Ga naar inhoud
GENEGEERD

WHO wil verwerkt vlees op lijst kankerverwekkende stoffen


Communicator

Aanbevolen berichten

fabelsvlees.jpg?w=660&h=440&crop=1

 

Als fervent vleeseter schrik ik hier best wel van!

 

Asbest en sigaretten staan ook op die lijst. Is dan het risico net zo groot? Hoe kan je er dan voor zorgen dat het vlees wat je in huis haalt, vrij is van deze chemicaliën, en dergelijke? Waar moet je dan op letten.

 

Dit bericht rijst veel vragen op voor mij.

 

Verwerkt vlees is vlees dat is geconserveerd door het te roken, te drogen, te zouten of door er conserveringsmiddelen aan toe te voegen. Het gaat bijvoorbeeld om salami, ham, bacon en rookworst. Ook hamburgers en gehakt vallen onder die categorie als ze zijn geconserveerd met zout of chemische additieven.

 

Nu met link! http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4150804/who-wil-verwerkt-vlees-lijst-kankerverwekkende-stoffen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In veel verwerkte vleessoorten als worsten ed zitten inderdaad veel stoffen die er niet in hoeven. Of deze kankerverwekkend zijn durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat goede vleeswaren van een goede slager in ieder geval minder stoffen bevat.

 

Beste is natuurlijk je gehele vleesproductie tot aan consumptie in eigen hand te hebben. Dan weet je precies wat er allemaal word gebruikt. Helaas is dat voor velen niet mogelijk, waaronder ons. Ondanks ik wel de blijde boodschap mag verkondigen dat de vleesconsumptie hier een heel stuk verzelfstandigd gaat worden. Mijn man heeft na jaren weer contact met een van zijn ooms die ruim 50 jaar ambachtelijk slager was en alleen maar gal spuit op de huidige vleesindustrie. Mijn man gaat het vak van hem leren en mag zelfs alle machines hebben die hij nog heeft staan. Volgende maand word het eerste varken verwerkt. Ieders de helft en er word helemaal niets verspild.

 

Volgende stap is kijken of wij ergens eigen grotere dieren kunnen gaan houden want helaas kan dat niet in een rijtjeswoning :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het risico is zo groot. Bewerkt vlees is vaak troep.

Voor info kijk deze Horizon documentaire van Michael Mosley: Should i eat meat?

 

Gewoon geen bewerkt vlees kopen en eten. Wat minder vaak vlees eten. En verder als je vlees koopt, biologisch vlees kopen. Liefst rechtstreeks via de boer of betrouwbare slager. Of via koopeenkoe.nl

Enne, ik ben geen vegetariër, zal ik ook nooit worden, ik geniet van een stukje vlees, af en toe, en goed vlees. Dus ik heb mezelf wel geleerd om op de andere dagen ook lekkere vegetarische gerechten te maken. En vervangers zoals bietenburgers of kikkererwtenburgers(ook wel bekend als falafel) Die burgers maak ik wel zelf want ook die vegetarische vervangers uit de winkel zitten vol troep. En juist die troep wil ik ontwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan een artikel wat ik maanden geleden las even niet terug vinden, maar ook die had een soortgelijke strekking.

Het was een onderzoek naar de reden waarom en of rood vlees kankerverwekkend is en de uitkomst was dat het niet lag aan het rode vlees zelf, maar de conservering ervan, het pekelen met met nitrietzouten en roken waardoor PAK's op het vlees komen.

 

Zelf mijd ik al jaren bewerkt vlees want je wilt niet weten wat voor bagger ze er allemaal doorheen gooien om de kostprijs te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het risico is zo groot. Bewerkt vlees is vaak troep.

Voor info kijk deze Horizon documentaire van Michael Mosley: Should i eat meat?

 

Gewoon geen bewerkt vlees kopen en eten. Wat minder vaak vlees eten. En verder als je vlees koopt, biologisch vlees kopen. Liefst rechtstreeks via de boer of betrouwbare slager. Of via koopeenkoe.nl

Enne, ik ben geen vegetariër, zal ik ook nooit worden, ik geniet van een stukje vlees, af en toe, en goed vlees. Dus ik heb mezelf wel geleerd om op de andere dagen ook lekkere vegetarische gerechten te maken. En vervangers zoals bietenburgers of kikkererwtenburgers(ook wel bekend als falafel) Die burgers maak ik wel zelf want ook die vegetarische vervangers uit de winkel zitten vol troep. En juist die troep wil ik ontwijken.

 

Bewerkt vlees is zeker niet goed.

En niet te veel is zeker goed.

Zo heb ik door een verkeersongeval maar 1 nier over. Jaarlijks doe ik controle van mijn bloed. Vorig jaar had ik een te hoog creatine gehalte.

Toen ik zei aan de dr dat ik makkelijk 5braadworsten of 3 biefstukken enz of te veel eieren at per keer moest ik gaan minderen.

Ik ben dit gaan doen en de resultaten zijn verbluffend.

