Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 29
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012

Unhappy [Verloren mes] Victorinox Spirit

Na talloze zoektochten door alle jaszakken, broekzakken, tassen, hoekjes, kisten, banken,... noem maar op, lijkt het nu toch echt te zijn...

Ik ben mijn multi-tool kwijt

Ik zit nog hoopvol in afwachting op een verlossend telefoontje van de locatie waar ik hem als laatst gebruikt heb. Wellicht dat een eerlijke vinder hem heeft ingeleverd bij de organisatie, maar die kans acht ik zeer klein.
    Iemand die er de verkoop waarde van weet, zal hem niet gauw inleveren. Daarentegen, als diegene ook de waarde kent van 'altijd een multi-tool op zak hebben' dan bestaat de kans dat hij toch nog ingeleverd wordt.

Ik kan je wederom vertellen, het is een groot gemis om zonder multi-tool op zak de deur uit te gaan. Het gemis is zelfs zo groot, dat ik vandaag op het punt stond om maar vast een nieuwe te halen, en mocht de oude dan toch nog tevoorschijn komen, heb ik er twee
    1= geen, 2= ťťn ... toch?

Ware het niet dat het een rib uit je lijf is om een fatsoenlijk stuk gereedschap aan te schaffen.
    Toen nam ik nog in overweging om dan eventueel een kleiner model aan te schaffen die ik dan aan mijn sleutelbos kan hangen. of in elk geval een goedkoper model alvast.. als ik maar iets heb.. IETS! grmbl ...

Ik heb bij de winkel wel met verschillende modellen mogen experimenteren, openen, dicht maken, vergrendeling proberen, hanteerbaarheid, etc... Ik zei nog tegen de beste man; ik ben niet merkgebonden hoor, als het maar van goede kwaliteit is.
    Daar ben ik toch van teruggekomen.

Ongetwijfeld dat zowel victorinox en leatherman van uitmuntende kwaliteit zijn. Maar de hanteerbaarheid vind ik van een victorinox toch vele malen hoger. De vergrendeling laat zich makkelijker door 1 hand ontgrendelen., bij het kracht zetten tijdens het gebruiken van de knijptang, voel je bij de leatherman de scherpere randjes in je huid drukken omdat alle overige tools zich dan aan de buitenkant bevinden.

Op advies van de verkoper moest ik me nog even inhouden en het telefoontje afwachten van de betreffende locatie, want het zou inderdaad zonde zijn dat ik straks voor niets een nieuwe koop.
    Ik ben zelfs nog naar de gamma gereden om 'dan maar' een el cheapo bij te hebben, maar ook daar heb ik mezelf van kunnen weerhouden

Viccie ... i miss youu!!!!!
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=672]Communicator[/MENTION] da's altijd naar. Ik heb onlangs een EDC mesje verloren maar die kostte veel minder dan jouw MT

Overigens herken ik onderstaande niet in een Leatherman Charge en dat de messen in gesloten toestand zich aan de buitenkant bevinden (en met een hand te openen zijn) is erg praktisch. Bij een wave kan ik mij wel voorstellen dat er hotspots zijn.

Ongetwijfeld dat zowel victorinox en leatherman van uitmuntende kwaliteit zijn. Maar de hanteerbaarheid vind ik van een victorinox toch vele malen hoger. De vergrendeling laat zich makkelijker door 1 hand ontgrendelen., bij het kracht zetten tijdens het gebruiken van de knijptang, voel je bij de leatherman de scherpere randjes in je huid drukken omdat alle overige tools zich dan aan de buitenkant bevinden.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    .......................Wellicht dat een eerlijke vinder hem heeft ingeleverd bij de organisatie, maar die kans acht ik zeer klein.
    Iemand die er de verkoop waarde van weet, zal hem niet gauw inleveren. Daarentegen, als diegene ook de waarde kent van 'altijd een multi-tool op zak hebben' dan bestaat de kans dat hij toch nog ingeleverd wordt.
    Het heeft NIETS met waarde te maken, wel met opvoeding, cultuur en vertrouwen in de organisatie om het daar te gaan afgeven.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    @Communicator da's altijd naar. Ik heb onlangs een EDC mesje verloren maar die kostte veel minder dan jouw MT

