Bekijk Poll Resultaten: Ik heb mijn INCHBAG/BOB...

Stemmers
16. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ťťn keer in- en uitgepakt

2 12,50%
  • meerdere keren in- en uitgepakt

5 31,25%
  • tientallen keren in- en uitgepakt

9 56,25%
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Een BOB is voor 3 dagen. Hoe vaker je er op uit trekt, hoe minder er in je tas gaat omdat je er achter komt eigenlijk helemaal niet zoveel spullen nodig te hebben.
    Te vaak word gedacht van dit heb ik ook nodig, terwijl je het uiteindelijk helemaal niet gaat gebruiken. Zonde van het gewicht in je tas (en je rug).
    De INCH is misschien iets anders. Een INCH moet je eigenlijk alleen hebben als je verwacht vervoer te hebben (auto, fiets, scooter, anders...).
    Moet je toch gaan lopen zorg ervoor dat je een BOB er losgekoppeld aan heb zitten zodat je in noodgevallen alle overbodige dingen weg kan laten (handige tip van KS).
    Precies! Ondanks ik op de fiets vertrek(afhankelijk van de situatie) met meerdere fietstassen, is mijn INCHBAG er zo op ingericht dat ik hem zo zonder al mijn andere spullen kan meenemen. In mijn INCHBAG zitten alle noodzakelijke spullen om te overleven en in mijn fietstassen zitten de extra's. Dus als ik zonder mijn fiets en fietstassen verder moet, dan zal ik proberen om mijn fiets ergens in een bos te verbergen met mijn camo-net en takken en bladeren en ga dan alleen met mijn INCBAG verder (als de situatie dit toelaat).
    - Prepare yourself - The End is Coming -

DRD28
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Ik weet niet wat voor kleding je hebt, maar synthetische kleding stinkt ook wel snel. En katoen houdt zweet lang vast. Merinowollen kleding stinkt amper...en is zowel warm swinters als cool zomers (en is lichtgewcht).
    Ik hoop dat je wasmiddel wel natuurvriendelijk is [MENTION=12]Cyberbeer[/MENTION] Ik heb in mijn tas een tubetje biologisch afbreekbare alles-in-een-zeep, voor was,afwas en mezelf wassen. Grote fles gekocht en een reisflesje daarmee gevuld.
    Of het biologisch afbreekbaar is, maakt me in een SHTF situatie niet zo veel uit. Heb er begrip voor dat je het doet, maar dat heeft bij mij echt een lage prio.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Ja dadde.
    Das een hele hoop.
    Laatst ook de bob ingepakt en niet te dragen door een slechte rug.
    Een globaal overzicht van jouw foto was ongeveer de inhoud van de mijne ..
    Ik zoek nog steeds oplossingen voor het gewicht. Verdellen onder het gezin is zeker een must.
    Nou ik heb al veel vervangen hoor [MENTION=2937]tom666[/MENTION]. Wel jammer van je rug. Is er nog een mogelijkheid dat het goed komt met je rug? Mijn rug was namelijk vroeger ook niet echt sterk, maar ben toen veel gaan trainen en heb er nu geen last meer van. Ja, ik weet niet hoe groot je gezin is of dat je met een groep weg gaat, maar dan is het inderdaad een goed idee om wat spullen te verdelen.
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 08-11-15 om 10:30.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DRD28 Bekijk Berichten
    Of het biologisch afbreekbaar is, maakt me in een SHTF situatie niet zo veel uit. Heb er begrip voor dat je het doet, maar dat heeft bij mij echt een lage prio.
    Misschien zal het me in een SHTF situatie ook niets uitmaken, prio's liggen dan inderdaad anders...maar voorlopig is het vooral speulen in het bos en kamperen. En dan valt er best rekening met de natuur te houden...gewoon leave no trace principe...en dat er nog natuur overblijft enzo.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scratch Bekijk Berichten
    Wat mij altijd opvalt is dat men ontzettend veel wilt meenemen. Mijn BOB is iets meer als wat er in de kleine pukkel zat in militaire dienst. De inch aanvulling is dan de grote pukkel er bij. En dan uiteraard in combi met de koppel en berenlul. Dan heb je al best wat te sjouwen!
    Ja dat was ook mijn probleem in het begin. Ik wilde heel mijn huishouden in me INCBAG proppen. Maar met de tijd en door veel met je INCHBAG/BOB eropuit te trekken, doe je veel ervaring op en leer je wat je wel en niet nodig moet hebben.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als Cyberbeer. Eerst de hele Saracen vol die ik dan nog net kreunend op m'n rug gehesen kreeg. Tja, dat ging niet werken.
    Regelmatig ga ik ergens vrij minimalistisch kamperen waarbij je alles moet meeslepen en meestal kwam er dan nog een big shopper met proviand bij en een opklapstoeltje. Met de tijd is zoveel het volume als gewicht steeds omlaag gegaan. Door ervaring, wat heb ik wel en niet nodig en door langzamerhand de zware spullen te vervangen door compacter en lichter spul (ook veel duurder). It's a work in progress. De daypacks van de Saracen heb ik al een jaar niet meer gebruikt, wordt het geheel veel te breed en te lomp door.

Tijdens een kampeertripje sleep je altijd wat 'extra's' mee, maar de INCH zelf zit nu (met m'n net nieuwe slaapzak) op zo'n 20 kg incl wat water en uiteraard droogvoer. Eigenlijk is dat voor mij nog steeds aan de zware kant, ik loop nog steeds het lekkerst met max 17,5kg. Verder bijschaven aan de INCH of mijn conditie/spieren flink opbouwen, er zit niets anders op.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten