Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomsday preppers op national geographic


kalou121

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Net wat afleveringen gezien. Het is duidelijk een amerikaanse serie veel wapens en ook een paar vreemde vogels zoals bv een New York brandweerman die een super vulcaan uitbarsting, yellowstone, wil uitzitten in zijn flat in NY. Wil het niet neersabelen tijdens het bekijken van 4 afleveringen ook nogal wat dingen geleerd zoals bv het maken van briketten uit oud papier maar duidelijk usa serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de oefenaflevering als gezien en nu net de eerste echte aflevering.

 

Schieten op een zeecontainer, ze schieten op de hoek. Dat is een versterkte balk die bovenliggende containers draagt. Schiet eens midden op een wand. Dan gaat hij er mogelijk wel door.

 

Daarnaast hebben ze vast kritiek gehad waardoor ze nu aan het eind uitleggen dat de kans op SHTF heel laag is. Mjah we willen immers geen angst (realisme) creeeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik ben momenteel seizoen 1 aan het bekijken en het is echt genieten

er zitten leuke reportage's bij, maar ook een bende idioten bij :-)

 

een jonge dame die schrik heeft van een staatsgreep, ze gaat naast het capitool wonen en oefent met de "sniper" en komt dat openbaar op de amerikaanse tv verkondigen :D

das echt vragen om in hun boekje te komen he, dom dom dom :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben momenteel seizoen 1 aan het bekijken en het is echt genieten

er zitten leuke reportage's bij, maar ook een bende idioten bij :-)

 

een jonge dame die schrik heeft van een staatsgreep, ze gaat naast het capitool wonen en oefent met de "sniper" en komt dat openbaar op de amerikaanse tv verkondigen :D

das echt vragen om in hun boekje te komen he, dom dom dom :-)

 

Er zijn er al een aantal aangepakt door justitie vanwege het verschijnen in deze serie. Eentje werd mentaal instabiel verklaard en al zijn vuurwapens werden in beslag genomen, hij is daarom gestopt met preppen omdat hij meent dat dat zonder wapens geen zin heeft.

 

http://www.infowars.com/doomsday-preppers-guns-taken-after-declared-a-mental-defective/

 

En een andere (die niet in beeld kwam maar wel meedeed met het programma) is tot 21 maanden cel veroordeeld wegens het bezit van explosieven:

 

http://blog.alexanderhiggins.com/2012/05/30/doomsday-prepper-sentenced-21-months-federal-prison-139251/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er al een aantal aangepakt door justitie vanwege het verschijnen in deze serie. Eentje werd mentaal instabiel verklaard en al zijn vuurwapens werden in beslag genomen, hij is daarom gestopt met preppen omdat hij meent dat dat zonder wapens geen zin heeft.

 

http://www.infowars.com/doomsday-preppers-guns-taken-after-declared-a-mental-defective/

 

En een andere (die niet in beeld kwam maar wel meedeed met het programma) is tot 21 maanden cel veroordeeld wegens het bezit van explosieven:

 

http://blog.alexanderhiggins.com/2012/05/30/doomsday-prepper-sentenced-21-months-federal-prison-139251/

 

Geen van beide gevallen heeft iets met het verschijnen van Doomsday Preppers te maken. Die man met de explosieven is veroordeeld doordat hij de vriend van zijn ex-vrouw een paar illegale ontstekingsmechanismen had laten zien, die op zijn beurt naar de politie gestapt is.

Die ene die mentaal onstabiel verklaard was had tegen zijn dokter verteld dat hij aan zelfmoord aan het denken was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van beide gevallen heeft iets met het verschijnen van Doomsday Preppers te maken. Die man met de explosieven is veroordeeld doordat hij de vriend van zijn ex-vrouw een paar illegale ontstekingsmechanismen had laten zien, die op zijn beurt naar de politie gestapt is.

Die ene die mentaal onstabiel verklaard was had tegen zijn dokter verteld dat hij aan zelfmoord aan het denken was.

 

Naar wat ik gelezen heb kun je al mentaal instabiel verklaard worden als je tegen een hulpverlener zegt dat je niet helemaal happy bent. Het is een taktiek om zoveel mogelijk mensen van hun vuurwapens af te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat ik gelezen heb kun je al mentaal instabiel verklaard worden als je tegen een hulpverlener zegt dat je niet helemaal happy bent. Het is een taktiek om zoveel mogelijk mensen van hun vuurwapens af te helpen

 

Ik betwijfel of dit een tactiek is, lijkt me meer paranoïde. 'Stel dat deze persoon zichzelf en evt anderen wat aandoet'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of dit een tactiek is, lijkt me meer paranoïde. 'Stel dat deze persoon zichzelf en evt anderen wat aandoet'

 

Het is in de VS verplicht om dit soort dingen te melden. Als zo iemand doorslaat en een shopping mall leegschiet dan kan die hulpverlener daar vervelende consequenties van ondervinden. Daarom melden ze zelfs het kleinste wissewasje. Alleen is het aan de autoriteiten of ze daar wat mee doen en die gaan meestal gelijk over tot confiscatie. Het is voor hun een gelukkige bijkomstigheid waar ze graag gebruik van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn er al een aantal aangepakt door justitie vanwege het verschijnen in deze serie. Eentje werd mentaal instabiel verklaard en al zijn vuurwapens werden in beslag genomen, hij is daarom gestopt met preppen omdat hij meent dat dat zonder wapens geen zin heeft.

