Ga naar inhoud
GENEGEERD

Woon-werk BOV


firefighter

Aanbevolen berichten

Wat mij opvalt hier, is dat er een aantal topic's zijn over Bug Out Vehicles en dat bij iedereen de voorkeur uit gaat naar een robuuste 4x4. Allemaal leuk en aardig, maar ik gok dat de meeste hier gewoon een simpel gezinsautotje rijden voor naar het werk. Logisch! Waar ik benieuwd naar ben, is hoe jullie je 'standaard' woon-werk verkeer voertuig hebben ingericht zodat wanneer die poepventilator in slaat je daar toch mee uit te voeten kan. (Vergeef me als ik een topic over het hoofd heb gezien, na een paar dagen hier lid te zijn heb ik zo ontzettend veel topics gelezen dat ik door de poep de ventilator niet meer zie.)

 

Ik zal zelf de aftrap geven.

 

Zelf heb ik de beschikking over 3 BOV's.

 

1. Een VW Caddy. Dit is mijn standaard woon-werk auto. Ik vind hem geweldig, Heerlijk veel ruimte achterin om alles erin te proppen wat ik mee wil nemen. Ik ben hem op dit moment nog aan het inrichten maar straks zit er standaard een watervoorraad in, extra jerrycan met diesel en een BOB. En dan even kijken wat ik er nog allemaal bij kan verzinnen wat nuttig is. De laadruimte is ruim genoeg om in te overnachten, ook dat vind ik ideaal. Ohja, en ook offroad heeft deze Caddy mij al enigzins verbaasd.

 

2. BMW F650 GS, een heerlijk speeltje voor in de zomerdagen en mocht de pleuris echt uitbreken heb ik in iedergeval met een volle tank 300km om weg te komen. Omdat er nog geen koffer pakket op zit kan ik dus helaas niks extra meenemen. Vriendin achterop, zij de BOB op haar rug en crossen maar. Geen last van file en onverharde wegen ook geen probleem.

 

3. Mountainbike. Mocht ik door wat voor situatie geen gebruik kunnen maken van de auto en de motor, dan pakken we gewoon de fiets. Het mooie van die mountainbike is ook nog eens dat die precies achterin de Caddy past, ideaal!

 

Ik ben benieuwd naar jullie BOV's! Mocht er nog iemand een tip hebben wat echt een 'must' is voor in de auto, ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Privé een Subaru Outback met een soort van BOB in de kofferbak (na een Landrover Freelander 2.0TD met BMWshit onder de motorkap)

Werk een Citroën Jumpy 2.0D en vanaf Februari een VW Transporter....waarschijnlijk...

Privé ook nog een Triumph Trophy 1200 en 3 project fietsen

Dus wat er ook gebeurt..... wij komen wel weg hiero :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn echte bob is mijn nieuwe Jeep Wrangler natuurlijk.

Daarnaast heb ik mijn Citroën Nemo.

En mevrouw heeft een Dacia Duster sinds een maand .

De Jeep en de Citroën zijn zo veel mogelijk survival ingericht.

De Dacia rijdt hier enkel lokaal en heeft een basic uitrusting. (water , zaklamp ed..)

Citroën en Jeep volledig met gereedschap , eten , drinken , vuur enz...Linten touwen ed. dekens , slaapzak enz...

Niet simpel met een groot gezin maar de zaken staan wel klaar in de kast wanneer dit nodig mocht zijn.

Ik wissel de ritten naar het werk met de Jeep en de Citroën. Die kleine wagen rijdt spotgoedkoop aan taksen en verbruikt heel erg weinig. Zeer ruim ook achteraan en staat ingeschreven als lichte vracht. 80€ taks/jaar. Verzekering 20e/maand dus een zeer goedkoop wagentje.(diesel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bov heb ik de keus uit de Jeep Cherokee van mijn vrouw of mijn apk loze Landy 90. Bij shtf is apk het kleinste probleem ? Nadeel van beide is de actieradius, landy is al leeg na 200 km (4.0 v8) jeep na 350km (3.7 v6). Als ik snel weg wil pak ik mijn focus st, is ook het zuinigste ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja die van mij ook als we met de Outback kunnen vertrekken en we nog tijd hebben 'm op te halen.

