Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012

Brillen en dat soort zaken...

Iedereen die een (lees)bril draagt zal het onmiddelijk beamen...je kunt geen moment zonder...
    Dus preppers, leesbrillen in voorraad...?
    Brillen voor ver weg in voorraad..?
    Want zonder dat, geen brillenzaken meer...geen opticiens ..niks.
    Dus geen bril als de ouwe stuk is...
    Dus niets of weinig kunnen doen om het algemeen belang te dienen.
    Koop een voorraadje brillen en leef nog lang en gelukkig.....
    Pincetten, lieden met splinters etc.. loepjes, etc...

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Een vergrootglas heeft zeker nut om op voorraad te hebben.

Echter een bril preppen is onhandig. Je zicht verandert over tijd waardoor een bril snel(ler) dan je denkt niet meer gewenst op je neus zit.

Er gaat een theorie op dat juist een bril dragen ons lichaam niet stimuleert om het zicht bij te stellen (en te oefenen) dat het acceptabel wordt.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Er gaat een theorie op dat juist een bril dragen ons lichaam niet stimuleert om het zicht bij te stellen (en te oefenen) dat het acceptabel wordt.
    Theorie..inderdaad.

Voor de praktijk zijn er de verstelbare brillen. http://preppers.nl/forum/threads/120...le-brillen-%29
    So Long, and Thanks for All the Fish

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Een vergrootglas heeft zeker nut om op voorraad te hebben.

Echter een bril preppen is onhandig. Je zicht verandert over tijd waardoor een bril snel(ler) dan je denkt niet meer gewenst op je neus zit.

Op basis van 'een theorie' zou ik toch niet meteen afstappen van de bril. Zonder twijfel is het mogelijk je ogen te trainen en kleine dingen aan te leren als je een boek leest, of lang achter een scherm zit.

Zelfs met een bril met de sterkte van jaren terug zie ik alsnog beter dan zonder.

Dichtbij zien (leesbril) tja, dat komt gewoon met het ouder worden en is al duizenden jaren een bekend gegeven en dus geen gevolg van het moderne tijdperk. Gelukkig kun je met een gewone leesbril, niet speciaal op sterkte, heel aardig uit de voeten en daar liggen er honderden miljoenen van in Europa. Erg lang houdbaar ook.

Eigenlijk heb ik zelf te weinig brillen. Een goede bril kost dan al snel 200 euro, met titanium montuur. Dat laatste is wel handig als je in aspergevelden duikt en zo.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Theorie..inderdaad.

Voor de praktijk zijn er de verstelbare brillen. http://preppers.nl/forum/threads/120...le-brillen-%29
    ... het gaat hierbij om de theorie dat brillen (ook verstelbare) het lichaam niet de kans geven om zelf correcties uit te voeren (te trainen).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Op basis van 'een theorie' zou ik toch niet meteen afstappen van de bril. Zonder twijfel is het mogelijk je ogen te trainen en kleine dingen aan te leren als je een boek leest, of lang achter een scherm zit.

Zelfs met een bril met de sterkte van jaren terug zie ik alsnog beter dan zonder.

Dichtbij zien (leesbril) tja, dat komt gewoon met het ouder worden en is al duizenden jaren een bekend gegeven en dus geen gevolg van het moderne tijdperk. Gelukkig kun je met een gewone leesbril, niet speciaal op sterkte, heel aardig uit de voeten en daar liggen er honderden miljoenen van in Europa. Erg lang houdbaar ook.

Eigenlijk heb ik zelf te weinig brillen. Een goede bril kost dan al snel 200 euro, met titanium montuur. Dat laatste is wel handig als je in aspergevelden duikt en zo.
    Ik stap ook niet meteen af van een bril. Ik vind het echter wel een interessante theorie. Bovendien wat je zegt, zicht gaat achteruit en omdat een bril zo persoonlijk is over het algemeen vind ik het voor een prep vrij zoals [MENTION=1167]Roel[/MENTION] het stelt iets te complex. Althans als het om een 'bril' gaat. Als leesbril zijn er zat inderdaad.

200 euro? Ik zat afgelopen maand nog op 300 euro...

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    ... het gaat hierbij om de theorie dat brillen (ook verstelbare) het lichaam niet de kans geven om zelf correcties uit te voeren (te trainen).

Ik stap ook niet meteen af van een bril. Ik vind het echter wel een interessante theorie. Bovendien wat je zegt, zicht gaat achteruit en omdat een bril zo persoonlijk is over het algemeen vind ik het voor een prep vrij zoals @Roel het stelt iets te complex. Althans als het om een 'bril' gaat. Als leesbril zijn er zat inderdaad.

200 euro? Ik zat afgelopen maand nog op 300 euro...
    Toekomstige brillen voor veraf preppen wordt wat lastig, maar met al die twee voor ťťn deal kun je wel wat brilletjes op voorraad houden. Niet iedere bril hoeft ook zo duur te zijn. Goedkoopste montuur, glazen op maat maar zonder teveel dure opties (ontspiegeling wel), ach dat kost misschien minder dan 50 euro. Mijn zonnebril op sterkte had ik voor 27 euro, maar dat is alweer vijf jaar geleden.

Een paar leesbrilletjes heb ik echter al wel. Gebruik ze nog niet, maar merk al wel dat het mij meer moeite kost de kleinste lettertjes te lezen. Enkele keer gebruik is ze wel als vergrootglas bij een pietluttig klusje.

Verstelbare brillen blijken nog weinig succesvol in de praktijk. Tunnelvisie en kwetsbaarheid, het zijn echte noodmiddelen en voor dat geld kun je net zo goed gewone brillen kopen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik alleen maar een bril nodig heb om te lezen +2.
    Mijn brillen haal ik bij de Wibra voor €1.49. ik heb verschillende op div. plaatsen liggen.
    Kortgeleden heeft mijn vrouw een staaroperatie ondergaan.
    Bij de controle zei de oogarts dat ze alleen nog maar een bril nodig heeft voor lezen +2.
    Op zijn aanraden kan deze gekocht worden bij de Hema, Kruidvat, of de Wibra
    Nu hebben wij een flinke voorraad, zodat we een aardig ruilmiddel hebben.
    koning keizer admiraal, preppen moeten! ze allemaal

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Mijn ogen hebben als kind voldoende tijd gehad om zich bij te stellen. Ik kan je vertellen, dat is niet gelukt. Het enige is dat als ik net opgestaan ben, het zicht zonder bril iets beter is, dan 's-avonds.
    Daarom heb ik nu al bijna 40 jaar zo'n ding op m'n gok. En nu zelfs multifocaal, omdat m'n armen gekrompen zijn.
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zo als het gaat.

De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.

Waarom steeds opnieuw dezelfde fout maken als er zoveel keuze is?

If you think adventure is dangerous, try routine... it's lethal.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcov Bekijk Berichten
    Mijn ogen hebben als kind voldoende tijd gehad om zich bij te stellen. Ik kan je vertellen, dat is niet gelukt. Het enige is dat als ik net opgestaan ben, het zicht zonder bril iets beter is, dan 's-avonds.
    Daarom heb ik nu al bijna 40 jaar zo'n ding op m'n gok. En nu zelfs multifocaal, omdat m'n armen gekrompen zijn.
    Ik snap dat het niet altijd kan.

Hoewel oogcorrectie middelen (zoals brillen) niet zo heel lang bestaan vergeleken met het bestaan van de mensheid. Ik weet dat het in de Romeinse tijd voorkwam. Alleen zijn er zoveel met een bril dat ik mij afvraag hoe we ons staande hebben kunnen houden zonder al die middelen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Kon men zich redden zonder bril? Kan men zich in de huidige derdewereldlanden redden zonder bril...
    Deels wel, maar men mist een hoop en is erg afhankelijk van anderen. Daarom zijn er nu ook brillenacties voor arme landen en oogkampen waar opticiens uit "rijke" landen een tijd werken, in stage of in hun vakantie,hun manier van ontwikkelingswerk.

In de Romeinse tijd was er al een soort bril. Keizer Nero keek door een smaragd naar de gladiatorengevechten. Men vermoedt dat hij dat deed omdat hij bijziend was. Dit is een van de oudste vermelding van wat een bril kan worden genoemd. Smaragd is een variŽteit van beril.

In Nederland en BelgiŽ heeft ongeveer de helft van de bevolking een bril nodig. In de Verenigde Staten bedraagt dit percentage zelfs 75%. Het percentage mensen dat baat heeft bij een bril neemt elk jaar toe, als gevolg van vergrijzing.
    Ook in ontwikkelingslanden hebben velen een bril nodig, maar in grote delen van die landen zijn weinig vakkundige opticiens, soms slechts ťťn op de miljoen inwoners

Joshua Silver, hoogleraar natuurkunde en directeur van het Centre for Vision in the Developing World aan de Universiteit van Oxford, heeft een bril met verstelbare sterkte ontwikkeld, voor een prijs van nog geen € 15,00. Tussen twee vellen heldere kunststof zit siliconenolie, waarvan de druk naar behoefte kan worden veranderd om de juiste bollingen en daarmee de juiste brilsterkte te realiseren. Joshua Silver voorziet tot 2020 een behoefte aan een miljard van dergelijke brillen.Momenteel worden er in Afrika en Oosteuropa 30.000 gebruikt, waarvan twee derde beschikbaar is gesteld in het kader van humanitaire programma’s.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reviewers gezocht voor verstelbare coole brillen :-)
    Door Mr. Gold in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 39
    Laatste Bericht: 21-01-15, 14:47
  2. [Inkoop actie] Verstelbare brillen
    Door Mr. Gold in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 41
    Laatste Bericht: 19-11-14, 19:05
  3. Poging tot soort MRE maken.
    Door Maan in forum Recepten
    Reacties: 14
    Laatste Bericht: 05-10-14, 22:07
  4. Bug Out Trailer (soort kampeerwagen) B.O.T.
    Door Tom in forum Voertuigen
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 31-07-14, 14:36
  5. En wat doen we met dit soort gajes?
    Door FincaInSpanje in forum Koffiecorner
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 15-02-14, 09:55

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten