Ga naar inhoud
GENEGEERD

"The bag"


3008Burg

Aanbevolen berichten

Ik heb standaard in mijn auto voorwerpen liggen waarvan ik denk dat die broodnodig zijn voor het overleven van 72 uur mocht er wat gebeuren... ik denk zelfs wel langer haha.

 

Nu wil ik al deze uitrusting opbergen in een rugzak, zodat als t moet ik hem om kan gooien en wegwezen. Ik heb een plannetje in mijn hoofd maar wou deze even met jullie delen, feedback is meer dan welkom!

 

Ik zou graag willen:

Rugzak, 40-75 liter. Comfort + vele opties, denk hierbij aan verstelbaarheid en clips. Beetje een 120 liter woodland idee van de KL.

 

Voedsel:

- MRE's , sowieso 4

- Maaltijd repen, 6 stuks.

- Mass gainers(?!) Uitleg: ik sport op redelijk hoog niveau en ben veel bezig met (sport)voeding. Het viel mij op dat mass gainers veel voedingstoffen bevatten en het leek me wel slim hier een aantal gram van mee te nemen om door mijn water heen te gooien.

- Water ^

- misschien zelfs nog meer MRE en maaltijdrepen.. mocht er veel ruimte zijn en ik eventueel iemand bij me heb kan ik deze persoon in ieder geval ook onderhouden.

 

Voeding en water benodigdheden

Waterfilter, sporks, kookpitje en gasflesje. spreekt voor zich. Misschien zelfs nog esbit blokjes

 

Vishengel.

Deze wil ik aan de zijkant van mijn tas bevestigen. Nog niet over uit of het een telescoop hengel of vaste stok word ivm grootte en sterkte.

 

Lamp.

Goeie zaklamp, hier ben ik bereid wel wat geld voor uit te geven,

 

Hoofdlamp

 

Mes/ Multitool.

Heb al 3 Leatherman®, 2 grote en 1 kleine op zakformaat. Misschien een mes of machete erbij.

 

Kleding.

Ondergoed en vooral sokken! Goeie broeken en een goed(e) shirt/trui, denk aan militaire/beveiligingskleding.

 

Warmtemateriaal.

Denk hierbij aan een handwarmer op kooltjes, dekentje, en een goeie warme jas.

 

Navigatie materiaal.

GPS als ik een goede vind. Standaard een kaart en kompas, A4 + pen, en een sterrengids.

 

Communicatie middelen.

Radio, walkietalkie en evt. headset voor deze.

 

Hoed.

Pet of hoed, valt onder kleding eigenlijk.

 

Bovenstaande wil ik in de tas stoppen of op de man houden. Verder wil ik mezelf wel wendbaar en licht houden, dus ik probeer echt een perfecte middenweg te zoeken.

 

Verder heb ik in mijn auto:

Reebok Crossfit nano 5.0 Schoenen. Mijn sportschoenen. Maar ik vind ze ideaal als ik snel een ruw terrein over moet rennen. Ze zijn licht, wendbaar, kevlar en toch al in mijn bezit, so why not eh?

Nike pro combat shirts. Fijne shirt die je redelijk warm houden en zweet opnemen.

 

Verder wil ik in mijn auto:

Een paar meindl's of Lowa's.

Goeie warme jas.

Deken.

 

Verder wil ik:

Nieuwe auto. :D

Mijn vriendin die mij begrijpt :o;) :confused:

 

Dit zijn de spullen die ik mee wil nemen indien ik mijn auto zou moeten verlaten. Olie, benzine e.d. staan in mijn auto standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hm, lijkt nog wat op een sinterklaaslijstje, en wat heb je NU in de auto liggen?

 

Is inderdaad wel handig, op dit moment ligt in mijn auto:

 

Een fleece deken.

12 maaltijd repen

4 literflessen water

Sportschoenen

extra kleding

Olie, benzine, lampjes etc om de auto te onderhouden

Mijn leathermans.

Losgeld

kaart en kompas

Vishengel + benodigdheden

 

De rest gaat binnen nu en een maand aangeschaft worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling voor de auto...een Lifehammmer, goed gevulde EHBO-doos, nooddekens(altijd en overal handig, voor kou én warmte problemen) en wat basis gereedschappen. Als je en auto zonder reserveband hebt, zo'n spulletje waarmee je een lek tijdelijk kan dichten en door kan rijden. Veiligheidshesje, gevarendriehoek. Iets om je lege mobiel mee op te laden.

