[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 50
    Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ziet er solide uit mannen!
    Als je troebel water met rust laat,
    wordt het vanzelf helder. - Lao Tse

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Goed werk! En fijn dat alles goed lijkt te werken.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Klusteam heeft de poten vastgezet op het dak en ook het frame met keilbouten en spanners met kettingen. Daarna hebben we het dak voorzien van ongeveer 5 cm beton het deel wat nog moest gebeuren. Zware klus na een verloren werkdag aan kapotte generatoren en pech. Het zit er nu helemaal in en Rogan is superblij en al nog een bedankje voor op het forum schrijven later.

Foto's volgen van flow en Charlie.

Gisteravond kreeg ik bericht van het gebeuren in Frankrijk, dus is het klusteam vannacht half twee al vertrokken i.v.m. mogelijke sluiting grenzen en dergelijke. Zij zitten momenteel al ver in Frankrijk en hebben besloten via Lyon te rijden en niet via Parijs.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Beste allemaal,
    [MENTION=2046]Flow[/MENTION], El drieski en ik zijn weer thuis. Om 19.00 uur, om precies te zijn. We hebben de reis dus in 17,5 uur gedaan en dat had korter gekund, als ik niet zo slim was geweest te proberen via een sluiproute de Frans-Belgische grens te passeren.

Rond 5 uur in de ochtend passeerden we de Spaans-Franse grens. Tot onze verbazing stond de Guardia Civil bij de grens met automatische wapens. We konden zo doorrijden. Blijkbaar waren wij niet verdacht of pasten niet in hun plaatje. Het was heerlijk rustig op de weg en we konden goed doorrijden. Voordeel was dat we om beurten konden rijden en dat er steeds 1 achterin de bus kon liggen om wat uit te rusten.

Eenmaal dag, werd het steeds drukker op de weg. Ook in Frankrijk gaat het leven gewoon door, ondanks de aanslagen in Parijs. We werden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in Frankrijk door [MENTION=77]Amazing Dree[/MENTION]. Ondanks de milde controle aan de Spaanse grens, wisten we niet wat het zou brengen aan de andere kant, de Frans-Belgische. Ik was bang voor lange files en wachttijden. Dus een alternatieve route, via St-Armand les Eaux.
    Alleen daar aangekomen, stond er al een file op de afslag die naar dat dorp leidde. Hadden meer mensen dat idee of was het altijd zo druk rond spitsuur?

We zijn dus weer omgekeerd om over Lille te rijden. Het werd donker, het begon te regenen en het was druk op de weg. We kwamen inderdaad in een file terecht, aangezien alle verkeer naar één baan geleid werd. Kostte ons ook weer een half uur. Niet alleen het uitgaande verkeer werd gecontroleerd, ook het inkomende. Ook daar een lange file. De controle zelf stelde niets voor. Men was duidelijk op zoek naar iets, maar zeker niet naar een blauwe jumbo Transit met Nederlands kenteken.

Eenmaal de grens gepasseerd konden we doorrijden, ondanks de drukte en het slechte weer. Aan de Belgische-Nederlandse grens stond... helemaal niets en niemand. En zo arriveerden we net na 19.00 uur bij mij thuis, waar het eten op tafel stond. Dat is lekker thuiskomen!

We hebben een heerlijke week gehad, maar ons vertrek was wat onverwacht en overhaast. Anders waren we nu, om half elf in de avond, nog maar halverwege Frankrijk geweest. En wie weet wat de Fransen nog bedenken of wat er nog gebeurt voor de rust weerkeert.
    Wij waren ons heel bewust van hoe snel zaken kunnen veranderen, hoe fragiel onze maatschappij is en eenvoudig het kan zijn om van huis en haard afgesneden te worden. Nu is het allemaal weer meegevallen, maar wat als? Maar wat als het allemaal een graadje erger was geweest en het hele land was vastgelopen, terwijl jij daarin zit en niet meer verder kunt? Als je halverwege strand?

Dat zet je wel aan het denken.

Charlie
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Beste allemaal,
    [MENTION=2046]Flow[/MENTION], El drieski en ik zijn weer thuis. Om 19.00 uur, om precies te zijn. We hebben de reis dus in 17,5 uur gedaan en dat had korter gekund, als ik niet zo slim was geweest te proberen via een sluiproute de Frans-Belgische grens te passeren.

Rond 5 uur in de ochtend passeerden we de Spaans-Franse grens. Tot onze verbazing stond de Guardia Civil bij de grens met automatische wapens. We konden zo doorrijden. Blijkbaar waren wij niet verdacht of pasten niet in hun plaatje. Het was heerlijk rustig op de weg en we konden goed doorrijden. Voordeel was dat we om beurten konden rijden en dat er steeds 1 achterin de bus kon liggen om wat uit te rusten.

