Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw mes besteld: Martiini Full Tang Curly Birch


P3ll3

Aanbevolen berichten

Kon hem nergens lokaal bestellen, dus maar rechtstreeks in Finland besteld.

 

http://www.marttiini.fi/epages/MarttiiniShop.sf/secc6e9630b4a/?ObjectPath=/Shops/MarttiiniShop/Products/350015

 

Schijnt een behoorlijk zwaar mes te zijn, als je al het RVS ziet lijkt mij dat ook wel logisch. Ben benieuwd is relatief goedkoop, alleen verzendkosten is helaas 15 euro.

Zodra ik hem een tijdje in gebruik heb laat ik wel even weten hoe hij bevalt.

 

Groeten,

P3ll3

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ha Marttiini ..... ik heb er jaren terug een in Zweden van m'n vrouw voor m'n verjaardag gehad ..... en dat deed mijn enigzins weggedrongen messen fetish weer oplaaien :D :D :D

@P3ll3 veel plezier ermee, gaat zekers goed komen ..... en dan koop je er een Mora bij om te gebruiken zodat je Marttiini mooi blijft :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Review volgt nog wel, maar eerste indruk is niet goed. Best een mooi mes om te zien maar daar stopt het bij.

 

De snijhoek is behoorlijk stomp. Hakken en snijden gaat op zich goed, maar houtsnijden valt niet mee. Of je snijdt te diep of helemaal niet.

Een beetje hakken gaat goed, maar mes ligt dan echt niet lekker in de hand. Door de hoekige vormen pijnlijk aan je handen, of hij glijdt uit je handen.

Ben zelf niet echt handig in messen slijpen, maar heb de snijhoek al wat minder stomp gemaakt. En snijdt dan iets beter. Staal is denk ik te zacht om er een heel scherpe snijhoek aan te maken dus daar begin ik maar niet aan.

 

Verzenden ging vlot, maar het mes zat verpakt los in een bubbeltjes envelop en stak al deels naar buiten, ga ze nog even mailen dat dit geen manier van verpakken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je durft kritisch te zijn! Sommigen zullen slechte producten verdedigen tot het einde puur omdat het een keuze is geweest die zij gemaakt hebben en niet willen toegeven dat het een slecht product is.

Ben benieuwd naar je review.

 

Review volgt nog wel, maar eerste indruk is niet goed. Best een mooi mes om te zien maar daar stopt het bij.

 

De snijhoek is behoorlijk stomp. Hakken en snijden gaat op zich goed, maar houtsnijden valt niet mee. Of je snijdt te diep of helemaal niet.

Een beetje hakken gaat goed, maar mes ligt dan echt niet lekker in de hand. Door de hoekige vormen pijnlijk aan je handen, of hij glijdt uit je handen.

Ben zelf niet echt handig in messen slijpen, maar heb de snijhoek al wat minder stomp gemaakt. En snijdt dan iets beter. Staal is denk ik te zacht om er een heel scherpe snijhoek aan te maken dus daar begin ik maar niet aan.

 

Verzenden ging vlot, maar het mes zat verpakt los in een bubbeltjes envelop en stak al deels naar buiten, ga ze nog even mailen dat dit geen manier van verpakken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet. Heb een ander mes van Martini, heeft mijn broertje die in Finland woont eens voor mij meegenomen en die bevalt prima. Maar deze valt mij tegen.

Heb ook diverse Mora's welke prima messen zijn. Dus verwacht van een Scandinavisch mes eigenlijks niets dan goeds. Maar ben van deze echt niet overtuigd.

Op zich echt geen slecht mes, maar niet echt perfect afgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mes is bedoeld voor "Hunting and Camping". En voor houtsnijden op zich is het sowieso te lomp, maar het viel mij erg tegen hoe bot het was. En met wat voor een stompe hoek het "geslepen" was.

Het is wel scheerscherp te krijgen (is ie nu ook), maar valt niet mee.

 

Mes wordt ook omschreven als designed to be strong and durable, en dat is het zeker. Maar zou zeker netter afgewerkt kunnen zijn. De nagels waarmee het heft vast zit steken voelbaar boven het hout uit. En je voelt overduidelijk dat na het monteren van de nagels e.e.a. is afgeschuurd waardoor het hout niet mooi vlak is. Het kan gewoon allemaal een stuk netter. Misschien verwacht ik wel teveel voor 59 euro, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....... Misschien verwacht ik wel teveel voor 59 euro, maar toch.

Dat zou ook kunnen ....... ik kost de klant bijna € 80,- per uur en dan zit het voorrijden er nog niet bij, dus ik kan me voorstellen dat er bij een mes van 59,- niet heel veel aan tijd in de afwerking gestoken kan worden ;)

 

De chinezen hebben er dan weer wel de tijd voor... maar die gebruiken dan weer minder materiaal :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mes is bedoeld voor "Hunting and Camping". En voor houtsnijden op zich is het sowieso te lomp, maar het viel mij erg tegen hoe bot het was. En met wat voor een stompe hoek het "geslepen" was.

