Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn BOV is thuis


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Voila.

Ik heb hard nagedacht maar ik vond en vind dit de mooiste onder de terreinwagens ; ( elk zijn keuze natuurlijk )

Eindelijk na jaren en jaren wachten staat hij nu in mijn garage.

Mijn nieuwe JEEP WRANGLER X-EDITION. 2,8 crd

Een heel goede prijs gekregen want op het voertuig staan amper 7000 km. Dus de wagen is eigenlijk nog nieuw en ruikt nog nieuw ook . De volledige fabrieksgarantie is ook nog aanwezig.

Super uitgerust en in real time nog zoveel mooier dan op foto;

De bredere velgen met banden die er op zitten kocht ik erbij in optie.

Noem mij een dikke nek ( zoals sommigen in de PM's ) maar het kan mij niet schelen. daarvoor hebben ze mij 23 jaar geleden zo goed als dood gereden en na een heel erg lange revalidatie is dit mijn medicijn om alles te vergeten ( in de mate van het mogelijke).

Op ebay bestelde ik nog een lichtpartij voor bovenaan rechtstreeks uit de USA want de prijs in België was om te huilen.

Achteraan voorzie ik nog 2 sterke ledlampen om het naar achter rijden in het donker te verlichten.

 

led.jpg.bdba6a174993d750d05256d3d2c340ad.jpg

 

Qua rijden is dit machien top. Het is geen race machien , daarvoor zijn er andere wagens op de markt maar ik cruiste vandaag zo een 100 km aan 100 km/u op cruise control en het was zalig.

Deze is mijn BOV en zal zo worden uitgerust. Ja het is een wagen van de Chrysler groep ( nu in Fiat handen ) maar na veel bezoeken aan forums en veel praten met mensen die er zelf met rijden was ik zeker overtuigd dat dit een robuust machien is die tegen een stoot kan.

 

Door de staking eerder deze week bij B-post was de nr plaat vandaag niet toegekomen. Ik sloeg alle kleuren uit toen de postbode mijn huis voorbij ging zonder plaat.

De post wist mij te vertellen dat het ergens in de loop van volgende week ging zijn; GODVERDOMME nog aan toe...ik betaal taks , BIV enz.....nr plaat te laat;

Gelukkig mocht ik van de garage met de garage nr platen rijden tot mijn plaat er is.

 

Nu is het niet mijn plan om morgen direct de diepste modderpoelen te gaan zoeken..neen mijn materiaal wordt in ere gehouden en verzorgd als een baby. Het is wel leuk om te weten wat het allemaal kan en als het nodig is kan ik het gebruiken.

Gewoon onverhard kan ook al leuk zijn.

En moest het nu toch hard gaan sneeuwen in de winter kan ik toch iets meer uit de voeten dan met mijn kleine Nemo.

Dus...plezier verzekerd.

 

20151030_142047.jpg.21f5717aed3274915b7b441daf7d258e.jpg

 

In België was het nu de moment om zo een soort wagen te kopen want na het Volkswagen-schandaal gaan per 01/01/2016 de taksen en BIV's drastisch omhoog.

 

20151030_141945.jpg.60aba4c18996762dfeafa8d845f26e6a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@tom666

Mooie vette bak.

 

Twee dingen: led verlichting, snap ik maar leds zijn niet te vervangen. Iets dat ik mij ook pas laatst bedacht. Een gloeilamp kan je wisselen een led meestl niet.

Kleur: man dit valt wel op ;-)

 

Derde punt, ja ik ben slecht in tellen, GENIET ER VAN !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd-, is het handiger ipv een balk het aantal leds in 4 spotjes te doen !?

 

Ik kwam er eigenlijk op omdat de voordeur schijnwerper met leds bij mijn broer ineens voor de helft de geest heeft gegeven. Pas dan realiseer je je dat die units met meerdere leds niet 123 te vervangen zijn.

Wil je veel licht op je auto dan zou ik gaan voor een xenon achtige lamp/schijnwerper.

Er zijn after marker setjes voor de standaard koplampen maar die kan je ook elders inbouwen. Bij onze vorige passat heb ik ze bv in de mistlampen gezet.

Soms moet je een beetje froebelen maar dan heb je ook wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super vette bak!

Maar ik raadt je wel aan om hem een paar keer uit te laten in de natuur!

In alle redelijkheid uiteraard. Off Road trail rijden.is niet iets wat je zomaar even doet:)

 

En het is kei gaaf om te doen:)

 

Zeker vette bak. Wat betreft het terrein heb ik wel wat ervaring . Heb jaren met een Rodeo gereden en die heeft veel terrein gezien. Nu zal het even wachten. Onverhard zal eerder komen.

