Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Man Kung 80 LBS crossbow


Gast idefix

Aanbevolen berichten

enige tijd geleden een kruisboog aangeschaft,

 

de Man Kung 80 ponds pistolgrip crossbow,

 

81JwTXFGXtL._SX522_.jpg.d666565284f38b2328d903b5a65ac370.jpg

 

na de doos geopend te hebben en de instructies gelezen te hebben ,

had ik hem binnen 10 minuten in elkaar schietklaar ,

 

ha enige tijd inschieten en het afstellen op zijn maximaal bereik +/- 25 meter

gekeken naar de nauwkeurigheid , en die is dik in orde .

 

12096024_10205353979677021_307265698363493405_n.jpg.3836185a03e81cda277ad42f08479f1d.jpg

 

op deze afstand (+/- 10 meter een blikje energy raken met een hand is geen probleem ,

(gelet op de ademhaling techniek en een vaste hand.

 

12049223_10205353979317012_2911675466220705700_n.jpg.8002596f0b2c23fce490db285c898ce1.jpg

 

voor zo,n kleine kruisboog zit er behoorlijk wat kracht achter

menige keren schoot ik door de houten plaat heen (hou daar rekening mee als je in een tuin gaat schieten )

 

mede door het geringe formaat en het gemak van in en uit elkaar halen zou ik deze kruisboog een 8

geven voor gebruiks gemak en een dikke 9 voor de prestaties ,

 

ik geef niet snel een 10 voor voor de prijs en kwaliteit verhouding een 9,9

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@idefix is dat ding een beetje te spannen? Ik heb een keer een "prepper" er mee zien stuntelen..twonggggg....... ding schoot "zomaar" ineens weg........en door het kleine formaat ook erg geschikt om jezelf te verwonden...... :( Leuk ding voor aan de muur, ben zelf niet zo'n voorstander van deze pistoolboogjes.....fullsize vind ik beter (mijn mening) veiliger opspannen en niet zo snel de mogelijkheid jezelf te verwonden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft deze ook.

Mooi ding. Spannen: veiligheid er af, dan het lange pistool achterdeel, "breken".

De beugel met de twee hoorntjes trekt dan de snaar naar achter.

 

Inderdaad best wel nauwkeurig. Ik heb een stuk poyether matras als vanger. Als ie daar doorheen gaar zit de pijl in de garagedeur ;-)

Blikjes als doel doen het inderdaad goed.

 

Koop er wel meteen een extra snaar aan. Hoeweel één is geen beter twee of drie.

En wat vaseline.

En een pak plastic pijlen om te oefenen.

En een pak alu voor de prep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dingetje. Heb er zelf ook 1. Heb er een kolf aan gemaakt van 40mm pvc pijp met t-stuk. Daardoor is hij ook wat makkelijker te spannen door het hefboom effect.

Nog iets anders: persoonlijk zou ik het doel wat dichter tegen de schutting zetten. Nu heb je meer kans dat het pijltje er per ongeluk overheen vliegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb onlangs de MAN KUNG 80LBS kruisboog gekocht bij dumpcompany.com.

met een extra set pijltjes uiteraard.

 

Het eerste wat mij opviel was de buigzaamheid van de kolf. Bij het opspannen van het draad weinig moeite door het handige trek mechanisme wat er achter zit. Deze moet je NIET vergeten terug naar voren te schuiven!

 

Maar nu komt het.

 

Bij een gespannen draad. en de veiligheidspal ingeschakeld, krijg ik het nog voor elkaar om te schieten! zelfs zonder de trekker aan te raken, maar enkel door het de kolf in de lengte wat te bewegen.

Het is het goedkoopste model wat ik kon vinden, maar dat merk je hieraan dus meteen!

 

Wil je dit apparaat serieus gebruiken, dan raad ik hem zeer af! spendeer dan een paar tientjes extra aan een steviger model!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gitaar heeft een snaar. Een boog een pees....

 

Mijn dochter heeft deze ook.

Mooi ding. Spannen: veiligheid er af, dan het lange pistool achterdeel, "breken".

De beugel met de twee hoorntjes trekt dan de snaar naar achter.

 

Inderdaad best wel nauwkeurig. Ik heb een stuk poyether matras als vanger. Als ie daar doorheen gaar zit de pijl in de garagedeur ;-)

Blikjes als doel doen het inderdaad goed.

 

Koop er wel meteen een extra snaar aan. Hoeweel één is geen beter twee of drie.

En wat vaseline.

En een pak plastic pijlen om te oefenen.

En een pak alu voor de prep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....

Maar nu komt het.

Bedankt voor de waarschuwing, we gaan dat controleren.

De boog in je link is wel een ander model dan die van de topic starter.

Breekspanner versus trekspanner ?? Of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb onlangs de MAN KUNG 80LBS kruisboog gekocht bij dumpcompany.com.

met een extra set pijltjes uiteraard.

 

Het eerste wat mij opviel was de buigzaamheid van de kolf. Bij het opspannen van het draad weinig moeite door het handige trek mechanisme wat er achter zit. Deze moet je NIET vergeten terug naar voren te schuiven!

 

Maar nu komt het.

 

Bij een gespannen draad. en de veiligheidspal ingeschakeld, krijg ik het nog voor elkaar om te schieten! zelfs zonder de trekker aan te raken, maar enkel door het de kolf in de lengte wat te bewegen.

Het is het goedkoopste model wat ik kon vinden, maar dat merk je hieraan dus meteen!

 

Wil je dit apparaat serieus gebruiken, dan raad ik hem zeer af! spendeer dan een paar tientjes extra aan een steviger model!

Om deze redenen heb ik bewust gekozen voor een stalen frame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...