 

http://www.infowars.com/doomsday-preppers-guns-taken-after-declared-a-mental-defective/

 

En een andere (die niet in beeld kwam maar wel meedeed met het programma) is tot 21 maanden cel veroordeeld wegens het bezit van explosieven:

 

http://blog.alexanderhiggins.com/2012/05/30/doomsday-prepper-sentenced-21-months-federal-prison-139251/

 

 

Dit soort figuren zijn ook geen preppers maar een gevaar voor zichzelf en de gemeenschap waarin zij wonen. Dat zij uit hun bedje worden gelicht is alleen maar toe te juichen. Geeft ook een signaal af van: preppen is ok, maar verval niet in het extreme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort figuren zijn ook geen preppers maar een gevaar voor zichzelf en de gemeenschap waarin zij wonen.

Onderbouw eens. Waarom zijn zij een gevaar voor zichzelf en anderen? En waarom zouden ze ineens geen preppers meer zijn als ze iets doen dat toevallig niet in jouw straatje past? Denk je niet dat jij eerder een halfslachtige prepper bent omdat je je tegen laat houden door een of andere vage notie van extremisme, alsof dat relevant is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat ik zo hilarisch vind, zijn de redenen waarom die mensen preppen.

 

- Een pool-verschuiving van 30 graden.

 

Dat heet platentektoniek en duurt miljoenen jaren.

 

- Een magnetisch noord en zuid verwisseling.

 

De gps en dergelijke ligt eruit, maar het zal zeker geen aardbevingen en tsunami's veroorzaken.

 

 

Gister (20-11-2012) had een vent trouwens de grootste rekenfout ooit. Ik weet niet of iemand het gezien heeft.

Het was een trucker en hij had het over hyperinflatie.

Hij zei dat als er bijvoorbeeld voor 1300% inflatie is dat iets wat eerst een dollar kostte nu 1300 dollar kost.

 

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo hilarisch vind, zijn de redenen waarom die mensen preppen.

 

- Een pool-verschuiving van 30 graden.

 

Dat heet platentektoniek en duurt miljoenen jaren.

 

- Een magnetisch noord en zuid verwisseling.

 

De gps en dergelijke ligt eruit, maar het zal zeker geen aardbevingen en tsunami's veroorzaken.

 

 

Gister (20-11-2012) had een vent trouwens de grootste rekenfout ooit. Ik weet niet of iemand het gezien heeft.

Het was een trucker en hij had het over hyperinflatie.

Hij zei dat als er bijvoorbeeld voor 1300% inflatie is dat iets wat eerst een dollar kostte nu 1300 dollar kost.

 

...

 

Nice one Dries. Was mij nog niet opgevallen met de hyperinflatie. 1300% klinkt veel erger dan een broodje van 13$ :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo hilarisch vind, zijn de redenen waarom die mensen preppen.

 

- Een pool-verschuiving van 30 graden.

 

Dat heet platentektoniek en duurt miljoenen jaren.

 

- Een magnetisch noord en zuid verwisseling.

Inderdaad grappig dat zij hun leven overhoop gooien voor iets dat ze niet eens fatsoenlijk onderzocht hebben, er is bovendien redelijk makkelijk achter die informatie te komen. Maar ja, mij hoor je niet heel hard klagen, want hoewel er wellicht niet het meest efficiënt gebruik van middelen gemaakt wordt als gevolg van die onjuiste informatie, zijn het grootste deel van hun prepsels toch levensreddend bij een breed scala aan plausibele SHTF scenario's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

@Rothbard. Zo fantastisch om te ervaren hoe het merk Rothbard van een bron van irritatie tot een kwaliteitskenmerk is geworden van berichten waar ik het vaak mee oneens ben, maar die zo goed onderbouwd zijn en vrijwel altijd iets toevoegen, waardoor ik ze altijd lees. Voor mij is het belangrijkste nog, dat je een slijpsteen bent geweest en nog bent, voor een stukje geestelijke groei bij mezelf. Ik ga welgemeend de vriendschapsknop indrukken. Jammer dat ik maar een sterretje achter je naam kan zetten. hg Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige serie, de laatste over familie te Alberta met dromen over een te warm klimaat, precies in de roos met de methane gun, inmiddels geen hypothese meer.

Knakker met zaden in koelkast vond ik ook origineel.

Ook die figuur die zijn duim eraf schoot tijdens een oefening "We're going on vacation" met de hele filmploeg erbij, gered door chopper naar ziekenhuis...hihhi...overmoed.

 

Probleem blijft verdediging van je doomstead, dat is onmogelijk en dus beter into the wild, liefst met kano en dan op de indianen tour.

Vroeger leefden een miljoen indianen van verzamelen en jacht/vissen aan de westkust van BC Canada.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem blijft verdediging van je doomstead, dat is onmogelijk en dus beter into the wild, liefst met kano en dan op de indianen tour.

Vroeger leefden een miljoen indianen van verzamelen en jacht/vissen aan de westkust van BC Canada.

 

Tja, maar dat betekend dat je echt alles zelf moet doen. In nederland zou het beste zijn een groep te vormen nadat de rook is opgeklaard. Hiermee zorg je voor diversiteit in qualiteit en kunnen van mensen.

 

Zie het als een school vissen. Door met z´n vele te zijn hebben ze meer kans op overleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...