 

(pfff en dat voor iemand zonder auto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling voor de auto...een Lifehammmer, goed gevulde EHBO-doos, nooddekens(altijd en overal handig, voor kou én warmte problemen) en wat basis gereedschappen. Als je en auto zonder reserveband hebt, zo'n spulletje waarmee je een lek tijdelijk kan dichten en door kan rijden. Veiligheidshesje, gevarendriehoek. Iets om je lege mobiel mee op te laden.

 

(pfff en dat voor iemand zonder auto)

 

Dankje! de nooddekens had ik nog niet, rest zit erin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al gedacht aan een pio schep?[ATTACH=CONFIG]21498[/ATTACH]

Geen idee waar je rijdt maar kan handig zijn met de aankomende winter misschien? Misschien een klapzaag en een slaapkabel/lint?

 

Mag ik vragen wat voor sport je doet @3008Burg? Gezien je voeding en je sportkleding/uitrusting?

 

Crossfit! Ik ben zelf begonnen tijd geleden met trainen en train nu onder begeleiding voor het perfectioneren van de technieken. Trainen gebeurd op hoog intensief niveau dus ik ben "fysiek in orde", voor mij ook 1 van de belangrijkste punten in het preppen.

 

En een pioschep is inderdaad verstandig! Ook handig op de tas te monteren! Komt op de lijst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machete zou ik thuis laten. Een stevig mes in je tas is mee dan voldoende en daarnaast een backup zakmes. In de auto eventueel een bijl en/of zaag, daar heb je meer aan.

Hengel zou ik ook weglaten (in de tas), de kans dat je kunt vissen is klein. Stop dan wat draad en toebehoren in je tas, dan kun je altijd nog improviseren.

De Meindls of Lowa's heb je meer aan als je wilt gaan lopen met de tas. Voor het extra gewicht zullen je Reeboks niet voldoen.

 

Verder zie dit linkje voor ideeën: http://preppers.nl/forum/threads/7073-De-voorraad-uitrusting-van-je-auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de auto verlaat, heb je dan nog iets bij je om een droog onderkomen te improviseren? Tarp, tent, zeiltje oid?

 

Gasbrandertjes zijn leuk, behalve als het koud is. Al vanaf tien graden kun je in de problemen komen omdat het blikje zelf afkoelt door de expansie van het gas.

Je hebt speciaal wintergas, maar dat is erg duur.

 

Of het nu een BOB, INCH, of gewoon uitrusting voor een kampeertrip is, als je afhankelijk bent van weinig spullen is reparatie materiaal goud waard.

Naald en draad, ducttape, ijzerdraad, seconden lijm, multifunctionele lijm, paracord, plakkers voor je slaapmat/tentdoek, dat soort dingen. Weegt weinig, kost weinig, neemt hweinig ruimte in en erom verlegen zitten wil je niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb standaard in mijn auto voorwerpen liggen waarvan ik denk dat die broodnodig zijn voor het overleven van 72 uur mocht er wat gebeuren... ik denk zelfs wel langer haha.

 

..................................

Mijn vriendin die mij begrijpt :o;) :confused:

 

Dit zijn de spullen die ik mee wil nemen indien ik mijn auto zou moeten verlaten. Olie, benzine e.d. staan in mijn auto standaard.

 

In mijn vriendenkring keken ze mij in het begin ook raar aan als ik vertelde dat ik een rugtasje met basic-gear in de auto heb liggen. Maar doordat ik met een paar eenvoudige argumenten kwam, zag je dat sommigen toch wat meer 'survivalspul' in hun auto legden.

 

Toen ik mijn vriendin een half jaar geleden ontmoette, had ze gelukkig gelijk een 'aha! erlebnis'. De ideale vrouw dus :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mis is realisme.

Wat verwacht je, wat is je doel ?

 

72 uur overleven naast je auto ?

Ergens heen trekken. Waarheen ? in welk land.

 

Ik zou zeggen maak een trektocht te voet langs de GR5 door de Ardennen. Een lang weekend.

Dat weet je precies wat je nodig hebt.

Nu stop je alles in die 200ltr tas waar iemand hier van roept: handig !

