Ga naar inhoud
GENEGEERD

GGD waarschuwt voor gezondheid door houtkachels


Renanim

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zou me niks verbazen als er een verbod op gaat komen. En een barbeque verbod zou er ook wel eens van kunnen komen.

 

Ja een verbod zou ook nog goed kunnen nou leven we niet een politie staat dan.

 

Geen plaats meer voor gezelligheid voor in je huis met zo kacheltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bullshit ! ze willen het niet meer daarom gaan ze zeggen dat het gevaarlijk is.

Nou ze kunnen de boom in ik steek gewoon een lekkere fik

Vroeger had je al dat gezeik niet het is echt niets van de laatste tijd :mad:

 

Wat een onzin antwoord. Iedereen weet dat die ander in de straat afvalhout verbrand met verf resten en plastic er bij. Tis toch een allesbrander, he.

Vooral als het mistig koud weer is gaan al die kutbranders weer aan. Nee, niet die van jou, maar van die ander.

Hoewel dit ook onzin is: het zijn geen kutbranders, maar kutstokers (m/v).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen plaats meer voor gezelligheid voor in je huis met zo kacheltje

 

Nou ja, dat gezondheid belangrijker gevonden wordt dan gezelligheid vind ik persoonlijk niet zo raar. Dat er ook aandacht is om overlast zo veel mogelijk te beperken vind ik ook allemaal prima.

Een houtkachel heeft in mijn ogen echter als primair doel om te verwarmen, niet om gezellig te zijn. Punt dat mij vooral stoort is dat er even voorbij gegaan wordt aan de impact van alternatieve vormen van verwarming, niet alleen op onze gezondheid maar op heel de aarde (en daarmee dus weer indirect ook onze eigen gezondheid).

Wat dat betreft lijkt stoken op hout mij weer prima te rechtvaardigen. Al kan ik me ook voorstellen dat als in drukbevolkte gebieden iedereen een houtkachel zou hebben, dat ook enorm belastend zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet om milieu en gezondheid,

De Roverheid loopt energie belasting mis. En burgertje pesten natuurlijk

 

want als men zich zorgen maakt over een paar kachels dan snap ik niet waarom 2takt brommers nog mogen rijden

 

Die worden in Vlaanderen bij mijn weten niet meer verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deleted-4649

Eens met @Scratch over droog hout stoken Vochtpercentage stookhout

Goed: droog hout, hoge temperatuur, rekening houden met de buren

Rommelmakers: afval, afvalhout met lijm, verf, hout dat een half jaar gedroogd heeft (is niet droog)

Open haarden zijn zowieso geen efficiënte verbranders. Tegenwoordig zijn er genoeg kachels die een hoog rendement (en weinig vervuiling) halen. Een goede kachel hoeft geen vervuiler te zijn, het ligt vaak aan de stoker.

 

Om het iets breder te trekken wat goede redenen zijn om efficient te stoken:

Iedere gekloofde kuub hout kost energie, kappen, in stukken zagen, klieven, stapelen, droogruimte en droogtijd. Hoe meer warmte je uiteindelijk uit een stukje hout weet te halen hoe beter het is. En dat scheelt veel werk en energie. En hoe schoner voor de buurt en de "gezondheid" van de dampen uit je schoorsteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee natuurlijk verbieden ze het niet. Dat is dom want daar verdien je geen geld mee.

 

Dus als ze iets gaan doen, dan zullen mensen met een kachel of openhaard belasting moeten gaan betalen! Dit natuurlijk om te ontmoedigen ?

 

En dit is natuurlijk ook voor de zorgverzekering een mooie reden om de premie te verhogen... net als bij rokers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie het verschil.

Het hout dat ik dagelijks stook is proper en zeer droog. De temperatuur in mijn gietijzeren Nestor Martin loopt heel erg hoog op.

Het hout brand zonder te roken. Schouw wordt perfect onderhouden.

Het verschil zie je bij mn buur 4 huizen verder ; Een cassette met weinig toevoer van zuurstof en niet goed onderhouden schouw. Vuur wordt aangestoken met hopen krantenpapier en alles gaat er in. Dat is de schoorsteen die rookt in de straat. Een goed brandend vuur op hete temperatuur zie je niet roken en daar is de verbranding ook optimaal.

De gangsters die zomaar gelijk wat door hun vuur jagen mogen gerust de bon op en fikse boete betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn kindertijd stonk het ook in de winter en vooral op mistige dagen . Niet van houtkachels maar van steenkool te verbranden . Later zijn de gaskachels en mazoutkachels gekomen met een controleerbare verbranding . Maar gas en stookolie werden duurder en de houtkachel deed zijn opmars . Weer stinken

En roep het niet te luid in brand enkel mooi zelf gezaagt hard hout . Twee jaar gedroogd en zo verder . Want dan krijg je ook de milieu activisten op jou dak . En schelden jou uit voor boom moordenaar zuurstof rover en nog veel meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...