Het is wel scheerscherp te krijgen (is ie nu ook), maar valt niet mee.

 

Mes wordt ook omschreven als designed to be strong and durable, en dat is het zeker. Maar zou zeker netter afgewerkt kunnen zijn. De nagels waarmee het heft vast zit steken voelbaar boven het hout uit. En je voelt overduidelijk dat na het monteren van de nagels e.e.a. is afgeschuurd waardoor het hout niet mooi vlak is. Het kan gewoon allemaal een stuk netter. Misschien verwacht ik wel teveel voor 59 euro, maar toch.

 

Ik heb afgelopen week een andere Martiini gekocht. Zelfde euvel, slecht geslepen een stukje scherp en een stuk gewoon bot. Staat in geen verhouding tot de scherpte van Mora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet waarom men niet kiest voor de werkpaarden die gewoon hier te koop zijn, heb een Cold Steel GI Tanto voor 40 eurootjes Kun je zo ongeveer een auto mee slopen.

 

en kreeg pas email van een 2 nieuwe zeer fraaie messsies voor een prikkie.

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF51?lang=nl

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF52?lang=nl

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet waarom men niet kiest voor de werkpaarden die gewoon hier te koop zijn, heb een Cold Steel GI Tanto voor 40 eurootjes Kun je zo ongeveer een auto mee slopen.

 

en kreeg pas email van een 2 nieuwe zeer fraaie messsies voor een prikkie.

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF51?lang=nl

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF52?lang=nl

 

Smaak is nu eenmaal persoonsgebonden.;). De 1 zoekt een sierpaard en werkpaard terwijl de ander gewoon een friesche knol wil;) Oh, die vind ik ook mooi:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zelf gemaakte mes :rolleyes:

FOTOOOOOO'S!! :D :D :D

Haha, zou inderdaad wel bijzonder zijn als je negatief zou gaan zitten doen over het mes wat je zelf hebt gemaakt ;) :D

 

Over een zelfgemaakt mes zal ik niet zo snel negatief doen, zover ben ik namelijk nog niet gekomen om m'n eigen mes te maken ... staat wel op de verlanglijst om me daar eens op te storten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FOTOOOOOO'S!! :D :D :D

Haha, zou inderdaad wel bijzonder zijn als je negatief zou gaan zitten doen over het mes wat je zelf hebt gemaakt ;) :D

 

Over een zelfgemaakt mes zal ik niet zo snel negatief doen, zover ben ik namelijk nog niet gekomen om m'n eigen mes te maken ... staat wel op de verlanglijst om me daar eens op te storten.

 

http://preppers.nl/forum/threads/11457-Een-complete-72-uurs-uitrusting-onder-150-euro?p=352113&viewfull=1#post352113

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet waarom men niet kiest voor de werkpaarden die gewoon hier te koop zijn, heb een Cold Steel GI Tanto voor 40 eurootjes Kun je zo ongeveer een auto mee slopen.

 

en kreeg pas email van een 2 nieuwe zeer fraaie messsies voor een prikkie.

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF51?lang=nl

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF52?lang=nl

 

 

http://www.2sharp.nl/artikel/SCH-SCHF51?lang=nl Dit mes heb ik toevallig vorig weekend in mijn handen gehad. Een goed en degelijk mes waar ik met plezier mee gewerkt heb.

Goede messen hoeven trouwens helemaal niet duur te zijn. Persoonlijke smaak komt er al gauw bij kijken en dat varieert van persoon tot persoon.

Kleine handen prefereren ook weer een ander handvat dan grote handen. De 1 werkt liever met een klein mes en de ander werkt weer liever met een groot mes. Zolang je de dingen ermee kan doen welke een mes voor bedoeld is, dan heb JIJ een goed mes!

Zolang dat ding maar niet in de vitrinekast mooi staat te wezen.... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ging mijn vrouw eten koken bij mijn schoonmoeder thuis. Mijn schoonmoeder is al een dagje ouder en heeft de neiging om al haar koksmessen zodanig te misbruiken dat ze niet eens meer te slijpen zijn (geloof me dat ik het geprobeerd heb :p ).

Mijn vrouwtje was dus ook een beetje gehumeurd bij de gedachte om daarmee te moeten werken.

Geen nood schat....

Papa haalt wel even de Mora van de prepshop van €13,95 uit de GHB en dan kan jij lekker koken.

Zo gezegd en zo gedaan en nu heb ik zelf nog maar 1 probleem:

Dat kreng was er zo tevreden mee dat ze hem niet meer terug wilt geven!!! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Papa haalt wel even de Mora van de prepshop van €13,95 uit de GHB en dan kan jij lekker koken.

Zo gezegd en zo gedaan en nu heb ik zelf nog maar 1 probleem:

Dat kreng was er zo tevreden mee dat ze hem niet meer terug wilt geven!!! :p

Koop een mooie roze Mora voor haar...dan krijg jij je Moraatje vast wel terug. :)

 

156736.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...