Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Eetgerei reinigen

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012

Eetgerei reinigen

Na een aantal buitentripjes moest ik een aantal van mijn rvs mestinns en rvs mokken reinigen.
    Met schuurspons icm Jiff ging het niet, ook niet met reinigingstabletten voor kunstgebitten.
    Uiteindelijk moest ik normaal schuurpapier korrel 200 gebruiken waarna ze blinkend schoon werden.

Hoewel het materiaal rvs is en geen aluminium vraag ik me af of hier nog gezondheidsrisico's aan vast kunnen zitten?

Neoclyps

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neoclyps Bekijk Berichten
    Na een aantal buitentripjes moest ik een aantal van mijn rvs mestinns en rvs mokken reinigen.
    Met schuurspons icm Jiff ging het niet, ook niet met reinigingstabletten voor kunstgebitten.
    Uiteindelijk moest ik normaal schuurpapier korrel 200 gebruiken waarna ze blinkend schoon werden.

Hoewel het materiaal rvs is en geen aluminium vraag ik me af of hier nog gezondheidsrisico's aan vast kunnen zitten?

Neoclyps
    Direct schoonmaken na gebruikt met gras en zand. Met zand schuur je de resten eraf en met gras poets je alles op (droog). Dan heb je er thuis geen kind aan.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Of laten weken in heet water met vaatwasmiddel... en dan een metalen schuursponsje. Maar zoals FincaInSpanje al zegt, direct schoonmaken na gebruik (laten weken) of schoonbranden (de buitenkant) op kooltjes (geen vuur) kan enkel als het RVS, Titanium of een andere roestvaste legering is die tegen hitte kan. Vertinde, gegalvaniseerde en gelaagd kookgerief kan daar NIET tegen!. *

* Aangepast en vervolledigd nav de post van [MENTION=953]neoclyps[/MENTION] van hieronder.
    Laatst gewijzigd door wodan; 19-10-15 om 17:19.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Of laten weken in heet water met vaatwasmiddel... en dan een metalen schuursponsje. Maar zoals FincaInSpanje al zegt, direct schoonmaken na gebruik (laten weken) of schoonbranden (de buitenkant) op kooltjes (geen vuur) kan ook.
    De dingen die hierboven staan heb ik geprobeerd , maar dat mocht niet baten, ik was zo slim om de spullen boven een redelijk krachtige en hete gasvlam te zetten , de mestinns trokken meteen krom en er vormden zich zwarte cirkels / bubbels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neoclyps Bekijk Berichten
    De dingen die hierboven staan heb ik geprobeerd , maar dat mocht niet baten, ik was zo slim om de spullen boven een redelijk krachtige en hete gasvlam te zetten , de mestinns trokken meteen krom en er vormden zich zwarte cirkels / bubbels
    Mijn fout, ik ging er verkeerdelijk van uit dat iedereen net als ik RVS kookgerief heeft... Ik pas mijn post direct aan.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Direct schoonmaken na gebruikt met gras en zand. Met zand schuur je de resten eraf en met gras poets je alles op (droog). Dan heb je er thuis geen kind aan.
    Van wie heb jij dat geleerd?
    Als je het direct na elk gebruik doet heb je bij thuiskomst er bijna geen werk aan .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Als je het direct na elk gebruik doet heb je bij thuiskomst er bijna geen werk aan .
    Ik ken deze handigheid uit de diensttijd (één van de zéér weinige positieve dingen van dienstplicht)
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    Ik ken deze handigheid uit de diensttijd (één van de zéér weinige positieve dingen van dienstplicht)
    Ik deed dat al lang voor mijn dienstijd . Maar ik heb finca dat eens getoond op een SC .
    Shelter Camping Vlaanderen
    De afwezigen hadden ongelijk .

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Ik weet wel van wie ik heb het geleerd
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Dat truukje heb ik uit het jonge woudlopers boek van kwik, kwek en kwak ... serieus....
    daar stonden handige tips in destijds. vind het erg jammer dat ik die niet meer heb,

WEET JE VEEL ... dat was 'm
    Laatst gewijzigd door Communicator; 19-10-15 om 20:58.
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Vergelijkbare onderwerpen

1. Luchtbed reinigen
    Door Alpacaatje in forum Koffiecorner
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 16-04-15, 18:49
  2. Zelf cv-ketel reinigen?
    Door Zanshin in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 20-03-14, 18:02

Labels voor dit Bericht