Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18
    Banned
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Als eerste een mooi stuk. Proficiat. Echter zou ik ik niet zijn als ik er toch iets op aan te merken had.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martin Bekijk Berichten
    Ik zie mezelf graag in het midden staan[/URL], en vind zowel de onderbouwde stellingen van de linker, als rechterkant, interessant om mee te nemen voor het vormen van mijn eigen mening.
    Als ik echter word “gedwongen” om partij te kiezen dan betekent dit automatisch dat als ik kies voor rechts, ik niets meer kan met de (informatie van de) mensen aan de linkerkant. En als ik kies voor links, ik niets meer kan met de (informatie van de) mensen aan de rechterkant.

Als je jezelf wil ontwikkelen, dan blijken het naar mijn mening juist de “tegenstanders” te zijn die hier de belangrijkste rol in spelen.
    Hiermee leg je dus uit dat mensen voor links of rechts "Kiezen" omdat de argumenten van de andere kant geen hout meer snijden.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Soms worden mensen door bepaalde personen naar een bepaalde kant weggezet omdat zij het niet eens zijn met de "weggezette" persoon.

Om hier jouw voorbeeld van het vluchtelingendebat mee aan te halen.
    Ja, er zijn de personen die vinden dat iedereen welkom is. Deze mensen noemen we voor het gemak even de Linkse groep.
    En er zijn mensen die vinden dat deze mensen niet welkom zijn. Voor het gemak even de Rechtse groep genaamd.

Hoe is het dan mogelijk dat iemand die letterlijk in het midden staat en die vind dat:

A) Echte vluchtelingen conform de Conventie van Geneve Art. 1A aanvullend protocol van NewYork welkom zijn
    B)Vind dat de regeringen in kwestie zich niet houden aan de geldende gemaakte afspraken conform beschreven bij punt A
    C)Eenzelfde regeringen het democratisch recht van de inzaten volledig negeert conform punt B
    D)Vreest voor de economische gevolgen door toedoen van deze regeringen voor de inzaten conform punt C

Toch door de bovenstaande Linkse groep word weggezet als zijnde een Rechtse mentaliteit, ondanks dat ze vinden dat vluchtelingen gewoon geholpen moeten worden met alle voor handen zijnde middelen. Sterker nog, de beschreven Linkse groep zet deze zelfs weg met beschuldigingen die ingaan tegen Art. 1 van de Nederlandse grondwet als zijnde dat deze personen racistisch en discriminerend zou zijn.

Kortom, soms kies je niet zelf voor een groep omdat je dat zelf wilt of omdat de "tegenstander" geen duidelijke argumenten meer aandraagt. Maar word je door een groep zelf weggezet in een ander kamp omdat zij vinden dat je niet bij hen hoort.
    Laatst gewijzigd door Bla Bla; 01-11-15 om 17:27.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Persoonlijk denk ik dat er altijd een tweedeling zal bestaan, mits dat onze wijze van opvoeding zal veranderen. Want momenteel worden we (grotendeels) opgevoed om steeds te keuzen te maken in je leven. Keuze wat voor persoon je wilt worden, in welk community je behoort, wat voor soorten vrienden etc etc. Een persoon die geen keuze kan of wilt maken, worden als ´vaag´ of als ´verloren´ beschouwd.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Opvoeding, heel belangrijk inderdaad.
    Dus bij deze kies ik ervoor je welkom te heten [MENTION=5484]Bxoza[/MENTION] op dit prachtige forum.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Dankjewel Stuudje

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2014
    [MENTION=401]martin[/MENTION] Leuk stuk. Geeft idd wat stof tot nadenken. Uiteraard valt er altijd meer over te zeggen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bla Bla Bekijk Berichten
    Kortom, soms kies je niet zelf voor een groep omdat je dat zelf wilt of omdat de "tegenstander" geen duidelijke argumenten meer aandraagt. Maar word je door een groep zelf weggezet in een ander kamp omdat zij vinden dat je niet bij hen hoort.
    Het kost moeite om een middenpositie in te nemen. Uiteindelijk geloof ik wel dat het heel waardevol is na te streven je mening te onderbouwen en vast te houden ook in die situaties. Als de SHTF geloof ik dat die mensen het meeste kans maken van dat losse zand een groep te maken.

Ben het ook wel erg eens met [MENTION=1695]houthe[/MENTION]. Eerlijkheidshalve kan ik nooit alles overzien en zal ik er hier en daar ook wel eens (deels) naast zitten. In een SHTF heb ik dan ook meer aan een ander dan aan een mening (zowel die van mijzelf als die van de ander ).
    Tip: zorg voor genoeg lampolie

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Mooi artikel van een geweldig auteur die aansluit bij ' tweedeling'. Ingekort ivm regels omtrent citeren - lees het AUB, wordt je wijzer van.

There are two main engines of change that have started to transform Europe. First, a mass migration spearheaded by the flight of refugees from regions in the world which Europeans have actively helped descend into lethal chaos. Second, an economic downturn the likes of which hasn’t been seen in 80 years).

Negative ideas about refugees are already shaping everyday opinion and politics in many places, and this will be greatly exacerbated by the enormous economic depression.

People will need to learn to share what they have, and do with much less. This is not optional. The refugees won’t stop coming, and neither will the depression. It would be much better if people were prepared for this by the media, but the opposite is happening.
    Refugees almost always make a positive contribution to the country they resettle in, both economically and in other ways. We know that, just like we know many other things. But that doesn’t lead our reactions, fear does. And the more wealth people have, the more they seem to fear losing it.
    http://www.theautomaticearth.com/201...ill-the-world/
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Iets wat mij veel beter klinkt dan links/rechts

Bijlage 21485
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wél kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Opvoeding, heel belangrijk inderdaad.
    Dus bij deze kies ik ervoor je welkom te heten [MENTION=5484]Bxoza[/MENTION] op dit prachtige forum.
    Daar volg ik je helemaal in.Opvoeding is uitermate belangrijk.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten