Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Verloren mes] Victorinox Spirit


Communicator

Aanbevolen berichten

Na talloze zoektochten door alle jaszakken, broekzakken, tassen, hoekjes, kisten, banken,... noem maar op, lijkt het nu toch echt te zijn...

 

Ik ben mijn multi-tool kwijt :(

 

Ik zit nog hoopvol in afwachting op een verlossend telefoontje van de locatie waar ik hem als laatst gebruikt heb. Wellicht dat een eerlijke vinder hem heeft ingeleverd bij de organisatie, maar die kans acht ik zeer klein.

Iemand die er de verkoop waarde van weet, zal hem niet gauw inleveren. Daarentegen, als diegene ook de waarde kent van 'altijd een multi-tool op zak hebben' dan bestaat de kans dat hij toch nog ingeleverd wordt.

 

Ik kan je wederom vertellen, het is een groot gemis om zonder multi-tool op zak de deur uit te gaan. Het gemis is zelfs zo groot, dat ik vandaag op het punt stond om maar vast een nieuwe te halen, en mocht de oude dan toch nog tevoorschijn komen, heb ik er twee :D

1= geen, 2= één ... toch?

 

Ware het niet dat het een rib uit je lijf is om een fatsoenlijk stuk gereedschap aan te schaffen.

Toen nam ik nog in overweging om dan eventueel een kleiner model aan te schaffen die ik dan aan mijn sleutelbos kan hangen. of in elk geval een goedkoper model alvast.. als ik maar iets heb.. IETS! grmbl ...

 

Ik heb bij de winkel wel met verschillende modellen mogen experimenteren, openen, dicht maken, vergrendeling proberen, hanteerbaarheid, etc... Ik zei nog tegen de beste man; ik ben niet merkgebonden hoor, als het maar van goede kwaliteit is.

Daar ben ik toch van teruggekomen.

 

Ongetwijfeld dat zowel victorinox en leatherman van uitmuntende kwaliteit zijn. Maar de hanteerbaarheid vind ik van een victorinox toch vele malen hoger. De vergrendeling laat zich makkelijker door 1 hand ontgrendelen., bij het kracht zetten tijdens het gebruiken van de knijptang, voel je bij de leatherman de scherpere randjes in je huid drukken omdat alle overige tools zich dan aan de buitenkant bevinden.

 

Op advies van de verkoper moest ik me nog even inhouden en het telefoontje afwachten van de betreffende locatie, want het zou inderdaad zonde zijn dat ik straks voor niets een nieuwe koop.

Ik ben zelfs nog naar de gamma gereden om 'dan maar' een el cheapo bij te hebben, maar ook daar heb ik mezelf van kunnen weerhouden :D

 

Viccie ... i miss youu!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Communicator da's altijd naar. Ik heb onlangs een EDC mesje verloren maar die kostte veel minder dan jouw MT

 

Overigens herken ik onderstaande niet in een Leatherman Charge en dat de messen in gesloten toestand zich aan de buitenkant bevinden (en met een hand te openen zijn) is erg praktisch. Bij een wave kan ik mij wel voorstellen dat er hotspots zijn.

 

Ongetwijfeld dat zowel victorinox en leatherman van uitmuntende kwaliteit zijn. Maar de hanteerbaarheid vind ik van een victorinox toch vele malen hoger. De vergrendeling laat zich makkelijker door 1 hand ontgrendelen., bij het kracht zetten tijdens het gebruiken van de knijptang, voel je bij de leatherman de scherpere randjes in je huid drukken omdat alle overige tools zich dan aan de buitenkant bevinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.......................Wellicht dat een eerlijke vinder hem heeft ingeleverd bij de organisatie, maar die kans acht ik zeer klein.

Iemand die er de verkoop waarde van weet, zal hem niet gauw inleveren. Daarentegen, als diegene ook de waarde kent van 'altijd een multi-tool op zak hebben' dan bestaat de kans dat hij toch nog ingeleverd wordt.