Ik ga eerst het chassis extra behandelen en de week die komt wordt de nrplaat geleverd door de post.

 

Voor de rest allen bedankt voor de deze keer positieve pm's .

 

Wat betreft de LED bar.

Led's gaan hebben een heel lange levensduur . Deze die ik kocht hebben 30.000u + dus dat kan tellen.

Het is gewoon ook mooier vind ik persoonlijk dan het voorbijgestreefde blok met halogeen. (dit is natuurlijk 100% persoonlijk ).

 

Voor de rest heb ik vandaag hier en daar nog wat lijm verwijdert die was achtergebleven van de beschermfolie en die bij de garage aan het oog was ontsnapt.

 

Het chassis is proper gestoomd en kan nu drogen zodat morgen de beschermende coating kan gespoten worden.

Voor de rest ben ik de juiste plaats voor de leds achteraan aan het uit dokteren zodat deze 100% naar mijn zin staan.

Op deze manier zal de wagen uiteindelijk staan zoals ik het altijd voor ogen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat en vele veilige zorgeloze km gewenst.

Wat betreft de ledbaar als je zou gaan voor chinese: Van zodra je die hebt, test 'em, pruts hem open,

controleer alle soldeerpunten en zo en steek hem weer in elkaar en maar 'em waterdicht.

Doe je dat niet, is het na een paar stevige stortbuien, dikke miserie.

Voor occasioneel gebruik prima. Ga de Baja rijden en hangt je leven er van af, ga voor een gekend

(Amerikaans) merk en dan ben je direct gerust... en een veelvoud aan € armer.

 

Welke beschermcoating ga je aanbrengen? (Zeer slim trouwens met ons zoutstrooiend systeem)

 

PS: Ik hoop dat je de BTW can recupereren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat en vele veilige zorgeloze km gewenst.

Wat betreft de ledbaar als je zou gaan voor chinese: Van zodra je die hebt, test 'em, pruts hem open,

controleer alle soldeerpunten en zo en steek hem weer in elkaar en maar 'em waterdicht.

Doe je dat niet, is het na een paar stevige stortbuien, dikke miserie.

Voor occasioneel gebruik prima. Ga de Baja rijden en hangt je leven er van af, ga voor een gekend

(Amerikaans) merk en dan ben je direct gerust... en een veelvoud aan € armer.

 

Welke beschermcoating ga je aanbrengen? (Zeer slim trouwens met ons zoutstrooiend systeem)

 

PS: Ik hoop dat je de BTW can recupereren...

 

De coating die ik aanbreng is deze van 3M Zo heb ik 6 bussen. ( dus meer dan voldoende en eventueel nog op overschot ) Bodyseal

http://solutions.3mnederland.nl/3MContentRetrievalAPI/BlobServlet?lmd=1211285287000&locale=nl_NL&assetType=MMM_Image&assetId=1180598502357&blobAttribute=ImageFile

 

Ik heb die destijds ook gebruikt en is zeer goed en zoals je zegt..hier wordt meer zout gestrooid dan er in een zoutmijn past. Het risico wil ik niet lopen om daarvan roestschade aan het chassis te hebben.

Wat betreft de LED bar...ik zie wel als die toekomt en pruts die gewoon open en bescherm alle contacten.

Ik heb nog een hoop electronica materiaal liggen om contacten waterdicht te maken . Open contacten silicoon ik af of worden verpakt met zwarte '' kouwgom '' op rol.

Ik verpakte vroeger veel electronica voor de chemische industrie bij graafmachines en deze producten hebben werkelijk dienst bewezen.

Ik neem foto's zodra het kan.

 

BTW kan ik spijtig genoeg niet terug trekken.

 

@DRD28 De taksen in Nederland heb ik ook gezien..KROKET :mad::mad::mad::mad:

 

e Jeep Wrangler X Edition is er in twee- en vierdeurs uitvoeringen en in vier kleurstellingen: Bright White, Black, Firecracker Red en BajaYellow. Hij is in Nederland beschikbaar vanaf maart 2015. Verder is er bij de Wrangler X Edition keuze uit twee krachtbronnen (2.8 turbodieselmotor met 200 pk en 3.6 V6 benzinemotor met 284 pk), die beide gekoppeld worden aan de vijftraps automatische transmissie. De prijslijst begint bij € 80.230,- voor de Wrangler en € 91.990,- voor de Wrangler Unlimited. Dank uw overheid, lezer, want in andere landen is dat ongeveer de helft.

 

schreeuw.jpg.8524ac24b8886e98a08e7201e55d0bb9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...