Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dit matje vangt al je windjes op:)


Stuudje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Na aanleiding van dit filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6692..._opblazen.html en een flinke por van @Raycoupe, toch eventjes opzoek gegaan naar deze nieuwe "technologie" en hier is dus nu de windcatcher: http://www.windcatchergear.com/

 

Wanneer je in de richting van de windcatcher blaast, zuigt deze dus de lucht rondom jou mee het luchtbedje in en heb je je luchtmatje 10x zo snel opgeblazen volgens de makers dan. Verder dient het ook als stoeltje (zonder rugleuning).

 

Wat denken jullie? leuk hebbedingetje of gaan alle luchtmatjes vanaf nu deze kant op?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[MOD] Kort uitgelegd waarom de eerste twee berichten in de verkeerde volgorde staan:

 

Myronprps had eerst een kort berichtje over deze nieuwe innovatie in het topic gearaanbiedingen geplaatst. Dit nieuwe type opblaassysteem is natuurlijk een eigen topic waard en dus heeft Myron een nieuw topic geopend en zijn bericht uit gear aanbiedingen verwijderd. Stuudje had er al op gereageerd en dat bericht heb ik verplaatst naar dit nieuwe topic. Alleen Stuudjes bericht was ouder dan het nieuwe topic van Myron et voila. Blijkt dat als Stuudje haar bericht wil verwijderen dit niet kan, als ik het doe verdwijnt het hele topic! Na pm overleg met de betrokken het dan zo maar laten staan, ik kan helaas niet de volgorde aanpassen. [MOD]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet iets met deze nieuwe uitvinding. De matjes die ze nu hebben,hebben een R-waarde 2.2 en dat vind ik nog veel te laag. Ter vergelijking, de Exped downmat 9M is met zijn R-waarde van 8 comfortabel tot -38 °C. (en @ouwe74, die is ook duur met 200 euro, maar wél warm)

Thermarest verkoopt ook al matjes met deze techniek. Therm-a-Rest NeoAir Camper SV Therm-a-Rest heeft goede matten en staat goed bekend om kwalitatief goede spullen, en ik verwacht wel dat zij verder gaan ontwikkelen.

 

Ik vraag me wel af of en hoe het te combineren is met dons...en als ik kijk hoe snel de Expedmatten opgeblazen zijn, ofwel met de ingebouwde pomp of met de luchtzak, dan heb ik niet eens zoveel behoefte aan deze nieuwe techniek. Als je zo uitgeput bent na een dagje lopen/fietsen dat je niet meer je slaapmatje vol kan krijgen is er volgens mij ook wel wat mis :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Therm-a-Rest....

 

potjandikkie....het blijft toch veel geld hoor

neem nou de slaapzak... http://www.thegearcaster.com/2013/07/therm-a-rest-antares-sleeping-bag-and-neoair-xlite-review.html

dikke 500,- euries voor beide

ik zal eens een staatslotje gaan halen met kerst haha

 

Klopt, het is veel geld.

 

Toch ben ik verdomd blij met m'n dure Exped Downmat UL 7 M. Daarvoor had ik al drie keer lek gelegen op van die self-inflatables. Hiervan was eentje 70 euro en daarna twee van kleine twee tientjes. 90 euro down the drain.

Ik slaap net zo lekker thuis als op die mat, al vriest het of lig ik op een plak ijs en in de zomer blijkt de hoge isolatie waarde van die mat niet tot zweetpartijen te leiden. Bij nachten boven de 15 graden en als ik met de auto ben, wil ik nog wel eens zo'n goedkoop luchtbedje van een tientje gebruiken, die werken zeer verkoelend.

 

Mijn motto is: "Bezuinig niet op schoenen, bed en eten" Goed uitgeslapen, met gezonde frisse voeten en maaltje in de maag kun je heel veel aan. Helaas kost dat geld. Voordeel is dat ik het zeer regelmatig gebruik en niet alleen voor het geval van een Bug-out heb liggen. Kleine tweehonderd euro voor een top mat (voor de helft ben je al een heel eind) en kleine driehonderd voor een top slaapzak. Bespaard me in totaal ook nog eens zo'n beetje 2 kilo aan gewicht in m'n rugzak. Uiteraard heeft dit met mijn budget een flinke tijd gekost om bij elkaar te sparen, Rome is ook niet in één dag gebouwd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...........

Wat denken jullie? leuk hebbedingetje of gaan alle luchtmatjes vanaf nu deze kant op?

 

[/color]

 

 

Het laatste. Kan ff duren.

Dit mannetje gaat geld verdienen. En wel verdiend.

 

hmm,

 

veel geld...voor een luchtbedje

 

79 dollar

http://www.windcatchergear.com/

Massaproductie. Patent verhuren.

Wordt nog wel betaalbaar. Kan ff duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste. Kan ff duren.

Dit mannetje gaat geld verdienen. En wel verdiend.

 

Mwah, zoals Stuudje al terecht opmerkt hebben de betere matten vaak al een systeem om ze behoorlijk rap op te blazen zonder gepuf.

Ook zal het bij matten met hogere isolatie waarden toch lastig zijn om lucht met zeer lage druk erin te krijgen. Matten gevuld met flink wat dons of synthetisch vulling zijn waarschijnlijk niet geschikt voor dit systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...