Ga naar inhoud
GENEGEERD

warme jas gezocht


fightermo

Aanbevolen berichten

Hallo mede-preppers,

 

Ik ben op zoek naar een jas die ik zowel in het dagelijks leven kan gebruiken maar ook tijdens shtf. Ik wil dus dat die van hoge kwaliteit is en echt lekker warm. Hij moet niet full camo zijn maar het liefst zwart of een gangbare kleur die veel voorkomt.

 

Het mag wel rond de 250 a 300 euro kosten. Het liefst minder. Maar dat bedrag heb ik er wel voor over.

 

Wie heeft er een goed voorstel?

 

Gr, Fightermo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelf heb ik voor de koudste dagen een MHV beveiligersjas die ik bij een dumpzaak kocht.

Met uitneembare fleece, veel zakken, capuchon en hij is 100% waterdicht maar niet ademend.

 

Eerlijk gezegd beviel m'n vroegere North Face jas me beter, soepeler en ademend, maar die kostte destijds dan ook een godsvermogen, zonder zelfs de fleece erbij.

Deze was maar 95 euro, de budget keuze zeg maar. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van één super warme jas die je alleen draagt als de Elfstedentocht in het land is, kun je beter meerdere laagjes over elkaar heen dragen, met een waterdichte jas er overheen. Heb je het te warm, trek je gewoon een laagje uit, heb je het koud, komt er een laagje bij. Koop dus een ruim zittende jas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar een outdoorwinkel en kijken,voel,en test wat jassen. Goede merken zijn al genoemd, Jack Wolfskin, Haglofs, Patagonia, Arcterix,Mammut zijn bekende goede winterjasmerken.

En eventueel koop je er nog een dumpwinkeljas overheen....voor de extra zakken zoals KS zegt. Meer laagjes is meer warmte dus om de reden ook goed.

Ik heb een wind en waterdichte jas en een kleine donsjas voor eronder. Zo kan ik wat spelen met warmte. Deze donsjas is tot heel klein op te proppen en neemt weinig ruimte in in de rugzak.

 

Eigenlijk gaat het bij een jas om meer dan zakken. Warm, draaggemak, wind en waterdicht,ademend(of niet helemaal)

Bepaal dus eerst goed de eisen waaraan jouw jas moet voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie jaar geleden deze jas (met broek) gekocht bij "Benscore" in Rotterdam en draag hem ook tijdens de winters. Ik moet zeggen dat ik in deze jas (met broek) nog geen seconde het koud heb gehad. Voor mij de ideale jas.

 

CC jas gevoerd waterproof(goretex) black

https://www.benscore.com/cc-jas-gevoerd-waterproof-goretex-black

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jas van hoodlamp uit kemp. Onder deze is een t shirt met lange mouwen voldoende om het lekker warm te hebben.

 

Deze werden oa gebruikt in antarctica...

 

Zijn iets duurder dan 300 momenteel... maar bij einde collectie zijn de kortingen vrij groot.

 

http://www.hoodlamb.com/collections/men/products/mens-tech-4-20-hoodlamb

http://www.hoodlamb.com/collections/men/products/mens-classic-hoodlamb-1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke vraag. Als gearjunkie ben ik gelijk enthousiast dan:) Ik ben zelf een fan van reviewsite Outdoor Gearlab, ondanks dat ze soms wat te veel gericht zijn op de Amerikaanse markt. Maar ja, ze zijn Amerikaans dus het is wel begrijpelijk...Hier heb je een link naar hun jassenreviews.

 

Het advies van @Dreutel was zeer zinnig: denk in lagen. (als je het nog niet kent: bij op pad vind je een goede uitleg). Warmte is relatief. Een enorm warme jas kan ervoor zorgen dat je je ongans zweet en dan heb je het daarna plots een stuk kouder. Veel fijner vind ik het om het niet warm of koud te hebben. Een ander bijkomend voordeel van lagen: als er iets kapot gaat, ben je niet gelijk alles kwijt.