Overigens herken ik onderstaande niet in een Leatherman Charge en dat de messen in gesloten toestand zich aan de buitenkant bevinden (en met een hand te openen zijn) is erg praktisch. Bij een wave kan ik mij wel voorstellen dat er hotspots zijn.
    Dat is dus juist niet! als de leatherman gesloten is, zitten de overige tools aan de binnenkant. (althans bij de 3 modellen die ik in mijn handen had). Je moet dus eerst de tool openen alvorens je het mes open kan klappen.
    Als de leatherman dan geheel is opengeklapt voor de knijptang, dan zitten alle tools dus aan de buitenkant van het handvat. Ik vindt dat niet handig, en ik voelde dat dus in mijn hand
    [MENTION=425]wodan[/MENTION], maar het kan dus ook zijn dat mijn viccie nu dus ergens doelloos ligt te wezen waar niemand hem ooit zal vinden. Het is natuurlijk niet zeker dat hij in het zichtveld gevallen is.
    -=<>=-
    -=<>=-

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Dat is dus juist niet! als de leatherman gesloten is, zitten de overige tools aan de binnenkant. (althans bij de 3 modellen die ik in mijn handen had). Je moet dus eerst de tool openen alvorens je het mes open kan klappen.
    Als de leatherman dan geheel is opengeklapt voor de knijptang, dan zitten alle tools dus aan de buitenkant van het handvat. Ik vindt dat niet handig, en ik voelde dat dus in mijn hand
    [MENTION=425]wodan[/MENTION], maar het kan dus ook zijn dat mijn viccie nu dus ergens doelloos ligt te wezen waar niemand hem ooit zal vinden. Het is natuurlijk niet zeker dat hij in het zichtveld gevallen is.
    Bij de Charge en Wave is dat dus niet het geval. Als de tang gesloten is zitten de messen aan de buitenkant.

Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION] ik zit nu eens even een beetje op internet na te pluizen welke types ik dan in mijn hand heb gehad, maar kan ze zo gauw niet vinden. Weet de namen ook niet

Ondertussen ben ik wel erg verliefd aan het worden op de LM Surge. uitwisselbaar zaagblad, vervangbare draadknipper, demontabel voor onderhoud...
    ga toch eens meer onderzoek doen alvorens ik tot een koop over ga.
    -=<>=-
    -=<>=-

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Een MT kwijtgeraken is zwaar balen, ik ben nog steeds niet bekomen van mijn vermiste Surge...
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Ik heb wel ergens een multitool (bij mn BoB) maar die gebruik ik eigenlijk maar zelden... wel heb ik een vouwmes altijd bij me en die gebruik ik wel zeer vaak, die zou ik zeker wel missen als ik hem niet had. Ligt ook aan wat je persoonlijk fijn vind denk ik. Hopen dat je hem terug krijgt maar die kans lijkt me klein, zelfs als een prepper hem zou vinden dan nog zal die eerder denken aan het 1=geen, 2=een-principe dan aan dat jij hem misschien wel erg mist.
    Prepper informatie nodig? PDF bestanden over elk denkbaar onderwerp beschikbaar, PM voor meer info.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION] ik zit nu eens even een beetje op internet na te pluizen welke types ik dan in mijn hand heb gehad, maar kan ze zo gauw niet vinden. Weet de namen ook niet

Ondertussen ben ik wel erg verliefd aan het worden op de LM Surge. uitwisselbaar zaagblad, vervangbare draadknipper, demontabel voor onderhoud...
    ga toch eens meer onderzoek doen alvorens ik tot een koop over ga.
    Surge is zeker een interessante optie om de redenen die je noemt. Is wel een slag groter (zwaarder) dan de Charge en Wave en ik vermoed ook dan de Spirit.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Surge is zeker een interessante optie om de redenen die je noemt. Is wel een slag groter (zwaarder) dan de Charge en Wave en ik vermoed ook dan de Spirit.
    Ga je voor het lichte model, de charge tti ben je natuurlijk wel een serieuze hap uit je budget kwijt of je moet het geluk hebben deze voor een prikje 2dehands te kunnen bekomen
    If it looks stupid and it works, it ain't stupid.

Don't blame it on the tool while the user is a fool.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Victorinox Hunter Pro
    Door Nomad_404 in forum Messen
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 27-07-15, 19:27
  2. Telefoon verloren
    Door Ronin Kogaratsu in forum Koffiecorner
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 10-02-15, 15:16
  3. De democratie is verloren.
    Door fritsimeel in forum Binnenland
    Reacties: 17