Het heeft NIETS met waarde te maken, wel met opvoeding, cultuur en vertrouwen in de organisatie om het daar te gaan afgeven.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator da's altijd naar. Ik heb onlangs een EDC mesje verloren maar die kostte veel minder dan jouw MT

 

Overigens herken ik onderstaande niet in een Leatherman Charge en dat de messen in gesloten toestand zich aan de buitenkant bevinden (en met een hand te openen zijn) is erg praktisch. Bij een wave kan ik mij wel voorstellen dat er hotspots zijn.

 

Dat is dus juist niet! als de leatherman gesloten is, zitten de overige tools aan de binnenkant. (althans bij de 3 modellen die ik in mijn handen had). Je moet dus eerst de tool openen alvorens je het mes open kan klappen.

Als de leatherman dan geheel is opengeklapt voor de knijptang, dan zitten alle tools dus aan de buitenkant van het handvat. Ik vindt dat niet handig, en ik voelde dat dus in mijn hand :)

@wodan, maar het kan dus ook zijn dat mijn viccie nu dus ergens doelloos ligt te wezen waar niemand hem ooit zal vinden. Het is natuurlijk niet zeker dat hij in het zichtveld gevallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus juist niet! als de leatherman gesloten is, zitten de overige tools aan de binnenkant. (althans bij de 3 modellen die ik in mijn handen had). Je moet dus eerst de tool openen alvorens je het mes open kan klappen.

Als de leatherman dan geheel is opengeklapt voor de knijptang, dan zitten alle tools dus aan de buitenkant van het handvat. Ik vindt dat niet handig, en ik voelde dat dus in mijn hand :)

@wodan, maar het kan dus ook zijn dat mijn viccie nu dus ergens doelloos ligt te wezen waar niemand hem ooit zal vinden. Het is natuurlijk niet zeker dat hij in het zichtveld gevallen is.

 

Bij de Charge en Wave is dat dus niet het geval. Als de tang gesloten is zitten de messen aan de buitenkant.

 

ZriyOsH.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL ik zit nu eens even een beetje op internet na te pluizen welke types ik dan in mijn hand heb gehad, maar kan ze zo gauw niet vinden. Weet de namen ook niet :(

 

Ondertussen ben ik wel erg verliefd aan het worden op de LM Surge. uitwisselbaar zaagblad, vervangbare draadknipper, demontabel voor onderhoud...

ga toch eens meer onderzoek doen alvorens ik tot een koop over ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ergens een multitool (bij mn BoB) maar die gebruik ik eigenlijk maar zelden... wel heb ik een vouwmes altijd bij me en die gebruik ik wel zeer vaak, die zou ik zeker wel missen als ik hem niet had. Ligt ook aan wat je persoonlijk fijn vind denk ik. Hopen dat je hem terug krijgt maar die kans lijkt me klein, zelfs als een prepper hem zou vinden dan nog zal die eerder denken aan het 1=geen, 2=een-principe dan aan dat jij hem misschien wel erg mist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL ik zit nu eens even een beetje op internet na te pluizen welke types ik dan in mijn hand heb gehad, maar kan ze zo gauw niet vinden. Weet de namen ook niet :(

 

Ondertussen ben ik wel erg verliefd aan het worden op de LM Surge. uitwisselbaar zaagblad, vervangbare draadknipper, demontabel voor onderhoud...

ga toch eens meer onderzoek doen alvorens ik tot een koop over ga.

 

Surge is zeker een interessante optie om de redenen die je noemt. Is wel een slag groter (zwaarder) dan de Charge en Wave en ik vermoed ook dan de Spirit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surge is zeker een interessante optie om de redenen die je noemt. Is wel een slag groter (zwaarder) dan de Charge en Wave en ik vermoed ook dan de Spirit.

 

Ga je voor het lichte model, de charge tti ben je natuurlijk wel een serieuze hap uit je budget kwijt of je moet het geluk hebben deze voor een prikje 2dehands te kunnen bekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Surge is zeker een interessante optie om de redenen die je noemt. Is wel een slag groter (zwaarder) dan de Charge en Wave en ik vermoed ook dan de Spirit.