Eenmaal dag, werd het steeds drukker op de weg. Ook in Frankrijk gaat het leven gewoon door, ondanks de aanslagen in Parijs. We werden op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in Frankrijk door [MENTION=77]Amazing Dree[/MENTION]. Ondanks de milde controle aan de Spaanse grens, wisten we niet wat het zou brengen aan de andere kant, de Frans-Belgische. Ik was bang voor lange files en wachttijden. Dus een alternatieve route, via St-Armand les Eaux.
    Alleen daar aangekomen, stond er al een file op de afslag die naar dat dorp leidde. Hadden meer mensen dat idee of was het altijd zo druk rond spitsuur?

We zijn dus weer omgekeerd om over Lille te rijden. Het werd donker, het begon te regenen en het was druk op de weg. We kwamen inderdaad in een file terecht, aangezien alle verkeer naar één baan geleid werd. Kostte ons ook weer een half uur. Niet alleen het uitgaande verkeer werd gecontroleerd, ook het inkomende. Ook daar een lange file. De controle zelf stelde niets voor. Men was duidelijk op zoek naar iets, maar zeker niet naar een blauwe jumbo Transit met Nederlands kenteken.

Eenmaal de grens gepasseerd konden we doorrijden, ondanks de drukte en het slechte weer. Aan de Belgische-Nederlandse grens stond... helemaal niets en niemand. En zo arriveerden we net na 19.00 uur bij mij thuis, waar het eten op tafel stond. Dat is lekker thuiskomen!

We hebben een heerlijke week gehad, maar ons vertrek was wat onverwacht en overhaast. Anders waren we nu, om half elf in de avond, nog maar halverwege Frankrijk geweest. En wie weet wat de Fransen nog bedenken of wat er nog gebeurt voor de rust weerkeert.
    Wij waren ons heel bewust van hoe snel zaken kunnen veranderen, hoe fragiel onze maatschappij is en eenvoudig het kan zijn om van huis en haard afgesneden te worden. Nu is het allemaal weer meegevallen, maar wat als? Maar wat als het allemaal een graadje erger was geweest en het hele land was vastgelopen, terwijl jij daarin zit en niet meer verder kunt? Als je halverwege strand?

Dat zet je wel aan het denken.

Charlie
    Goed verwoord [MENTION=76]Charlie[/MENTION]

Ik stond ervan te kijken dat er meer zwaar bewapend personeel in Spanje klaar stond, ook bij een tol-overgang dan in Frankrijk zelf... Ik ben blij dat wij allemaal veilig thuis zijn! Daarom in "noodsituaties" eerst snel in overleg, zodra de neuzen gelijk staan direct handelen
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Fijn dat jullie er weer zijn en inderdaad [MENTION=76]Charlie[/MENTION] het lijntje is soms erg dun tussen geluk en ongeluk...
    Vreemd dat er op de grens BE/NL niemand was, heeft onze MP alweer gelogen?! Die sprak in een TV conferentie met zijn bekende mooie bewoordingen o,a, dat er ook in NL grensbewaking was ingevoerd... Niet dus!! Waarschijnlijk een extra 0,003 MP camera geplaatst in de omgeving van de landsgrenzen... zo doen wij dat hier in NL hahahah (je moet het niet te duur maken he)
    En als er werkelijk moet worden ingegrepen, moet er eerst worden overlegd wie een van de weinige kogels meekrijgt en wie er "PANG" moet roepen...
    Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Fijn dat de klussers weer veilig en wel thuis zijn aangekomen.
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wél kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
    Goed verwoord @Charlie

Ik stond ervan te kijken dat er meer zwaar bewapend personeel in Spanje klaar stond, ook bij een tol-overgang dan in Frankrijk zelf... Ik ben blij dat wij allemaal veilig thuis zijn! Daarom in "noodsituaties" eerst snel in overleg, zodra de neuzen gelijk staan direct handelen
    De vorige trip naar Spanje kwamen @FincaInSpanje en ik ook zwaar bewapend personeel op de weg tegen waar we doorheen moesten slalommen.
    Dat doen ze kennelijk vaker daar, niet alleen n.a.v. de aanslagen in Frankrijk.

Gelukkig is iedereen weer veilig thuis.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Gisteren nog even op het dak gekeken en alles staat zo stevig als een huis. Beton is bijna uitgehard en we hebben een mooi stukje werk geleverd, nog beter dan gedacht eigenlijk. Als hij ooit nog eens goedkoop 100m2 tegels weet te scoren, dan is het dak helemaal waterdicht en af.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Gisteren nog even op het dak gekeken en alles staat zo stevig als een huis. Beton is bijna uitgehard en we hebben een mooi stukje werk geleverd, nog beter dan gedacht eigenlijk. Als hij ooit nog eens goedkoop 100m2 tegels weet te scoren, dan is het dak helemaal waterdicht en af.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vergelijkbare onderwerpen

1. Off-grid solar setje, wat heb ik nodig?
    Door FincaInSpanje in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 165
    Laatste Bericht: 03-11-15, 06:58
  2. Trip: 7-12 oktober Zonnepanelen in Catalunya
    Door FincaInSpanje in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 62
    Laatste Bericht: 16-06-15, 17:14

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten