Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lockpicken: Hoe werkt het?


sormano

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Voor de mensen die willen lockpicken ipv een deur in te trappen. Een standaard 4 of 5 pins voordeurslot ga je echt niet picken in SHTF tijden als je niet zeer geoefend bent (lees het in een paar minuten doet).

 

Het is voor een ieder wel goed eens te duiken in de verschillende soorten deursloten en hun voor en nadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

ik heb zelf ook z'n zetje thuis liggen is echt moeilijker dan het lijkt als je het wilt proberen met 40 euro kom je een heel eind

 

en ff om het legaal tehouden alleen op je eigen sloten proberen hou gewoon deze regel aan: als je geen sleutel voor het slot hebt niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me dan altijd af vraag is: je deur is idd moeilijk te sluiten als je ze in trapt, maar je gaat me toch niet zeggen dat je, eens binnen, er nog een halfuur over doet om je deur weer dicht te 'picken'^^, als er brand uit breekt hoop ik dat je goed kan lockpicken onder stress :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: misschien een open deur, maar online zijn genoeg leuke handleidingen ( met plaatjes! ;) ) te vinden over lockpicking. Lockpicking kennis is trouwens iet alleen handig om ergens binnen te komen, maar is ook erg leerzaam om te weten hoe je mensen buiten kunt houden. Het is erg confronterend om te zien hoe snel een geoefende inbreker je sloten open kan krijgen. Zelfs de duurste veiligheidssloten......hoezo schijnveiligheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te komen op het sluiten van de deur, ik neem een deurstopper ala wig mee in mijn Bug out Bag. Ze zijn licht en makkelijk te gebruiken. Ik heb er ook een bij de deur liggen van mijn huis. Gekocht bij de Wibra.

En voor de pessimisten onder ons, nee het houd niet voor eeuwig de deur op slot maar wel een goed alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een klopsleutel(BOS) niet handiger?

 

De klopsleutel is inderdaad veeel handiger.

Met een klein setje klopsleutels kun je 80% van ALLE sloten in nederland binnen 10 seconden openmaken!

 

Verdiep je hier maar eens in en zeker weten dat je op korte termijn nieuwe klopvaste cilinders koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast gebruikersnaam

Na de SHTF kan het wel eens handig zijn als je een slot, waarvan je door al de ellende de sleutel niet meer van kunt vinden, open kunt maken. Je kunt dan natuurlijk de betonschaar pakken, alleen is je ruimte dan niet meer afsluitbaar.

 

Is zo'n lockpick setje iets wat ook echt werkt (na heel veel oefenen)? En heeft het zin om een uitgebreide set aan te schaffen tov de standaard versie? Zit nogal wat prijsverschil in namelijk, ze moeten echter wel universeel toepasbaar zijn omdat ik niet weet welke sleutel ik kwijt zal raken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n soort van pistooltje. Heb er wel simpele sloten met open gekregen, maar die van mij voordeur nog niet. Het valt me nog niet mee moet ik zeggen, het is toch wel even een techniekje die je door moet krijgen. Met van die losse lockpickers heb ik echter niet geprobeerd nog.

Ik kan 'm meenemen de 27e? Kun je even oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ter info: misschien een open deur, maar online zijn genoeg leuke handleidingen ( met plaatjes! ;) ) te vinden over lockpicking. Lockpicking kennis is trouwens iet alleen handig om ergens binnen te komen, maar is ook erg leerzaam om te weten hoe je mensen buiten kunt houden. Het is erg confronterend om te zien hoe snel een geoefende inbreker je sloten open kan krijgen. Zelfs de duurste veiligheidssloten......hoezo schijnveiligheid?

Dit is waar.... het is vaak binnen een paar minuten gebeurd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...