Het creatine gehalte in mijn bloed is op 6 maanden gehalveerd enkel door verstandig met vlees om te springen.

Dus niet te veel (zoals alle lekkere dingen ) is de boodschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in radioprogramma DitIsDeDag.

 

De Wereld Gezondheidsorganisatie van de VN zegt niet 'vlees eten is slecht' maar 'te veel vlees eten is slecht'. Dit zegt hoofdredacteur Dick Veerman van de online krant Foodlog in reactie op het bericht dat bewerkt vlees net zo kankerverwekkend is voor mensen als asbest.

Veerman noemt deze conclusie en het bericht dat rood vlees 'mogelijk kankerverwekkend is' erg hard aangezet. 'Alle eenzijdige eetpatronen zijn slecht. Waar het op aankomt is dat we gevarieerd eten'. Helemaal stoppen met vlees eten hoeft dus niet, zegt de Foodlog-oprichter.

Radiofragment

 

Het officiele WHO onderzoek in The Lancet

Het officiele persbericht van de WHO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vleesverwerkende bedrijven wereldwijd verwerpen resultaten WHO-studie

De producenten benadrukken dat het vlees slechts één van de zowat 940 producten is die door de Wereldgezondheidsorganisatie als waarschijnlijk kankerverwekkend worden beschouwd.

 

 

En ja, al het andere is ook slecht.

Dingen die zowel je beschermen tegen kanker,als kanker veroorzaken.

 

[ATTACH=CONFIG]21413[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er een idee achter zit, maar Foodwatch komt met nog meer...

Tuurlijk is er meer.... het idee van Foodwatch (en Foodlog) is onder andere bovenop de misstanden en rariteiten in de voedselindustrie zitten.

Deze Voedselwaakhond reikt jaarlijkse een prijs uit voor degene die het best de boel op het verkeerde been zet, met oa campagnes tegen misleidende marketing, voedselschandalen,TTIP

http://www.foodwatch.org/nl/foodwatchnl-de-voedselwaakhond/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een feit:

 

Bron: Sceince Alert.

(Met goede uitleg over wat het nu precies betekent voor je voorliefde voor vlees).

 

Overigens:

 

Bron: Sceince Alert.

 

 

No, It’s Not a Hoax: Hot Dogs Actually Tested Positive for Human DNA.

 

If you’ve ever chosen the prosaic American classic at a grill out, you’ve likely suffered the snarky query: “You really gonna eat that? Do you have any idea what they put in hot dogs?!”

While insect parts, eyeballs, and that one oddly unidentifiable hard bit might cross your mind, any suggestion a hot dog contains human DNA likely sounds facetious. It shouldn’t. An astonishing 14.4% of samples tested for “The Hot Dog Report” by Clear Food — which provides molecular analysis of commonly purchased food brands — were euphemistically labeled “problematic.”

According to the report:

“Clear Food found human DNA in 2% of the samples, and in 2/3rds of the vegetarian samples.”

That’s not all. If you’re vegetarian or you have dietary constraints for religious or ethical reasons, it’s important you know just how little labeling matters:

– “10% of vegetarian products contained meat.”

Bron: Anti Media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een feit:

 

 

Bron: Sceince Alert.

(Met goede uitleg over wat het nu precies betekent voor je voorliefde voor vlees).

 

Overigens:

 

Bron: Sceince Alert.

 

Bron: Anti Media.

 

Human DNA was found in 2 percent of the samples, which doesn't mean that there were traces of human meat in the sausages, but simply that there was some kind of contamination, so that could be through a stray hair or skin cells, or potentially even saliva.
Bron, zie link Science Alert hierboven.

 

Schokkender is dat in vegetarische hotdogs wel gewoon vlees is aangetroffen en niet alleen "contaminations"/verontreinigingen, wat natuurlijk snel optreedt als je dezelfde machines gebruikt voor veggie en vlees hotdogs. Hier zouden gewoon zeer stevige boetes voor moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed-wetenschapsnieuws-brengen-het-zal-de-media-worst-zijn

 

Onwetendheid of clickbait?

 

Een aantal nieuwsmedia legden dat verschil wel uit in het bericht, maar lieten er een onjuiste kop boven staan. Begrepen ze het niet? Vonden ze het ingewikkeld om een genuanceerde kop te formuleren? Of is clickbait in dit digitale tijdperk belangrijker dan juiste informatie brengen?

Eerlijk is eerlijk: het is niet allemaal de schuld van de media. Ook de WHO valt wat te verwijten. En dat is dat ze in het persbericht stelden:

‘The experts concluded that each 50 gram portion of processed meat eaten daily increases the risk of colorectal cancer by 18%.’

Zo medisch nieuws rapporteren is malicieuze bangmakerij. Wie graag ham en salami op zijn boterhammen eet en ’s avonds boerenkool met rookworst, gaat na zo’n nieuwsbericht bij wijze van spreken de muziek al uitzoeken voor de begrafenis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...