 

Qua budget zou ik me focussen op de baslayer en de buitenlaag: de hardshell. Een fleece hoeft niet duur te zijn en werkt vaak al behoorlijk goed dus die middenlaag kan snel geregeld zijn. Een goede hardshell: goretex, getapede naden en licht genoeg en klein genoeg op te bergen dat je hem altijd kunt meenemen. Zie Arc'teryx, Hagloffs, Bergans, Berghaus en andere merken die hier al zijn genoemd.

 

zo...nu hou ik weer op met mijn merkengeile gewauwel;)

 

Ps. dat lagensysteem werkt dus vooral als je ook een goede zweetafvoerende basislaag hebt....Dus als je dan toch 300 euro uitgeeft aan een goede jas, kun je net zo goed die 60 (ondergoed plus shirt) euro extra uitgeven voor een goede baselayer (zoals icebreaker). Voordeel van die merinowol dingen: ik draag het in de tropen en in de winter op de top van een berg.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van die merinowol dingen: ik draag het in de tropen en in de winter op de top van een berg.
Voordeel is ook,als je dan twee weken door de bush of bergen trekt met die merino onderlaag...die onderlaag gaat niet stinken! Toch wel erg prettig als je minder wasgelegenheid hebt. Ander voordeel, is dat áls je het wast, het gewoon in de wasmachine kan doen (meestal met wol kan dat niet) én dat het niet kriebelt, er zelfs niet als wol uitziet, eerder als standaard t-shirt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jas van hoodlamp uit kemp. Onder deze is een t shirt met lange mouwen voldoende om het lekker warm te hebben.

 

Deze werden oa gebruikt in antarctica...

 

Zijn iets duurder dan 300 momenteel... maar bij einde collectie zijn de kortingen vrij groot.

 

http://www.hoodlamb.com/collections/men/products/mens-tech-4-20-hoodlamb

http://www.hoodlamb.com/collections/men/products/mens-classic-hoodlamb-1

 

moet goed zijn; o.a. gemaakt van hergebruikte huisdieren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb drie jaar geleden deze jas (met broek) gekocht bij "Benscore" in Rotterdam en draag hem ook tijdens de winters. Ik moet zeggen dat ik in deze jas (met broek) nog geen seconde het koud heb gehad. Voor mij de ideale jas.

 

CC jas gevoerd waterproof(goretex) black

https://www.benscore.com/cc-jas-gevoerd-waterproof-goretex-black

 

Deze heb ik ook en is inderdaad een kwalitatief goede jas waarin je altijd droog blijft en waarmee ik het de laaatste winters niet koud heb gehad.

Het enige nadeel van de jas is het aantal zakken. In de buitenjas zitten geen binnenzakken, je hebt alleen twee binnenzakken als ook het fleece-gedeelte erin zit... maar die kun je niet sluiten met een rits of knopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf een M65 field jacket die is waanzinnig lekker warm en zit als gegoten ,

4 ruime zakken en een taillekoord ik heb hem zelf in kaki maar is in vele kleuren de krijgen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook eens gaan kijken in die safetyshops/werkkleding shops.

Jassen van Snickers en Roots zijn beresterk, multifunctioneel en ook in minder opvallende kleuren of bedrijfsuitvoering te bestellen.

En bij dit soort merken betaal je voor de kwaliteit en niet zoals bij die Merk Outdoorkleding grotendeels voor het merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jas en broek van Fjallraven (Brenner), echt erg warmmet uitneembaar fleecevestje.

Voor het natte/ winter seizoen even in de wax zetten, hele winter is ie dan wind en waterdicht.

Na 2-4 maal wassen is de wax laag gedeeltelijk weg en kun je m in de zomer gewoon aanhouden (tegen de teken)

Hij ventileert het hele jaar door goed( met en zonder wax)

Jas en broek wel tussen de 400 en 500 euro geloof ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...