Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2015

Nieuwe flashlight voor EDC en dergelijke

Beste preppers,

Al een tijd zit ik te twijfelen of en wat voor zaklamp ik nou eigenlijk wil hebben.
    Ik maak nu een lange tijd gebruik van deze zaklamp maar ben er achter gekomen dat 120 lumen niet altijd voldoet aan wat er nodig is.

Dus mijn eisen zijn als volgt: - Minimale maximale lichtsterkte: 1000 lumens
    - Maximale lengte: 15/16 cm
    - Hij moet waterdicht zijn
    - Voorkeur van 18650 batterijen (Omdat dit een veel voorkomende batterij is en makkelijk is op te laten)
    - Een aan/uit schakelaar aan de achterkant
    - Voorkeur van stroboscoopstand (Voor als het nodig is om iemand te verblinden om jezelf te verdedigen)

Het maximale wat ik hier voor uit wil geven is 100 euro, zelf zat ik te denken aan de http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...ed-zaklamp.htm en de http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...ant-strobe.htm.
    Nou is het wel jammer dat er bij beide van deze flashlights geen lader bij zitten met een 18650 batterij maar ze 2 losse CR123A batterijen er bij leveren.

Dus ik wil hier bij vragen wat jullie de beste keus vinden en/of jullie zelf misschien een betere in gedachten hebben.

Met vriendelijke groet,

Santino

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Waarom geen AA. Die zijn op bijna iedere hoek van de straat te krijgen en ook makkelijk op te laden. 18650 batterijen is veel lastiger aan te komen.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Met AA of AAA batterijen zou je ze bijvoorbeeld ook nog kunnen opladen met een goalzero

Voor mijn zaklamp ben ik niet afhankelijk van batterijen van "buitenaf"
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Met AA of AAA batterijen zou je ze bijvoorbeeld ook nog kunnen opladen met een goalzero

Bedankt voor je reactie,
    Ik zal ook daar nog even naar kijken.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten

Met de laders die ze bij Knives and tools hebben kun je dat ook met de 18650 accu's. Heb zelf een lader voor 2 st. van hun, die laadt ook via usb of 12v (en alles qua kabels zater erbij)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDNK76 Bekijk Berichten
    Met de laders die ze bij Knives and tools hebben kun je dat ook met de 18650 accu's. Heb zelf een lader voor 2 st. van hun, die laadt ook via usb of 12v (en alles qua kabels zater erbij)

Met zonnepanelen?

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Jawel hoor met die Goalzero Nomad 13

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RDNK76 Bekijk Berichten
    Jawel hoor met die Goalzero Nomad 13
    Alsnog lijkt AAA of AA mij een betere keuze vanwege de ruime beschikbaarheid.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantinoD Bekijk Berichten
    Beste preppers,

Al een tijd zit ik te twijfelen of en wat voor zaklamp ik nou eigenlijk wil hebben.
    Ik maak nu een lange tijd gebruik van deze zaklamp maar ben er achter gekomen dat 120 lumen niet altijd voldoet aan wat er nodig is.

Dus mijn eisen zijn als volgt: - Minimale maximale lichtsterkte: 1000 lumens
    - Maximale lengte: 15/16 cm
    - Hij moet waterdicht zijn
    - Voorkeur van 18650 batterijen (Omdat dit een veel voorkomende batterij is en makkelijk is op te laten)
    - Een aan/uit schakelaar aan de achterkant
    - Voorkeur van stroboscoopstand (Voor als het nodig is om iemand te verblinden om jezelf te verdedigen)

Het maximale wat ik hier voor uit wil geven is 100 euro, zelf zat ik te denken aan de http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...ed-zaklamp.htm en de http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-...ant-strobe.htm.
    Nou is het wel jammer dat er bij beide van deze flashlights geen lader bij zitten met een 18650 batterij maar ze 2 losse CR123A batterijen er bij leveren.

Dus ik wil hier bij vragen wat jullie de beste keus vinden en/of jullie zelf misschien een betere in gedachten hebben.

Met vriendelijke groet,

Santino
    Ik zelf heb een oogje op de Olight S30R (R voor Rechargeable). Voldoet aan alles wat je zoekt, hij heeft alleen geen schakelaar op de achterkant, maar persoonlijk heb ik dan ook liever een schakelaar op de zijkant.
    https://prepshop.nl/zaklampen/olight-s30r-zaklamp
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Ik zelf heb een oogje op de Olight S30R (R voor Rechargeable). Voldoet aan alles wat je zoekt, hij heeft alleen geen schakelaar op de achterkant, maar persoonlijk heb ik dan ook liever een schakelaar op de zijkant.
    https://prepshop.nl/zaklampen/olight-s30r-zaklamp
    Ik had de Olight baton s30 al eens eerder gezien en leek me ook wel wat, nu ik hoor dat er een rechargeable versie is zou het misschien wel een mogelijkheid zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Een idee voor mijn nieuwe BOT
    Door Geert in forum Voertuigen
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 21-07-14, 19:56
  2. Zou een dergelijke gordel handg zijn?
    Door FincaInSpanje in forum Survival Algemeen
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 09-06-14, 10:20
  3. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 19-03-14, 19:01
  4. Nieuwe snede voor een Strider GB
    Door kwakster in forum Messen
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 03-03-13, 18:06
  5. Laptops en dergelijke
    Door CityPrepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 21