Is een stuk handiger, warmer en droger dan aanklooien met een tarp en hangmatten enzo ;)

 

ik heb hem bij huis en ready to rock and roll, scheelt tijd haha. en inderdaad .. pootjes uitdraaien en slapen maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je daar standaard dan nog wat van tassen etc in liggen. Of gewoon een kale auto?

 

Nee, geen tassen oid. De auto is wel gevuld met een goed gevulde gereedschapskist en een curverbak met van alles, o.a.

Water.

Fleecetrui.

Warmte deken.

Sultana achtigen.

Blik monster.

Spin.

Touw.

Startkabels.

En nog meer, bak is vol.

 

Oh, en een paar goede kaarten. 1x NLD compleet en 1 van het noorden van NLD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn leaseauto moeten inleveren en een fiat 500 gekocht. leuk autootje maar totaal geen bergruimte !

er staat 1 tas, formaat dameshandtas met het hoognodige in de kofferbak and that´s it.

daarnaast heb ik als ik op pad ga altijd mijn gewone handtas mee , dat is mijn edc met wat kleine nuttige spulletjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn leaseauto moeten inleveren en een fiat 500 gekocht. leuk autootje maar totaal geen bergruimte !

er staat 1 tas, formaat dameshandtas met het hoognodige in de kofferbak and that´s it.

daarnaast heb ik als ik op pad ga altijd mijn gewone handtas mee , dat is mijn edc met wat kleine nuttige spulletjes

 

He loesje. Mijn vrouw heeft een 500. Met een beetje indelen kun Je er best wat in kwijt. Achterbank plat en stouwen maar.. Mijn vrouw heeft haar rolstoel er in en een EDC en dan is er nog ruimte genoeg voor extra eten en drinken. Leuke auto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Opel Astra 1.6 uit '96... of '97 En die gaat nog wel een jaar mee dus ik wil hem helemaal niet vervangen :D

Zeer leuke, vlotte auto, 5 deurs en best veel ruimte! De laatste dagen heb ik heel veel standaarden toegevoegd zoals benzine en ik heb nog flink ruimte over! Vooral omdat er niemand anders bij in zit dan mijn vriendin af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2 tdi sjoemel spaardiezel met een leeg gegehaalde alpenkeuzer als xtra ruimte met 2 MTB's er op en 100 liter diesel er in.

We moet namelijk naar scandinavie ;-)

Het plan is al te gaan als de pinpassen nog werken. Dan zijn we er misschien een keer te veel dat het niet doorzet.. Maar liever 2 keer voorbarig dan 1 dag te laat

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.2 tdi sjoemel spaardiezel met een leeg gegehaalde alpenkeuzer als xtra ruimte met 2 MTB's er op en 100 liter diesel er in.

We moet namelijk naar scandinavie ;-)

Het plan is al te gaan als de pinpassen nog werken. Dan zijn we er misschien een keer te veel dat het niet doorzet.. Maar liever 2 keer voorbarig dan 1 dag te laat

 

wat is met de toyo op diesel+lpg gebeurd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat we zelf redelijk midden in de natuur zitten en zelf geen kinderen hebben en daardoor ook hooguit met 2 in de auto zitten, hebben we voor een zuinige (1:19 op Diesel) 2-persoons pick-up gekozen waar veel spullen achterin de bak kunnen en genoeg ruimte achter de stoelen voor de standaard uitrusting (wollen deken, wat drinken en eten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is met de toyo op diesel+lpg gebeurd?

 

 

We hebben uit kosten overweging besloten met 1 auto te gaan doen. Het was een gave auto voor vakantie ijsland.

Als BOV zie ik geen meerwaarde. Wij denken dat je al weg moet zijn voor de horde anders zijn de risicos te groot en is een bug in verstandiger :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een Dacia Logan MCV de BOV....

Meer dan 2350 liter inhoud als je de achterbank opklapt.

Alleen gebruik ik hem niet als BOV.

Wij doen niet aan BOV. Toch ligt er normaal gesproken een litertje of drie water in de auto, matjes, slaapzakken, bijlen, messen, pioneerschepjes, dekens, slaapzakken, etc.

Als je eenmaal de sneeuwwinter van '79 hebt meegemaakt ben je voor de rest van je leven verzekerd... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...