 

Ik heb op mijn trektochten nog nooit een schep gemist.

Ook geen hengel. Ik had één type brander bij mij plus brandstof. Navigatie op kaart, beetje kompas, en de standaard wegwijzers. Die blijven, verwacht ik, wel een tijdje staan en in werking.

Bijlen, messen, manchettes heb ik nooit gemist.

 

Ander puntje: maak een zomer en winter versie. Met name kleding verschilt nogal.

Verder mis ik een paraplu. Simpel maar handig ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mis is realisme.

Wat verwacht je, wat is je doel ?

 

72 uur overleven naast je auto ?

Ergens heen trekken. Waarheen ? in welk land.

 

Ik zou zeggen maak een trektocht te voet langs de GR5 door de Ardennen. Een lang weekend.

Dat weet je precies wat je nodig hebt.

Nu stop je alles in die 200ltr tas waar iemand hier van roept: handig !

 

Ik heb op mijn trektochten nog nooit een schep gemist.

Ook geen hengel. Ik had één type brander bij mij plus brandstof. Navigatie op kaart, beetje kompas, en de standaard wegwijzers. Die blijven, verwacht ik, wel een tijdje staan en in werking.

Bijlen, messen, manchettes heb ik nooit gemist.

 

Ander puntje: maak een zomer en winter versie. Met name kleding verschilt nogal.

Verder mis ik een paraplu. Simpel maar handig ding.

 

Realisme en doel.. goeie vraag.

 

Het is voor mij een soort BOB/EDC idee dat als er iets gebeurd en ik kom onverwachts bijvoorbeeld niet thuis of dergelijke ik mezelf minimaal 72 wil kunnen onderhouden, zij het met mijn auto of zonder. (ik zit veel aan de weg ivm werk)

Qua skills vind ik mezelf "voldoende-goed" ontwikkelt maar het kan natuurlijk altijd beter.

 

Het is meer van: Met deze tas kan ik mezelf en eventueel een extra persoon sowieso 72 uur onderhouden, of indien nodig langer. Ongeacht waar ik ben,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is mis is realisme.

Wat verwacht je, wat is je doel ?

 

72 uur overleven naast je auto ?

Ergens heen trekken. Waarheen ? in welk land.

 

Ik zou zeggen maak een trektocht te voet langs de GR5 door de Ardennen. Een lang weekend.

Dat weet je precies wat je nodig hebt.

Nu stop je alles in die 200ltr tas waar iemand hier van roept: handig !

 

Ik heb op mijn trektochten nog nooit een schep gemist.

Ook geen hengel. Ik had één type brander bij mij plus brandstof. Navigatie op kaart, beetje kompas, en de standaard wegwijzers. Die blijven, verwacht ik, wel een tijdje staan en in werking.

Bijlen, messen, manchettes heb ik nooit gemist.

 

Ander puntje: maak een zomer en winter versie. Met name kleding verschilt nogal.

Verder mis ik een paraplu. Simpel maar handig ding.

 

Zo zie je maar hoe persoonlijk gear is.

Ik peins er niet over de deur uit te gaan zonder mes.

Een paraplu is iets wat nog niet eens in mijn auto ligt.

 

Ik hoop dat de TS dan ook goed kijkt wat voor hém nodig is.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deleted-4649
oftewel je wil gewoon een BOB in je auto....zeg dat dan!

 

Laat een ieder toch gewoon zeggen wat ie wil. Leuke thread en er zijn er veeeeel van. Geeft toch niks. Uiteindelijk gaat het volgens mij meer om de argumenten en de gedachtes achter bepaalde keuzes dan om definities etc. Ik leer veel meer van argumenten dan van lijstjes en definities.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn trektochten nog nooit een schep gemist.

 

Op een trektocht heb je een schep misschien niet vaak nodig, maar dit is voor een kit die in de auto komt te liggen. Als je met je auto in de sneeuw of modder vast komt te zitten kan een schep het verschil betekenen tussen verder lopen of verder rijden. Je kunt de schep altijd nog in de auto laten liggen als je de auto om wat voor reden dan ook moet achterlaten.

 

Een paraplu heb ik altijd standaard in de auto liggen. Dat had ik al voordat ik ging preppen :) Maar als je een flinke wandel tocht verwacht te maken (terug naar huis lopen) is een regenpak waarschijnlijk handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...