[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 50
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013

Off-grid solar setje, de trip en realisatie

Vandaag is het dan zover, we gaan de spullen die verzameld zijn in een eerder draadje ook daadwerkelijk installeren met een compleet bouw team.

http://preppers.nl/forum/threads/134...t-heb-ik-nodig

Vanmiddag vlieg ik richting Catalunya en drie anderen ( [MENTION=76]Charlie[/MENTION], [MENTION=2046]Flow[/MENTION] en El Andries) rijden ook vanmiddag met een bus vol spullen richting de finca. Ik zal vanavond op de bestemming zijn en zij waarschijnlijk morgenochtend of begin van de middag. Als hoofddoel hebben we om de finca van buurman Rogan te voorzien van een off-grid solar systeem, maar als het allemaal een beetje meezit zullen we mogelijk nog een paar andere klusjes oppakken. Uiteraard zullen we voldoende tijd over hebben om het een en ander te bekijken, lekker te eten en drinken en de boel onveilig te maken.

Een eerste planning:

Dag 1: verzamelen materialen, gereedschap en definitieve plaats bepalen voor de panelen. Mogelijk al voor monteren panelen en vastzetten aan het dak en boren dak doorvoer.
    Dag 2: het dak voorzien van een laagje beton (dat gedeelte was nog niet gedaan) ook met vlechtijzer \ accu's , laadcontroller en omvormer plaatsen en mogelijk al aansluiten zover mogelijk.
    Dag 3: afmaken zodat systeem werkend wordt opgeleverd en zorgen dat in het huis elektra op gewenste punten gaat werken.

Dit is het belangrijkste en ons primaire doel voor de trip. Uiteraard maken we pixies voor in dit topic.

Verder kunnen we eventueel ook nog andere klusjes oppakken bij Rogan, er zijn er zat. Zelf wil ik proberen een dak op mijn buiten bar te realiseren. Eerder zaagde ik voor Rogan al een oude trailer in grove stukken. Hierin zit "plywood", laten we zeggen heel dik watervast multiplex wat nog over 30 jaar nog niet zal gaan rotten. Ik mag hier twee stukken van gebruiken voor het dak en het lastigste deel is het ophalen en vervoeren van dat hout naar de finca. Het op maat zagen en op het dak plaatsen is zo gebeurd.

Op donderdag wil ik een BBQ plannen voor de bouwers en wat Catalaanse vrienden. Enerzijds een beetje socializen en anderzijds de mensen bedanken die Rogan hebben bijgestaan in deze lastige periode. Door drukte de afgelopen weken ga ik nu pas bedenken wat ik in de koffer moet proppen.

DRD28
    Guest
    Heel mooi initiatief mensen. Top!

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Heel veel succes !
    Ene dit levert veel positief karma op !
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Succes man. Zal je wel nodig hebben. Helaas is er niet veel van gekomen om mee te gaan richting het zuiden. Komt vast nog een keer

Tot spreeks,

C
    Your knife and mind: Both can cut through thick situations if sharpened correctly.

Hier doen wij wat we wťl kunnen doen voor onszelf ipv alleen te klagen. Toch?

Prepping: How to turn your life from boring to Epic!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Changing the mindset Bekijk Berichten
    Succes man. Zal je wel nodig hebben. Helaas is er niet veel van gekomen om mee te gaan richting het zuiden. Komt vast nog een keer

Tot spreeks,

C
    Komt vast wel een volgende keer. Rogan heeft veel houtwerk in zijn deuren en kozijnen, waar wel eens een echte timmerman naar zou kunnen kijken. Door alle drukte was ik vergeten dat het vliegtuig een uur eerder vertrekt. ben ik nog eerder in Spanje, hahaha.

Na de trip weer eens even afspreken, ik heb veel potten kunnen verzamelen voor moeders ook.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Heel veel succes. Toppie om te zien dat jullie zo bezig zijn.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik kan jullie melden dat de 3 musketiers hun 3 paarden (PK) hebben ingeleverd voor een 150PK bus en onderweg zijn.

De 4e musketier zit nog op het vliegveld te wachten om in te stappen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Net de jongens uitgezwaaid, en ik hoop dat ze een hele goede reis hebben.
    Hond zit nu al voor het raam zuchtend, waar baasje [MENTION=76]Charlie[/MENTION] blijft.
    Ben benieuwd hoe dat gaat deze week, het is de eerste keer dat de baas zo lang bij de hond vandaan is.

De sfeer zat er al goed in, je had ze moeten zien zitten, met zijn drietjes voorin.
    Natuurlijk hebben voor voldoende lekkere proviand gezorgd, dus dat zit wel snor.
    Ook voor Rogan wat makkelijk klaar te maken proviand meegegeven, samen met Moeder Theresa, ook wat zeep, en een zelfgebreide muts voor hem.

Het zijn maar kleine dingetjes, die wij konden bedenken, maar hoop dat Rogan er een beetje gemak van heeft, in deze moeilijke tijd voor hem.
    Deze week zal hoop ik voor hem weer wat afleiding geven, de 4 musketiers zullen hem zeker met veel warmte omhullen, en ze brengen natuurlijk ook wat licht

Ook van hieruit zal ik bij nieuws, het doorgeven.
    Ik mis Charlie nu al......................
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Hou je taai Dree. Ik ben 17.15 geland en een uur later zitten we al aan tafel met wat lokale vrienden. Rogan ziet er redelijk goed uit en voorzichtig heb ik hem wat foto's laten zien van de panelen. Hij kan het nog niet helemaal geloven wat we allemaal voor elkaar hebben gekregen. In eerste instantie had ik een kleine set in gedachten maar nu krijgt hij gelijk een super systeem met hulp van de community. Ik heb gezegd wacht maar tot het bouwteam er is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Finca, geef je Rogan een hele dikke knuffel van mij !
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Vergelijkbare onderwerpen

1. Off-grid solar setje, wat heb ik nodig?
    Door FincaInSpanje in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 165
    Laatste Bericht: 03-11-15, 06:58
  2. Trip: 7-12 oktober Zonnepanelen in Catalunya
    Door FincaInSpanje in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 62
    Laatste Bericht: 16-06-15, 17:14

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten