voor op noodsituaties.

Wat als er een SHTF zou zijn en ik ben in Keulen of op de trein tussen Keulen-Alkmaar.

Hoe zouden mijn ouders me kunnen vinden ,als ik op een random locatie ben beland met de trein tussen Keulen-Alkmaar?

Wat voor uitrusting is handig en wat voor plan.

Denk eraan dat hulpdiensten niet zouden kunnen helpen (zware SHTF zoals EMP ,grid down en civil collapse).

Alvast bedankt voor de tips.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is een heel flauw antwoord van me, maar als het er alleen om gaat om je ouders te laten weten waar je zit het volgende.

Neem een landkaart mee, papiertje, pen en postduif.

Zoek na de SHTF uit waar je zit. Zoek op de kaart de coördinaten. Schrijf die op het papier. Knoop dat aan de postduif. Stuur de postduif naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de "normalere" treinproblemen en oponthoud is een telefoon, wat snacks, warme jas/kleren, flesje water en een pinpas/geld genoeg.

 

Ja dat neem ik mee ,maar laten we zeggen het is geen klein probleem ,bijvoorbeeld de roverheid is niet in staat om te helpen en er zijn geen andere diensten die helpen zoals de NS of ander vervoer.

En telefoon netwerk is buiten werking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk onnodig om te vermelden, maar je hebt toch wel een waterfilter bij je. (compact model). en wat te eten en goede schoenen om naar huis te lopen. En contant geld om eventueel een fiets te kopen onderweg. En dan nog iets waar we niet over mogen praten:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je op van alles voorbereid wilt zijn maar neem je altijd een halve bob mee waar je ook heen gaat?

 

Wat ik altijd bij mij heb:

 

Sidekick multitool

Exotac matchcap

Firesteel.

 

dan de normale dingen zoals sleutels, portemonnee en telefoon.

 

Wat nog wel een idee is: Via google maps je route uitstippelen, deze uitprinten en lamineren en in je schooltas meenemen. Als de treinroute is aangegeven weet je altijd waar je ongeveer zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat je op van alles voorbereid wilt zijn maar neem je altijd een halve bob mee waar je ook heen gaat?

 

Wat ik altijd bij mij heb:

 

Sidekick multitool

Exotac matchcap

Firesteel.

 

dan de normale dingen zoals sleutels, portemonnee en telefoon.

 

Wat nog wel een idee is: Via google maps je route uitstippelen, deze uitprinten en lamineren en in je schooltas meenemen. Als de treinroute is aangegeven weet je altijd waar je ongeveer zit.

 

Mijn BOB en dergelijke neem ik mee als ik op grote afstand van huis ben (verder dan 50 km)

Maar alleen mijn Katadyn Mini neem ik ALTIJD MEE waar ik ook naartoe ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit gestrand 2e kerstdag in Duitsland, tijdens skieen autosleutel verloren, alle hotels waren volgeboekt natuurlijk. Wat dan?? Tja toen nog geen internet zoals nu, geen smartphone, beetje beltegoed nog en ijskoud was het, plus ik had een meisje bij mij.

 

Wat heb ik gedaan? Tja er was toevallig een frietzaak met nederlanders aanwezig, en die kenden weer iemand die weer iemand kende die wel een kamer misschien vrij had.

 

Zo dus ergens terecht gekomen met onbekenden meeliften en een hele gezellge avond gehad ter plaatse.

 

 

Wat ik bedoel te zeggen is, het is ook soms juist wel leuk achteraf dat dingen anders lopen. Je overal in te dekken geeft ook een kramp in je leven.

Het onverwachte omarmen kan ook hele leuke momenten opleveren.

 

Wel had ik (toen al) altijd een handige edc bij.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit gestrand 2e kerstdag in Duitsland, tijdens skieen autosleutel verloren, alle hotels waren volgeboekt natuurlijk. Wat dan?? Tja toen nog geen internet zoals nu, geen smartphone, beetje beltegoed nog en ijskoud was het, plus ik had een meisje bij mij.

 

Wat heb ik gedaan? Tja er was toevallig een frietzaak met nederlanders aanwezig, en die kenden weer iemand die weer iemand kende die wel een kamer misschien vrij had.

 

Zo dus ergens terecht gekomen met onbekenden meeliften en een hele gezellge avond gehad ter plaatse.

 

 

Wat ik bedoel te zeggen is, het is ook soms juist wel leuk achteraf dat dingen anders lopen. Je overal in te dekken geeft ook een kramp in je leven.

 

Wel had ik (toen al) altijd een handige edc bij.

 

Een kramp in mijn leven is het zeker niet en meestal hou ik me er niet mee bezig maar omdat het paar honderd kilometer van huis is met afhankelijk openbaar vervoer ben je vrij kwetsbaar en wil ik toch goed voorbereid zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kramp in mijn leven is het zeker niet en meestal hou ik me er niet mee bezig maar omdat het paar honderd kilometer van huis is met afhankelijk openbaar vervoer ben je vrij kwetsbaar en wil ik toch goed voorbereid zijn.

 

Ja maar natuurlijk, zoals eerder genoemde tips, koop, en wil je minder braaf zijn, pak een brommertje en rij terug naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GPS satellieten zijn het eerst aan de beurt bij een EMP door een zonnevlam.

 

Sorry, maar dat is onzin. Satellieten zijn gemaakt om in de ruimte rond te vliegen (ja, echt waar), dat is een onvriendelijke omgeving voor electronica, op de beste dag. Het is een hel voor electronica op een normale dag. Alles wat daar rondvliegt is er op gebouwd om erg veel straling e.d. te overleven. GPS is een militair systeem en zal dus zeker niet minder beschermd zijn dan andere satellieten.

 

Daarnaast zal zelfs in het alle-ergste geval een zonnevlam maximaal de helft van de GPS satellieten slopen (de rest vliegt veilig achter de aarde op dat moment). Het zal daarna wat langer duren voor je een GPS fix hebt en er zullen tijden zijn dat je geen fix kunt krijgen doordat er te weinig satellieten overvliegen, maar GPS (en GLONASS en Galileo e.d.) blijven gewoon werken. Een ontvanger die meerdere van deze systemen aankan zal al helemaal geen last hebben omdat er met de combinatie van deze systemen ruim voldoende satellieten overvliegen om gewoon een fix te krijgen.

 

Natuurlijk mag je er niet vanuit gaan dat GPS altijd zal werken, maar er moeten echt hele rare dingen gebeuren voordat het hele GPS systeem weg is. Een zonnevlam is daar gewoon niet raar genoeg voor.

 

En losse electronica op aarde heeft geen last van zonnevlammen, hooguit van een EMP van een nuke; maar als dat gebeurt heb je grotere problemen dan een GPS ontvanger die niet meer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...