Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Para mes Duitse leger


backschless

Aanbevolen berichten

Para mes Duitse leger.

 

Lengte totaal 27,5 cm

Lemmet 16 cm

Handvat (hout) 11,5 cm

Lemmet dikte 5 mm

Omvang handvat 8,8 cm

 

Het mes is fulltang met houten handvat.

Metaalsoort ??

Er zit een dik lederen schede bij dat vastgezet is met klinknagels.

DSC03651.jpg.7403c0f46893eab0033541925c0fa654.jpg

 

Bij ontvangst is het mes zoals beloofd op de site waar ik het heb besteld vlijm scherp.

Ik heb meteen een deel van mijn arm onthaard (had hier een foto van gemaakt maar was niet scherp kwam ik net achter).

 

Ik ben de keuken ingedoken met mijn nieuwe mes en heb het gebruikt om knoflook,uien en paprika te snijden.

Dat werkte goed maar kan alleen de eerste 5 cm gebruiken van het lemmet om snijden/ciseleren, je kan toch beter een koksmes gebruiken voor dit soort werk.

DSC03647.jpg.4dfbbc6e8f05866023306cebc1b9ff86.jpg

DSC03648.jpg.33be11109a779c3515f2412cf61155d0.jpg

 

Ben van de week de tuin in gegaan om het mes een beetje te testen (misbruiken).

Ik heb op een stuk hout staan hakken maar ook wat fijner werk ermee vericht op mijn vuurblok en werkte allebij zeer goed, het mes blijft goed scherp en ik voel nog steeds geen oneffenheden op het snijvlak.

DSC03657.jpg.779e855f0521158fbd821e0de9895684.jpg

 

Heb met het mes ook staan batonnen en gleed even soepel door het hout als dat het door een pakje boter zou gaan.

Het is een fijn mes en ligt goed in de hand, zeker voor de 25 euro die ik ervoor betaald heb bij de Veteraan.

Ik vind zelf dat er maar twee nadelen aan zitten en dat is dat ik het handvat te smal vind maar dat heb ik opgelost met parakoord en het lederen riempje aan de schede om het handvat van je mes stabiel te houden brak meteen af maar dat is opgelost door er een knoop in te leggen maar voor die 25 euro mag ik zeker niet klagen.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuk mes, tsja, volgens mij heb je er alles over gezegd wat er over te zeggen valt. Prima prijs/kwaliteit verhouding dus. Van paprika snijden wordt ik niet wild :p maar van beetje in hout hakken wel ;)

 

Dit soort messen van deze prijs zijn mijns inziens altijd uitstekend als 'What if' mes in je kofferbak, in je BOB diep onderin want je zult maar je SOG Seal Pup Elite in de sloot laten vallen of kwijtraken als je door een kudde zombies wordt achtervolgt, dan sta je letterlijk niet met lege handen. Hier nog even de link: http://www.deveteraan.nl/N_frame.html?http://www.deveteraan.nl/N_art_2896.html

 

Dank BS!

 

naschrift 1: Dat omwikkelen met touw / parakoord doe ik vaak standaard, of een ruime lus aan het handvat met een strak rolletje touw eraan. Touw is één van de dingen die we lastig zelf kunnen maken.

 

naschrift 2: de laatste foto laat ook nog je poging zien om vuur te maken met plankje met twee gaatjes....actief baasje hoor!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maar aanleiding van je review heb ik hem ook gekocht. Lijkt een stevig degelijk mes, helaas is die van mij niet zo scherp, of mijn arm haar heel dik:rolleyes:. Dus slijpen moet nog, ik ben wel benieuwd wat mensen hier gebruiken om hun messen scherp te krijgen? In elk geval dank voor de review.

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar aanleiding van je review heb ik hem ook gekocht. Lijkt een stevig degelijk mes, helaas is die van mij niet zo scherp, of mijn arm haar heel dik:rolleyes:. Dus slijpen moet nog, ik ben wel benieuwd wat mensen hier gebruiken om hun messen scherp te krijgen? In elk geval dank voor de review.

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

 

weet jij toevallig wat voor staal het is?

vind het wel een geinig mesje maarja wat mag je verwachten voor die prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Van dit mes zijn veel reproducties in omloop dus let goed op dat je een mil spec exemplaar aanschaf.

 

Ik heb geen idee van mil spec, maar ik ben heel erg verrast door dit mes. Ik gebruik hem voornamelijk om hout te schaven/hout blokken te splijten en hij houdt zijn snede erg goed. Heel fijn mes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Voor de mensen die een copy niet goed genoeg vinden. hier 2 links naar een orgineel. kost wat meer, heb je ook wat.

 

http://shop.strato.de/epages/62098650.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62098650/Products/%22BW%20Fallschirmspringer%20Messer%28%20BW%20Pilotenmesser%20%2C%20BW%20Fliegermesser%29%20gebr.%20orig%22

 

slecht te verkrijgen,daarom de maker. alleen als bouwpaket.

 

http://www.weber-messer.eu/store/product_info.php?products_id=1463

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...