 

Ga je voor het lichte model, de charge tti ben je natuurlijk wel een serieuze hap uit je budget kwijt of je moet het geluk hebben deze voor een prikje 2dehands te kunnen bekomen

 

Gewicht is geen issue in dit geval. De spirit was ook niet de lichtste variant. De titanium versie is mooi, maar voor mij niet waard om daar zoveel meer aan uit te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator, ik heb hier een Victorinox Swisstool liggen voor de verkoop.;) Geef maar een gil als je interesse hebt.:)

 

C

 

Edit: Donders, ik denk weer aan handel alvorens aan te geven dat ik het kut voor je vind dat de tool weg is:o.

 

Not cool mate:(

 

Heb je een linkje van het model? ik krijg er namelijk een hele sloot als ik dat in typ :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Leatherman altijd goed.

 

Tijdens de afgelopen trip naar Hongarije bleek het toch zo te zijn dat zowel LM als Vic onmisbaar waren.

Met mijn bescheiden LM Sidekick heeft @JamHard een deur slot gat (?) bijgevijld en de Victorinox bleek onmisbaar voor het openen van flessen wijn.

Het enige wat ik mis is een kurkentrekker aan de Sidekick. :p

 

Gelukkig zijn er alternatieven (voor het ontkurken van flessen) :http://nl.wikihow.com/Een-fles-wijn-openmaken-zonder-kurkentrekker

Methode 1 werkt echter niet bij kunststoffen kurken weet ik uit ervaring. (en daarmee ging ik dus mooi nat met m'n truukje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de knoop doorgesneden, en een bestelling geplaatst bij KNATO.

De keuze is gevallen op de LM Surge

Na eerst een buttload aan reviews te hebben gelezen en gekeken te hebben, lijkt mij dit voor mij de beste keuze. Aangezien hij echt dagelijks gebruikt wordt voor van alles en nog wat, en hij ook deze veelzijdigheid bied.

 

De reden(en) dat ik gekozen heb voor dit model zijn;

 

uitwisselbaar zaagblad

vervangbare draadknippers

losse bitjes

 

En uiteraard het feit dat het mes en de schaar zich aan de buitenkant bevinden was voor mij ook een must. Want hoe vaak gebeurt het dat je je tool met 1 hand uit het foedraal moet krijgen, en openen omdat je andere hand iets vast moet houden. Bij eigenlijk ... meestal :)

Ik verwacht hem morgen binnen te hebben, en wat zal ik blij zijn!

 

Mocht overigens mijn viccie toch nog boven water komen, dan komt deze vast in mijn EDC/GHB te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeej \o/ hij is binnen :)

 

Hij is een flinke slag groter dan mijn vorige victorinox spirit, en natuurlijk ook zwaarder. Maar dat boeit mij niet. hij voelt erg solide aan, is voor de belangrijkste functies met één hand te bedienen.

 

attachment.php?attachmentid=21371&stc=1

 

besteld bij KATO. in eerste instantie wilde ik heb bij de lokale outdoorshop kopen. want "steun de lokale ondernemers" maar 30,- euro verschil, vond ik gewoon te veel.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb je geen miskoop aan gedaan :o

Bij die van mij heb ik helaas wel eens problemen met het weer inklappen van de Tool.

Tang wil wel eens moeilijk doen en blijft hangen. Ligt er ook aan aan welke zijde ik begin met samenvouwen.

Is al terug geweest naar Adola maar probleem is nog steeds .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tang wil wel eens moeilijk doen en blijft hangen.

Tja, het is een Amerikaans ontwerp (heb niet altijd veel vertrouwen in Amerikaanse techniek). :rolleyes:

 

Ik heb zelf een SideKick en die heeft hetzelfde probleem; gewoon een kwestie van aanwennen goed en recht dicht te klappen. ;)

De Fuse die ik heb heeft het probleem niet, maar die heeft ook een ander soort opbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je raadt het nooit....

 

Krijg net een telefoontje...

Er blijken dus toch nog eerlijke mensen te bestaan... wie had dat gedacht!

na twee weken komt viccie nog op de proppen...

 

vanaf volgende week heb ik dus twee multi-tools... *bloos* ...

 

Wat fijn! Super dat er nog meer eerlijke mensen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...